1

42 0 1
                                    

Jag blickar mot pappers staven som förflyttas till person på person vid sofforna. Stressen stiger ju närmare den kommer plus att jag vet det är cannabis.
Jag sväljer hårt och kollar mot Olivia, min bästa vän som sitter i sin pojkväns famn. Dom båda är aspackade, alla på den här jävla festen är aspackade. 
"Ska du ha?" Jag vaknar upp hur mitt tänkande och kollar mot den liknande fimpen men egentligen är någon tillgjord grej av papper och massa cannabis i.
"Hallå?" Jag blinkar några gånger och tar emot den och blåser in, jag hostar några gånger och ger den vidare till tjejen bredvid. Jag möter Ethans ögon, en iskall blick med spända käkar.
"Har min tjej börjat rökat nu? Wooohooo!" Skriker Olivia och kramar om mig. Jag ler bara och känner mig extremt obekväm. 


Efter antal timmar har jag rökt på en aning, alkohol är i kroppen och jag känner inte igen mig själv. Det här är så fel av mig, Olivia tvingade mig att gå på en fest som jag aldrig gör. Detta är min andra och sista gång jag går på en fest. Första gången jag var på fest var när Olivia tvingade mig då också men jag vet många tycker jag är tråkig, många undviker mig hela tiden men ändå får jag hungriga blickar av killar men ingen gör något.
Jag går virrigt omkring runt i huset. Alla oroliga tankar av vad mamma och pappa OCH dessutom min överbeskyddande storebror Lucas kommer säga när jag kommer hem så här.  

Jag går runt och försöker leta efter Olivia men hela min blick är snurrig. Jag ser knappt vart jag går och just nu hoppas jag att jag går rätt. Hon kanske är uppe? Jag går upp för trappan och snubblar till några gånger men lyckas ta mig upp. Jag tittar bland dom fyra bruna trä dörrarna, jag suckar och drar ned handtaget med det är låst så jag går vidare.
Dörren öppnas och jag vinglar in och min klänning fastnar i handtaget så jag snubblar till och faller till golvet, jag hör min klänning går sönder men är jävligt påverkad.
"Vad i helvete?" Jag hör en killes röst.
"Asså jävla hora, gå ut." Säger en ljus tjej röst.
"Fan, det är Lucas lillasyster. Han kommer fan slå ihjäl mig om jag lämnar henne såhär."  Jag hör bara massa mummel.
"Är du seriös?!" Jag ser en tjej gå förbi med väldigt kort kjol. Jag känner hur jag lyfts upp och jag lutar huvudet mot axeln.
"Min klänning gick sönder." Sluddrar jag fram.
"Jag vet och jag försöker täcka så mycket som det går." Jag skrattar lite men trycker mig närmre kroppen när kylan slår om oss. 

En bildörr öppnas och jag sätts ned, jag kollar mot killen som sträcker sig och sätter på bilbältet innan han stänger dörren och går över till förarsätet och sätter sig bakom ratten. Jag kollar mot killen och inser det är Ethan, hans svarta hår och gröna ögon. Skarp käklinje och ett perfekt ansikte.
"Du är så jävla snygg, asså tänk så såg min mamma mig nu?" Sluddrar jag fram. Jag ser ett leende skymta på hans läppar. Jag vill lämna bilen men min hjärna och kropp samarbetar.
"Jag är hög, jag rökte cannabis och jag har aldrig gjort. Det är så fel av mig." Sluddrar jag en aning med en ledsam ton.
"Ja, vid tillfället jag såg du rökte på så ville jag ta bort det från dig men det var försent." Säger han kallt. Jag lutar bak huvudet och blickar ned på min klänning, mina lår är väldigt synliga, en del av min mage och så har min urringning blivit värre.
"Den här klänning var inte som jag mindes den." Sluddrar jag.
"Den är väldigt opassande för en tjej som du och just nu är du en väldigt stygg tjej." Jag fnissar.
"Vilka ord." Jag skrattar lite medan jag lutar bak huvudet.
"Tack." Mumlar jag innan jag driftar in i djup sömn.

Tur i oturenWhere stories live. Discover now