Ik word wakker van mijn wekker. Vandaag heb ik weer een voetbalwedstrijd. Ik blijf nog even liggen en bekijk mijn meldingen. Ik reageer op wat appjes en snaps en dan sta ik op. Ik doe een trainingspak aan, want ik kleed me straks toch weer om. Dan maak ik een ontbijtje en eet ik die op. Als laatste loop ik naar de badkamer en poets ik mijn tanden. Ook doe ik nog even een klein laagje make-up op en doe ik mijn haren in een staart. Dan is het tijd om te gaan.
Ik stap op de fiets en fiets naar de club. Het is niet heel ver en zo warm ik mijn spieren vast een beetje op. Na een kwartier fietsen kom ik aan. Ik zet mijn fiets neer en loop naar mijn trainer en team die al op het veld staan.
Als ik aan kom lopen zie ik dat onze trainer niet zo blij kijkt. 'Hee Yara, fijn dat je er bent!' zegt hij. 'Ik heb helaas wel slecht nieuws.' zegt hij dan. 'Onze tegenstander van vandaag heeft afgezegd.' 'Wat? Dat meen je niet!' zeg ik met een zucht. Ik had echt zin in een goede wedstrijd vandaag.
'Maar.' gaat hij verder met zijn zin. Gelijk is al mijn aandacht er weer bij. 'Er is een YouTube voetbalteam en die zoeken een tegenstander voor vandaag.' zegt hij. 'Creators FC bedoel je?' vraag ik voor de zekerheid, er is eigenlijk geen ander voetbalteam van YouTube maar goed. 'Ja, zouden jullie het leuk vinden om tegen hun te spelen? Het wordt dus wel gefilmd voor YouTube.' zegt hij.
'Ja! Ik vind het leuk!' zeg ik. De jongens moeten namelijk ook voetballen vandaag. De rest van ons team is het er ook mee eens. 'Kan ik met iemand mee rijden? Ik ben op de fiets namelijk.' vraag ik dan. 'Ja tuurlijk! Kom maar met mij mee.' zegt Floor, een meisje uit mijn team. 'Top!' En dan lopen we met iedereen naar de parkeerplaats en rijden we met z'n alle naar IJsselstein.
Als we zijn aangekomen FaceTime ik Robbie. Hij neemt op en ik zie alle jongens voor het beeld staan. 'Hee jongens! Jullie mogen raden waar ik ben.' zeg ik en dan draai ik de camera om. 'Huh? Wat doe jij hier?!' vraagt Koen. Ik moet lachen en dan zie ik de jongens aan komen rennen. Ze geven me allemaal een knuffel. 'Jij bent bekend met de spelers zie ik.' zegt mijn trainer lachend. 'Ja dit zijn mijn beste vrienden!' zeg ik terwijl ik naar Rob, Koen, Raoul en Milo wijs. Matthy sla ik even over, want hij staat er ook bij.
We komen aan in de kleedkamer en we kleden ons om. We hebben een roze tenue. Ik zag dat de jongens dat ook hebben, heel leuk. We bespreken de opstelling. 'Yara, wil jij vandaag onze team captain zijn?' vraagt de trainer. 'Ja zeker!' antwoord ik vrolijk. Het is al lang geleden dat ik dat ben geweest namelijk. Ik krijg het bandje en doe hem om mijn arm. Daarna worden de bidons nog even gevuld en dan lopen we het veld op.
Ik kijk even rond en dan blijven mijn ogen hangen op de jongens. Ik zie hetzelfde bandje ook bij Matthy om zijn arm zitten. Ik zucht, hij is dus ook team captain vandaag. Lekker dan. Ik loop door en dan beginnen we met de warming-up. Ik doe wat rek en strek oefeningen en ik speel wat ballen over met de keepster.
Dan kom Roy, de coach van Creators FC, aanlopen. 'Hee meiden! Wij doen altijd interviews op ons kanaal, dus ik vroeg me af of er vrijwilligers zijn die straks een interview willen doen?' vraagt hij. 'Ik wil wel, lijkt mij wel leuk!' zeg ik. En 2 andere meisjes van mijn team willen ook graag, dus we gaan straks met z'n 3 even een interview doen.
We gaan allemaal naast elkaar staan, want voor de video worden we gefilmd en de opstelling wordt gezegd. 'Yara, wil jij naast Matthy gaan staan? Aangezien jullie allebei de team captains zijn, dat is dan wel leuk!' zegt Roy enthousiast. 'Ja natuurlijk!' antwoord ik. Ik ga de pret niet laten bederven door hem. Ik ga naast hem staan en hij slaat zijn arm om mij heen. Ik onderdruk een zucht en sla dan ook maar mijn arm om hem heen.
Ik lach naar de camera wanneer deze langskomt. We doen het een paar keer opnieuw zodat iedereen er goed op staat. Ik sta nu wel erg lang naast Matthy en het duurt me erg lang. Ergens vind ik het niet eens erg dat we zo staan en stiekem wil ik hem niet loslaten. Ik zie in mijn ooghoeken dat hij naar mij kijkt. Iedereen staat op en dat betekent dus dat we gaan beginnen. Ik laat Matthy snel los en loop dan naar onze coach.
We bespreken de laatste dingen en dan moet ik naar het midden, net zoals Matthy. We staan tegenover elkaar en ik kijk hem aan. Hij kijkt terug en ik verdrink in zijn mooie blauwe ogen. Snel knipper ik met mijn ogen en kom ik terug tot de realiteit. We doen kop of munt, de winnaar mag kiezen aan welke kant ze willen starten. Er staat weinig wind, maar alsnog doen we het.
'Kop of munt?' vraagt Roy. 'Kop.' zeg ik snel. 'Munt dan maar he.' zegt Matthy. Roy gooit het muntje in de lucht en hij vangt hem op en legt hem op zijn hand. Hij haalt zijn andere hand er van af en kop ligt boven. 'Sorry Matthy, het andere team mag kiezen.' zegt Roy. 'Wij beginnen aan deze kant.' zeg ik en ik wijs naar de kant waar de meeste van mijn team al staan.
Ik loop terug en dan gaan we in de juiste opstelling staan. Ik heb er echt zin in, vooral omdat Matthy de andere team captain is. Ik ga hem zeker niet sparen vandaag, maar daar komt hij vanzelf wel achter denk ik. Er vormt een lichte glimlach op mijn gezicht bij het idee.
Kom maar op Matthy.
Heee! Sorry ik heb dus echt geeeen verstand van voetbal, dus ik weet ook niet of dit allemaal klopt. Waarschijnlijk niet maar goed hahaha. Hopelijk vinden jullie het leuk! <3
JE LEEST
I hate you.. right? || Bankzitters
FanfictionYara is nu al een tijdje beste vrienden met de Bankzitters. Ze kan het met alle jongens goed vinden, behalve met Matthy. Altijd doet hij chagrijnig en ontloopt hij Yara. Zit hier meer dan alleen haat achter? - Dit verhaal bevat scheldwoorden, geweld...