Nadat we alles geregeld hebben gaan we weer zitten op de bank. 'Laten we morgen een afscheidsfeestje voor je geven.' zegt Milo. 'Daar zeg ik zeker geen nee tegen.' zeg ik lachend. Het is alweer lang geleden dat ik een leuk feestje heb gehad. Ik krijg nu al allemaal verschillende ideeën in mijn hoofd om Matthy helemaal gek te maken.
Een glimlach vormt rond mijn lippen bij deze gedachten. 'Wat zit jij nou weer te lachen dan?' vraagt Robbie. 'Oh, gewoon een binnenpretje.' zeg ik. Robbie moet lachen en wendt zijn blik weer af naar de tv waar, zoals gewoonlijk, weer voetbal op staat. Ik ben het ondertussen wel gewend.
'Mannen, het was weer gezellig.' zeg ik zodra ik mijn jas aantrek. Ik ga weer naar huis, ik wil deze week graag nog wat tijd met Eva doorbrengen en ik zie de jongens morgen weer. 'Ja zeker, tot morgen!' zegt Raoul als hij mij een knuffel geeft. De rest volgt en als laatste geeft Matthy mij nog een kus. 'Tot morgen, ik hou van je.' zeg ik tegen hem. Een glimlach vormt alweer gelijk rond zijn lippen. 'Ik ook van jou.' zegt hij en hij geeft me nog een lange knuffel.
Als ik thuis aankom trek ik gelijk weer mijn joggingpak aan, die zit gewoon veel lekkerder dan zo'n strak topje of een jeans. Ik besluit om alvast te beginnen met het avondeten, dan kan Eva zo als ze thuiskomt gelijk aanschuiven.
Precies zoals ik in gedachte had hoor ik de voordeur dicht vallen als ik bijna klaar ben. Alleen de tafel nog dekken en we kunnen eten. 'Hey! Hoe was het?' vraag ik aan haar. Ze had een date, dus ik ben erg benieuwd natuurlijk.
'Hele leuke vent!' zegt Eva enthousiast. Oeh, dit zou dus wel wat kunnen worden. 'Mooi zo! Maar vertel, wat hebben jullie gedaan?' En zo zitten we een halfuur aan de eettafel terwijl Eva alles tot in de details over haar date verteld. Ik ben blij dat het goed is gegaan, dan zit Eva misschien toch niet 2 maanden alleen.
En niet alleen daarom, Eva geeft al langer aan dat ze een relatie wil en ze was dan ook hopeloos op zoek. Oke, dat is misschien wel heel overdreven, maar ze heeft wel een aantal dates gehad afgelopen tijd.
'Maar.' verandert ze ineens heel serieus. 'Hoe reageerden de jongens?' vraagt ze. 'Erg enthousiast! Op Matthy na dan.' zeg ik. 'De rest vond dat ik er voor moet gaan en ze zeiden dat alles in orde gaat komen. We hebben vanmiddag al een planning gemaakt en ik zorg ervoor dat ik alles op tijd af heb.' zeg ik. 'Fijn!' reageert Eva.
'Maar wat was er eigenlijk met Matthy dan?' vraagt ze dan door. Ik leg haar het verhaal uit hoe hij reageerde nadat ik verteld had dat ik voor 2 maanden weg zou zijn. 'Ik snap het wel hoor, maar zoals jij ook zei is hij niet de enige die jou 2 maanden moet missen.' zegt ze.
Nadat we nog een tijdje over van alles hebben gepraat, vooral over de date van Eva, besluiten we om de tafel op te ruimen. Dat werd ook wel tijd na een uur kletsen, maar we zaten zo lekker in ons gesprek dat ik niet eens doorhad dat we al een uur hier zitten.
Ik besluit om nog even wat werk te doen, zodat dat zich niet allemaal opstapelt. Ik heb dan wel weekend, maar toch vind ik het fijn om bij te blijven. Morgen kan ik tenslotte ook niks doen. Ineens bedenk ik me dat ik morgen dat feestje bij de jongens heb. Ik spring op vanuit mijn stoel en loop snel naar de woonkamer waar Eva een film zit te kijken.
'Ga je morgen wat doen?' vraag ik aan haar. Ze zet de film op pauze en dan kijkt ze me aan. 'Ik heb nog geen plannen, waarom dan?' 'De jongens hebben besloten om morgen een afscheidsfeestje te geven. Dus ik vroeg me af of je misschien mee wil?' vraag ik aan haar.
'Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.' zegt ze lachend. 'Neem anders ook gelijk je nieuwe lover mee, ben wel benieuwd.' zeg ik met een grijns. 'Yara!' roept Eva hard en ze gooit een kussen naar mij toe. Ik weet hem nog net te ontwijken. Lachend loop ik terug naar mijn kamer en neem ik weer plaats achter mijn bureau.
Na anderhalf uur ben ik er toch wel klaar mee en vind ik het genoeg geweest. Productiewerk lijkt makkelijk, maar er komt veel meer bij kijken en voor je het weet zit je weer uren achter je laptop. Ik pak mijn pyjama en kleed me om. Ik loop naar de woonkamer om Eva welterusten te wensen en daarna loop ik weer terug naar mijn slaapkamer.
Daar ga ik in bed liggen en check ik nog even mijn socials. De laatste tijd krijg ik er steeds meer volgers bij, omdat steeds meer mensen erachter komen dat ik bij de Bankzitters werk. Mijn DM overspoelt dan ook met vragen over hun of over Matthy en mij. Laatst wilde ik het al met hem daarover hebben, maar ik ben het helemaal vergeten aan te kaarten.
Voor nu lijkt het me handiger dat we wachten met bekend maken, als hij dat überhaupt wil, totdat ik terug ben. Ik reageer nog even op wat DM's en scroll wat door TikTok. Nadat ik alles heb gezien leg ik mijn telefoon aan de oplader en leg ik hem weg.
Ik zet geen wekker voor morgenvroeg. Ik zie wel hoelaat ik wakker word. Al zou het niet heel laat zijn, omdat ik nu op tijd ga slapen. Ik tref vast wat voorbereidingen voor morgen, want dan wordt het ook weer laat en maandag moet ik gewoon weer op tijd op kantoor zijn.
Ik draai me voor de zoveelste keer om, omdat ik gewoon niet kan slapen. Ik denk over van alles na, zelfs over mijn outfit voor morgen terwijl ik de hele middag heb om die uit te kiezen, maar ik wil iets aan wat Matthy zeker niet verwacht.
Hem een beetje gek maken is niet zo erg, toch? Met die gedachte vormt er een glimlach op mijn mond en val ik uiteindelijk toch in slaap.
Vergeet niet te stemmenn! Xx
JE LEEST
I hate you.. right? || Bankzitters
FanfictionYara is nu al een tijdje beste vrienden met de Bankzitters. Ze kan het met alle jongens goed vinden, behalve met Matthy. Altijd doet hij chagrijnig en ontloopt hij Yara. Zit hier meer dan alleen haat achter? - Dit verhaal bevat scheldwoorden, geweld...