Hoofdstuk 31 <3

3.4K 37 7
                                    

Ik heb mijn lippenstift van de badkamer gepakt. Ik draag eigenlijk nooit lippenstift, maar ik heb er standaard 1 in mijn toilettas zitten. Het is een mooie oud roze kleur. Ik loop terug naar Matthy. Hij kijkt mij raar aan als ik met de lippenstift kom aanlopen. 'Sinds wanneer draag jij dat?' vraagt hij. 'Nooit, maar nu komt het wel goed uit dat ik er 1 heb.' 'Waarom dan?' vraagt hij en dan laat ik hem de TikTok zien die ik wil maken.

(Als je wil weten welke TikTok, zoek dan op 'couple lipstick trend' dan vind je hem!) 'Oh, maar die is leuk.' zegt hij. Ik kijk hem vragend aan. 'Jij vindt deze TikTok leuk?' 'Ja, want dan mag je mij kusjes geven.' zegt hij. Ik moet lachen. Ik doe een laagje op en ga dan bij Matthy op schoot zitten.

Ik geef hem over heel zijn gezicht kusjes met die lippenstift. Ik moet lachen om het eindresultaat, maar Matt ziet er wel heel schattig uit. Ik doe nog even zijn haren goed en dan pak ik mijn telefoon. Ik leg Matthy nog even snel uit wat hij moet doen en dan begin ik met filmen.

Na een paar keer hebben we de goede. 'Hij is echt leuk geworden.' zegt Matthy. 'Komt omdat ik erop sta.' zeg ik sarcastisch terug. 'Ja dat is waar.' zegt hij. Ik moet lachen. 'Simp.' zeg ik. 'Niet.' zegt Matthy gelijk. 'Wel.' 'Niet.' 'Oke, dan niet.' zeg ik lachend.

'Matt, kom even een foto maken.' zeg ik. 'Niet zo.' zegt hij. 'Jawel, dat is leuk.' zeg ik. En dan staat hij toch op. We maken een paar leuke foto's en ik stel er 1 gelijk in als mijn achtergrond. Met een glimlach kijk ik naar de foto.

'Kom, we gaan deze mooie creatie even aan de rest laten zien.' zeg ik dan en ik trek aan zijn hand. 'Moet dat?' vraagt Matthy met een zucht. 'Ja, vinden ze vast leuk om te zien!' zeg ik enthousiast. Dan lopen we samen naar de woonkamer. 'Wat vinden jullie van Matthy zijn nieuwe look?' vraag ik en de jongens draaien hun hoofd naar Matthy.

Dan beginnen ze allemaal te lachen, waardoor wij ook moeten lachen. 'Leuk hoor Matt!' zegt Koen. 'Staat je goed.' zegt Rob. 'Ja he, dat vond ik nou ook.' zeg ik. 'Kom, we gaan het eraf halen.' zeg ik zodra iedereen is uitgelachen. We lopen naar de keuken. 'Wacht ik pak even mijn make-up remover. Dat is handiger.' zeg ik en ik loop snel naar Matthy zijn kamer om de fles te pakken. Ik neem gelijk een paar watjes mee.

Ik loop de keuken in en ga op het aanrecht zitten. Matthy komt voor mij staan. Ik pak 2 watjes en doe daar wat make-up remover op. Dan veeg ik de lippenstift weg. Als het allemaal eraf is pak ik nog een vaatdoek en die maak ik nat. Ik druk de doek op zijn gezicht en dan gilt Matthy. 'Moet dat zo koud?' vraagt hij. Ik hoor de andere jongens lachen. 'Stel je niet aan.' En ik trek hem terug.

Als ik klaar ben geef ik Matthy een kus en dan spring ik van het aanrecht af. Ik ruim de gebruikte watjes op en de doek gooi ik in de was. Dan pak ik mijn telefoon en ga ik bij de rest van de jongens zitten. Matthy is ondertussen ook op de bank gaan zitten.

'Zullen we vanavond verstoppertje opnemen?' vraagt Robbie dan. 'In het donker?' vraagt Milo. 'Ja, is wel leuk toch?' vraagt Rob weer. 'Ja, dat is inderdaad wel leuk.' zegt Matthy dan. En zo besluiten we om straks een verstoppertje te filmen.

'Wat gaan we eten?' vraagt Rob dan. 'Uhh, we kunnen bestellen?' vraagt Koen. 'Ja, prima.' antwoord ik en de rest is het er ook mee eens. We besluiten weer pizza te bestellen, want daar hebben we nu allemaal wel zin in. 'Ik betaal deze keer wel.' zeg ik.

'Hoeft niet hoor.' zegt Robbie gelijk. 'Ja je eet toch bij ons, dus dat hoeft echt niet hoor.' vult Matthy Robbie aan. 'Wanneer eet ik niet bij jullie?' vraag ik lachend. 'Dat is waar.' zegt Robbie dan ook lachend. 'Nee, maar ik betaal.' zeg ik dan. 'Oke, wat jij wil.' zegt Rob.

Het is ondertussen avond en we hebben net de pizza's op. Aangezien het pas later donker wordt, moeten we nog even wachten voordat we kunnen beginnen met filmen. We besluiten om een rondje te wandelen en dan een ijsje te halen.

Koen trekt de deur achter zich dicht en draait de deur op slot. We lopen door de poort de dijk op en lopen dan met z'n alle naar de ijswinkel. Matthy zijn hand tikt tegen de mijne aan en ik pak hem vast.

Onderweg kunnen de jongens niet normaal doen en rennen ze over de hele weg. Ik moet lachen en ik pak snel mijn telefoon om ze te filmen. We komen aan bij de ijswinkel en we bestellen allemaal 2 bollen. Ik neem een bakje, want dat vind ik handiger dan een hoorntje. Ik neem witte chocola en vanille.

Als we allemaal ons ijsje hebben betaalt Matthy en dan lopen we terug. 'Is dat lekker? Witte chocola.' vraagt Matthy onderweg. 'Ja! Dit is echt een van de lekkerste smaken.' zeg ik. 'Mag ik proeven?' vraagt hij. 'Ja tuurlijk.' zeg ik en ik geef hem een hapje. 'Oeh ja inderdaad, die is wel lekker. Net zoals jij.' zegt hij. Ik moet lachen.

Als we thuis zijn aangekomen heeft iedereen het ijsje op. We besluiten om nog even een film te kijken, want het is nog niet donker genoeg voor de verstoppertje. De jongens willen weer graag een horror film kijken, maar ik hou daar eigenlijk echt niet van.

Uiteindelijk, na een korte discussie, zetten de jongens toch de horrorfilm aan. Ik kruip tegen Matthy en hij slaat gelijk zijn arm om mij heen. 'Komt goed schat.' fluistert hij in mijn oor. Vlinders vullen mijn buik weer door zijn woorden. Ik glimlach naar hem en dan leg ik mijn hoofd op zijn schouder.

Ik heb dit geschreven op stage terwijl ik eigenlijk aan school moest werken hehe :) Hopelijk vinden jullie het weer een leuk hoofdstuk! <3

I hate you.. right? || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu