Hoofdstuk 22 <3

3.5K 39 6
                                    

Wij mogen beginnen en ik trap de bal weg. Ik pass de bal naar Floor en zij schiet hem naar voor. Ik ren ook naar voor. Ik maak oogcontact met haar en ze schiet de bal terug naar mij. Matthy komt eraan rennen en wil de bal onderscheppen. Ik ben net op tijd en neem de bal aan. Ik tik hem door Matthy zijn benen en dan ren ik verder naar voor. Dan wordt de bal onderschept door Rob. 'Sorry Yaar.' zegt hij en dan rent hij naar voor. Ik moet lachen.

De bal gaat in het doel. Robbie heeft gescoord en hij is heel blij, zo lief! Maar nu staan wij dus wel achter, dat wordt extra hard mijn best doen! De keepster gooit de bal in en ik neem hem aan. Ik ren ermee naar voor en zie dat iemand op mij af komt rennen. Ik maak een schijnbeweging en zo schud ik diegene af. Ik ren nog verder naar voor.

Mijn teamgenoten gaan ook niet vrij staan, dus ik moet het zelf doen. Dan komt Matthy aan rennen en pakt hij de bal af. Hij passt hem naar Rein en kijkt dan terug naar mij. Hij haalt zijn schouders op en kijkt met een ondeugende blik naar mij. Oke Matthy, oorlog verklaard dus.

De jongens rennen naar voor. Meike, een ander meisje uit mijn team, onderschept de bal en rent terug naar voor. Ik ren met haar mee en ze passt de bal naar mij. Iedereen komt op mij af rennen, dus snel pass ik de bal door naar iemand anders. We rennen mee naar voor en ik sta nu vrij. Ik krijg de bal weer aangespeeld en ik zie dat Matthy er weer aan komt rennen. Hij wilt de bal onderscheppen, maar dan beuk ik hem aan de kant. En niet zo heel zachtjes. Ik hoor hem nog vloeken en dan ren ik snel verder. Ik richt naar het doel en schop zo hard ik kan. Hij zit! Ik juich en heel mijn team komt op mij af rennen en juicht mee.

Het is nu rust en we zijn even in de kleedkamers. 'Dames, jullie zijn goed bezig! Een aandachtspunt is vrij staan. Jullie moeten echt goed de bal in de gaten houden, want er zijn al een paar mooie kansen verkeken.' zegt onze trainer. Daarna vertelt hij ons nog wat en geeft hij ons een paar tips. We rusten nog even uit en daarna gaan we weer het veld op.

Ik zie de jongens al onze richting op kijken. Het staat nu 1-1 en ik wil eigenlijk wel heel graag winnen. Na een aantal minuten beginnen we weer. We staan nu aan de andere kant en het zonnetje schijnt lekker hier, dus ik sta wel prima.

Stefan neemt de bal uit en gelijk ren ik er op af, het is nu alles of niks. Ze spelen nu echt heel goed, dus het is moeilijk om de bal te onderscheppen. Raoul wilt hem naar Matthy spelen, maar dan lukt het mij om er tussen te komen. Ik neem de bal aan en ren zo snel mogelijk naar voor. Ik pass de bal weer naar Meike en ondertussen rennen we nog steeds naar voor. Ze schiet op goal en dan zit de bal erin. Ik ren op haar af en spring half op haar. We juichen en dan gaan we weer verder.

Noah gooit de bal in, richting Matthy. Snel ren ik naar hem en ga ik voor hem staan, precies wanneer de bal eraan komt. Ik neem hem aan en met wederom een schijnbeweging schud ik Matthy af. Maar gelijk daarna komt hij er alweer aan rennen. Ik probeer zoveel mogelijk de bal in de gaten te houden. Hij probeert hem te onderscheppen en ik steek mijn arm uit om hem tegen te houden. Snel pass ik de bal door naar Floor.

Ik kijk Matthy aan. God, wat ziet hij er goed uit in dat tenue. Ik sta niet op te letten en ineens ligt de bal voor mijn voeten. Matthy pakt gelijk zijn kans en pakt de bal. Snel ren ik weer achter hem aan, maar hij is veel sneller dus al snel geef ik het op. Hij rent naar voor en schiet hem in het doel. Shit, het staat nu 2-2.

Onze keepster gooit de bal het veld weer in en speelt hem naar Floor. Ik ren weer met haar naar voor en ze passt hem naar mij. Ik ren met de bal naar voor en zie dat Matthy er alweer aan komt rennen. Ik beuk hem weer aan de kant, maar deze keer laat hij zich niet zomaar uit het veld slaan. Hij beukt terug waardoor ik de controle over de bal verlies en zo kan hij de bal snel afpakken. Hij rent ermee naar onze goal en hij schiet de bal er weer in. Het staat nu 3-2.

Ik kijk naar de klok. Nog 3 minuten, dit gaan we nooit meer redden. Meike is aan de bal en ze schiet hem richting de goal, maar de bal belandt op de paal. Dan krijgt het team van Creators FC de bal weer en schieten ze de bal steeds een beetje over om wat tijd te rekken. Dan hoor ik het fluitsignaal. Shit, we hebben verloren. Maar we hebben wel goed gespeeld.

We lopen met z'n alle naar de kleedkamers. De jongens van Creators FC bleven nog even op het veld voor foto's met fans. Eenmaal in de kleedkamer aangekomen neem ik een snelle douche en daarna doe ik mijn trainingspak weer aan. Mijn haren haal ik uit mijn staart en ik borstel ze door. Ik laat ze los hangen. Dan pak ik mijn tas in en ga ik opzoek naar Roy.

Yey weer een voetbalhoofdstuk :) Zo slecht, maar ik weet niks over voetbal hahah sorryy

I hate you.. right? || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu