Ik loop het veld op en daar zie ik Roy al staan. 'Hai Roy.' zeg ik zodra ik bij hem ga staan. 'Hai! Yara toch?' vraagt hij en hij steekt zijn hand uit. 'Ja, dat klopt.' zeg ik terwijl ik zijn hand schud. 'De jongens vertelden net wat over jouw voetbalskills.' zegt hij lachend. 'Oh echt? Wat hebben ze gezegd dan?' vraag ik. 'Dat houd ik geheim.' zegt hij weer lachend. 'Zullen we naar binnen gaan voor de interviews?' vraagt hij dan. 'Ja helemaal goed!' zeg ik en ik loop achter hem aan.
We gaan in een gang staan. De cameraman zorgt ervoor dat alles goed staat en dan kunnen we beginnen. 'Ik sta hier met 3 dames van het andere team.' zegt Roy tegen de camera. 'Kunnen jullie jezelf even voorstellen?' vraagt hij. Meike begint. 'Hey! Ik ben Meike en ik zit al 6 jaar op voetbal. Ik vond het heel leuk om hier te spelen vandaag!' zegt ze met een lach. '6 jaar al, dat is al wel lang.' zegt Roy, dan geeft hij de microfoon aan Sophie.
'Hai! Ik ben Sophie en ik zit nu 3 jaartjes op voetbal, ik vind het superleuk om te doen en net zoals Meike vond ik het ook heel leuk om vandaag tegen de Creators te spelen!' zegt Sophie. Dan geeft ze de microfoon aan mij. 'Hey! Ik ben Yara, sommige van jullie kennen mij misschien al. Als dat niet zo is, ik ben Yara en ik vind het heel leuk om te voetballen en om met YouTube bezig te zijn.' zeg ik dan ook.
Dan wilt Roy nog even met mij alleen praten voor een interview. Ik geef de andere meiden een knuffel en zeg ze even gedag. 'Dus Yara, zoals je al zei ben je ook bezig met YouTube, wat doe je dan precies?' vraagt Roy. Precies op dat moment komen Robbie en Matthy aanlopen uit de kleedkamer. 'Ze helpt ons met filmen.' zegt Robbie dan en hij slaat een arm om mij heen. 'Hee!' zeg ik enthousiast. Matthy komt ook naast mij staan, maar dan natuurlijk aan de andere kant. Hij slaat ook een arm om mij heen en heel mijn lichaam wordt warm.
'Oke, dus je helpt deze jongens hier?' zegt Roy. 'Ja! Dat klopt, vooral achter de schermen.' zeg ik. 'Ik help ze met filmen en voorbereiden op video's bijvoorbeeld.' ga ik verder. 'Oke leuk! En doet ze het een beetje goed jongens?' vraagt Roy. 'Ja zeker! Maar daarnaast is ze ook heel gezellig en kunnen we altijd met haar lachen.' zegt Rob.
'En jij Matthy, heb je nog wat te zeggen?' vraagt Roy. 'Het is met Yara altijd heel gezellig achter de schermen en ze helpt ons zeker goed mee.' zegt Matthy met een lach. Ik weet dat het alleen voor de video is, dus ik speel maar mee. 'Nou dat is goed om te horen, toch Yara?' vraagt Roy. 'Ja zeker!' zeg ik lachend. Roy vraagt nog wat dingen en dan is het interview klaar. 'Bedankt Yara!' zegt Roy. Dan lopen Roy en de cameraman weg.
'Dat was een leuk interview.' zeg ik met een lach. Ondertussen hebben Matthy en Robbie hun arm alweer van mijn schouder gehaald. 'Ja zeg dat wel.' zegt Rob. 'Zullen we nog even in de kantine gaan zitten? Even wachten op de andere jongens.' zegt Matthy dan. 'Ja, ik vind het goed.' zeg ik en dan lopen we naar de kantine. We gaan aan een tafel zitten en ik ga naast Rob zitten.
Na een tijdje komen de andere jongens er ook aan lopen. 'Goed gespeeld hoor mannen!' zeg ik terwijl ik op sta om ze een knuffel te geven. 'Jullie ook hoor.' zegt Raoul. 'Maar net niet goed genoeg.' zegt Milo. Ik geef hem een tik op zijn arm. 'Auw!' roept Milo. 'Aansteller, het was niet eens hard.' zeg ik dan. 'Nee, dat is waar.' zegt Milo en we moeten allemaal lachen.
Nadat we nog een tijdje gezeten hebben besluiten we weer naar huis te gaan. Ik besef me net dat ik met Floor ben meegereden en dat zij zeer waarschijnlijk al naar huis is. Ik bel haar nog even voor de zekerheid, maar zoals ik al dacht is ze al naar huis.
'Kan ik mee rijden met jullie? Ik heb geen vervoer naar huis namelijk.' vraag ik aan de jongens. 'Ja tuurlijk! Kom maar mee.' zegt Raoul. We lopen naar hun auto's en ik stap bij Koen in. Rob komt er ook gezellig bij zitten. Milo en Matthy gaan bij Raoul.
'Dankjewel voor het brengen jongens!' zeg ik zodra we aan komen rijden bij mijn appartement. 'Geen probleem!' zegt Koen. Ik geef de jongens nog een knuffel en dan loop ik de trap op. Als ik voor mijn deur sta pak ik mijn sleutel en draai ik de deur open. 'Haii!' roep ik. 'Hee!' roept Eva terug. Ik doe mijn jas en schoenen uit en loop dan door.
Ik praat even met Eva over de wedstrijd en dan ga ik douchen. Als ik klaar ben doe ik gelijk mijn skincare routine en dan pak ik wat pannenkoeken die Eva gebakken had. Ik strooi wat poedersuiker erover heen en dan eet ik ze op.
Nadat Eva en ik nog een film hebben gekeken besluit ik om naar bed te gaan. Zo'n voetbalwedstrijd is best intensief en daarom ben ik meestal best wel moe na een wedstrijd. Ik maak me klaar en net wanneer ik in bed wil gaan liggen word ik gebeld.
Ik pak mijn telefoon op en kijk wie het is. Luca. Waarom belt Luca mij nu nog? Ik neem op. 'Hey Yara, hoe is het?' klinkt het door de telefoon. 'Hee! Ja gaat wel goed, beetje moe van mijn wedstrijd vandaag.' zeg ik. 'Maar hoe is het met jou?' vraag ik dan. 'Beetje gestrest, ik heb namelijk morgen een feest van werk en ik mag zelf kiezen wie ik meeneem. Maar ik zou met een vriend gaan, alleen hij kan onverwachts niet. Dus mijn vraag is eigenlijk of jij mee wil?' vraagt hij.
'Uh-' antwoord ik. Ik twijfel een beetje, straks gaan mensen op dat feest denken dat ik zijn vriendin ben en ik heb hem pas 1 keer gezien. Aan de andere kant is een feestje ook wel weer een keer leuk. 'Ja, ik kan wel mee. Hoelaat is het?' vraag ik. 'Van 19:00 tot 00:00 uur.' zegt hij. 'Dat moet wel goedkomen.' zeg ik. 'Oke, zorg dat je 18:45 klaar staat, ik kom je ophalen.' zegt hij. 'Is goed, tot morgen!' zeg ik. 'Tot morgen.' antwoordt hij en dan hang ik op.
Dan ga ik in bed liggen en al snel val ik in slaap.
Nieuw hoofdstukje!! <3
JE LEEST
I hate you.. right? || Bankzitters
Fiksi PenggemarYara is nu al een tijdje beste vrienden met de Bankzitters. Ze kan het met alle jongens goed vinden, behalve met Matthy. Altijd doet hij chagrijnig en ontloopt hij Yara. Zit hier meer dan alleen haat achter? - Dit verhaal bevat scheldwoorden, geweld...