Hoofdstuk 28 <3

3.4K 36 19
                                    

Ik pak de fles aan van Milo en pop hem dan. De kurk vliegt eraf en belandt ergens in de kamer. Ik vul alle glazen en dan proosten we. 'Op onze nieuwe productievrouw!' zegt Rob met een lach. De andere jongens en ik lachen mee en drinken dan een slokje.

We zijn weer gaan zitten en we nemen nu alles even door. De werktijden, de planningen en de shows, want dat moet ik nu ook gaan regelen. Ik vind het best wel spannend eigenlijk, maar het komt vast goed.

De jongens hebben volgende week 2 optredens staan. Tenminste, tot nu toe. Ik moet nu ook mee naar de shows, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind. Ik verdwaal in mijn gedachten. Eigenlijk is het best wel raar om nu ineens echt te werken voor de jongens. Maar aan de andere kant vind ik het juist heel leuk. Ik ga de jongens nu vaker zien en ik vind het leuk om ze te helpen, dus zoals Koen en Rob al zeiden is dit geschikt voor mij.

'Yara.' hoor ik iemand zeggen en er wordt voor mijn gezicht gezwaaid. Ik schrik op uit mijn gedachten. 'Huh, wat?' vraag ik waardoor de andere jongens moeten lachen. 'Ga je mee? We gaan even een terrasje pakken.' vraagt Raoul. 'Oh, ja tuurlijk!' antwoord ik.

Zo gezegd, zo gedaan. We zitten op een terras in de buurt van het kantoor. We bestellen allemaal wat te drinken en praten over de eigen kanalen van de jongens. 'Wanneer ga jij weer wat uploaden dan?' vraagt Koen aan Matthy. 'Waarom kijk je mij aan? Kijk naar hem.' En hij wijst naar Milo.

'Wat heb ik hiermee te maken?' vraagt Milo. 'Jij hebt al lang niet meer geüpload.' zegt Matthy. 'Ja, dat is waar.' zegt Milo. We moeten allemaal lachen. We vervolgen ons gesprek en dan besluiten we om hier gelijk te eten, want het is ondertussen al redelijk laat.

De ober komt aanlopen en we zeggen allemaal wat we willen hebben. Ondertussen komt er een groepje jongens aanlopen en zij nemen plaats aan een tafel schuin tegenover ons. Ik kijk even naar ze en zie dan dat er 1 jongen al naar mij keek. Snel kijk ik weg.

Na een tijdje komt de ober aanlopen met ons eten. Hij zet de borden neer en dan loopt hij naar de jongens. In mijn ooghoek zag ik de jongens steeds kijken naar mij en ik voel me best wel ongemakkelijk nu. Ik zie, wederom in mijn ooghoek, dat de jongens een briefje aan de ober geven. Maar waarom zou je een briefje aan de ober geven? Dat vraag ik me nu af.

We hebben ondertussen ons eten op en de jongens willen nog een toetje. Ik neem er ook maar 1 dan. Koen geeft een seintje aan de ober en hij komt weer aanlopen. We zeggen allemaal wat we willen. 'Oh trouwens, ik moest deze aan jou geven. Dit is van de jongens aan de tafel achter mij.' Zegt hij en tegelijkertijd wijst hij met zijn duim over zijn schouder. Hij geeft mij het briefje.

Matthy kijkt mij vragend aan. 'Wat is dat?' vraagt hij gelijk. Ik zie de andere jongens ook vragend kijken. 'Weet ik niet.' zeg ik en ik maak het briefje open.
Hey, je ziet er mooi uit. Voeg mijn snap en dan kunnen we een leuke tijd hebben ;)
Ruben.l01

Matthy, die naast mij zit, wil opstaan, maar ik hou hem tegen. 'Blijf zitten.' zeg ik en ik kijk hem aan. Hij kijkt mij boos aan. 'Wat denkt hij?!' zegt hij boos. 'Laat me dit zelf oplossen.' zeg ik tegen hem. 'Hij moet gewoon niet zo vies doen, kijk die knipoog Yara. We weten allemaal wat hij bedoelt.' zegt hij nog steeds boos. 'Ja, net alsof ik dat niet snap.' zeg ik nu ook geïrriteerd.

'Ik ga hem toevoegen.' zeg ik dan. 'Yara, dat doe je niet.' zegt Matthy gelijk. 'Jawel.' En ik pak mijn telefoon uit mijn tasje. 'Yara.' zegt Matthy weer boos, maar ik negeer hem. Ik open Snapchat en zoek zijn naam op. Als ik hem heb gevonden voeg ik hem toe. Ik word meteen terug gevoegd.

'Hey.' typt hij in de chat. 'Hai.' zeg ik. 'Dus, wat denk je er van?' typt hij weer. Ik weet meteen wat hij bedoelt, hij heeft het natuurlijk over die 'leuke tijd' van hem. 'Broer, wat de fuck.' zegt Matthy die mee leest.

'Matt, ze kunnen je gewoon zien he? Doe niet zo boos.' zeg ik tegen hem. Ik reageer niet op zijn chat. 'Kunnen we gaan?' vraag ik aan de rest, want ik voel me niet meer op mijn gemak hier. 'Ja, natuurlijk.' zegt Raoul gelijk. 'Ik loop even naar binnen om te betalen.' zegt Rob. 'Ik loop wel mee.' zeg ik tegen hem zodat ik hier even weg ben. '

'Stuur maar een tikkie zo.' zeg ik tegen Rob als hij zijn telefoon op het pinapparaat legt. 'Nee joh, ben je gek?' zegt hij. 'Naja, opzich.' zeg ik lachend en Rob moet ook lachen. We lopen weer terug naar buiten. We lopen naar de andere jongens. 'We kunnen gaan.' zeg ik. 'Top.' zegt Raoul en we lopen richting de uitgang.

Ineens word ik aan mijn hand terug getrokken. Ik schrik en draai me om. 'Waar gaat deze schoonheid naartoe?' vraagt die Ruben. Snel trek ik mijn hand los. 'Naar huis, dus als je me met rust wil laten kan ik dat wel waarderen.' zeg ik. 'Ik kan met je mee?' vraagt hij.

POV Matthy:
'Wat is jouw probleem?!' zeg ik en ik ga naast Yara staan. 'Ik heb helemaal geen probleem.' zegt hij. 'En al had ik dat wel, wat dan?' zegt hij en hij staat op. De woede die door mij heen gaat op dit moment is niet te beschrijven. 'Matthy, kom. Hij is het niet waard.' zegt Yara en ze pakt mijn hand.

'Aww is dit je vriend?' vraagt Ruben. 'Ja, dat ben ik inderdaad. Volgens mij vroeg ze net al of je haar met rust wilde laten, dus doe dat dan ook.' zeg ik. Dan draai ik me om en loop ik samen met Yara naar de andere jongens die een stukje verder op stonden te wachten. Ik ben natuurlijk niet haar vriend, maar dat hoeft hij niet te weten.

'Loop maar weg pussy! We weten allebei dat ik haar meer kan geven dan jij ooit kan.' roept hij. Dat is de druppel voor mij.

Nieuw hoofdstukje! <3

I hate you.. right? || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu