Ik word wakker van het licht wat door de gordijnen schijnt. Ik draai me om en ik zie dat Matthy nog ligt te slapen. Voorzichtig probeer ik uit bed te komen zonder hem wakker te maken. Het is een hele klus, maar uiteindelijk is het me wel gelukt. Ik zoek wat kleren uit voor vandaag. Ik pak een jeans en een shirtje met lange mouwen en kleed me dan om.
Als ik me omdraai om mijn sieraden te pakken zie ik dat Matthy wakker is en naar mij kijkt. Ik voel mijn wangen rood worden. 'Sinds wanneer ben jij wakker?' vraag ik snel. 'Sinds dat jij zo onhandig uit bed gaat.' zegt hij lachend. 'Waarom zei je dan niks?' 'Ik genoot gewoon van mijn uitzicht.' antwoordt hij. Lachend kijk ik weg. Ik doe mijn sieraden om en loop dan naar de badkamer.
*Pingg*
Ik pak mijn telefoon op om te kijken welke melding ik krijg.
Onbekend:
Hey Yara, kom vanavond 19:00 naar het café in Rhoon. Ik heb wat informatie.
XX Merel1000 vragen spoken door mijn hoofd. Waarom appt Merel mij? Welke informatie? Moet ik wel gaan?
'Hey gaat het wel goed? Het lijkt alsof je een spook hebt gezien.' zegt Raoul lachend en hij ploft naast mij neer op de bank. 'Wat? Nee het gaat prima hoor.' lieg ik. 'Gewoon een beetje buikpijn.' Dat is niet gelogen. 'Oh, wat vervelend. Wil je paracetamol?' vraagt Raoul. 'Nee, dankjewel. Het gaat vanzelf wel weer weg.' En ik schenk hem een glimlach.Ik heb de dag tot zover overleefd. Ik hoop dat de jongens niet doorhebben dat er iets is. Het is nu 18:00 en ik loop de hele tijd rondjes door de kamer van Matthy. Dezelfde vragen blijven maar door mijn hoofd dwalen. Maar de vraag die nu het meest blijft hangen is: moet ik gaan of niet? Ik weet niet of Merel te vertrouwen is. Wat als dit een val is?
Na een kwartier besluit ik mezelf klaar te maken. Ik ga er toch naar toe. Ik ga namelijk spijt hebben als ik niet ga. Ik fix mijn haar en make-up en ik pak mijn tasje in. Dan loop ik naar de woonkamer. Het valt me op dat Matthy er niet zit. 'Jongens, ik ben even weg. Ik kom zo weer terug!' zeg ik. 'Is goed, tot straks!' zegt Koen. 'Tot straks!' En dan trek ik mijn jasje aan. Ik start mijn auto en ik rij naar het café. Ik ben precies op tijd.
Ik stap het café binnen en kijk rond. Mijn ogen blijven hangen op Merel en haar groepje. Ik herken de meeste nog van het feestje. Sophie zit er ook bij. Zij was toen wel heel aardig tegen mij en ik heb met haar nog even staan praten. Ik loop er naartoe. 'Hey Yara! Hoe is het?' vraagt Sophie als ze mij ziet. 'Uhm..' Ik word ongemakkelijk zodra Merel mij vies aankijkt.
'Ja het gaat wel goed.' zeg ik dan en ik ga naast haar zitten. 'Hoe is het met Matthy? Ik weet nog dat jullie elkaar steeds ontliepen.' vraagt ze dan. 'Nou, eigenlijk zit het nu wel goed met Matthy. We hebben een goed gesprek gehad en sindsdien gaat alles supergoed.' vertel ik.
Het lijkt erop alsof dat Merel weet dat er meer is gebeurd. We hebben natuurlijk niet alleen maar een goed gesprek gehad, er zijn wel meer dingen gebeurd. 'Wauw Yara, ik wist niet dat het zo serieus zat tussen jullie 2.' zegt Sophie. Waarom doet ze zo geheimzinnig? 'Jawel dus.' antwoord ik en ik kijk de hele tijd Merel aan als ik praat. Dan gaat de deur van het café open. Ik kijk achterom en zie Matthy samen met een vriend van Merel binnenlopen. Wat doet hij hier?!
'Kijk wie ik heb gevonden!' zegt die vriend van Merel terwijl hij samen met Matthy naar onze tafel loopt. 'Hey Matthy. Yara vertelde ons net het laatste nieuws. Het gaat wel erg goed tussen jullie nu he? En wat zijn jullie schattig samen. Is er iets wat je tegen Yara wilt zeggen?' vraagt Merel aan Matthy.
'Ja, misschien waarom wij hier allebei zitten en wat er aan de hand is?' vraag ik aan hem. 'Denk je niet dat dit allemaal een beetje uit de hand gelopen is?' vraagt Merel weer aan Matthy. 'Wat is uit de hand gelopen Matthy?' vraag ik aan hem. Matthy kijkt schuldig weg.
'Er is iets tussen jullie, maar het is niet wat je denkt dat het is.' zegt Merel. Ik kijk haar vragend aan. 'Merel, hou je mond dicht.' zegt Matthy. Dan komt hij dichterbij staan. 'Yara? Laten we hier alsjeblieft weggaan en dan leg ik het uit. Ik zal alles aan je uitleggen, dat beloof ik.' zegt hij.
Voordat ik antwoord kan geven begint Merel weer te praten. 'Weet je nog het laatste feestje die er was in Casa Del Huts?' 'Wat?' Ik snap nog steeds niet wat hier allemaal aan de hand is. 'Merel, niet doen.' zegt Matthy serieus. Merel kijkt haar groepje rond en ik kijk haar nog steeds vragend aan. 'Merel!' zegt een jongen uit het groepje.
Merel kijkt mij aan en dan draait ze haar telefoon om. Er staat een filmpje op en ze klikt hem aan. Ik kijk er na. Het is een filmpje van Matthy en mij, dat we aan het praten waren. Ik weet dit nog precies. We stonden in de kamer, met een paar mensen waren we een spel aan het spelen. Truth or Dare. Ik koos dare en mijn dare was dat ik Matthy zou moeten zoenen. Toen ik vlak voor hem stond zei ik: 'Ik ben klaar met dit spel.' En toen liep ik weg. Blijkbaar hebben ze dat gefilmd.
'Het lijkt erop dat Matthy zijn eerste blauwtje is gelopen.' hoor je een vriendin van Merel op de achtergrond van het filmpje zeggen. 'Jullie denken echt dat dit mij niet gaat lukken?' vraagt Matthy aan de rest. 'Dat wat je gaat lukken?' vraagt diezelfde vriendin weer op de achtergrond. 'Ik ga ervoor zorgen dat ze verliefd op mij wordt. En dan, doe ik gewoon.'
Matthy knipt met zijn vingers. 'Is het klaar tussen ons.' zegt hij.
Oeeii cliffhanger, ja gemeen ben ik sorry. Dus, beetje After inspiratie kan wel toch? Hahaha. Het leek mij in ieder geval wel leuk, want ik vind After echt a-ma-zing! :)
JE LEEST
I hate you.. right? || Bankzitters
FanfictionYara is nu al een tijdje beste vrienden met de Bankzitters. Ze kan het met alle jongens goed vinden, behalve met Matthy. Altijd doet hij chagrijnig en ontloopt hij Yara. Zit hier meer dan alleen haat achter? - Dit verhaal bevat scheldwoorden, geweld...