2

29 0 0
                                    

Jag vaknar av att hela huvudet gör ont. Jag får ångest direkt av att jag tänker på gårdagen. Hur kunde jag dricka så mycket plus att röka på! Jag lovar säkert att jag fick någon drog. Jag suckar och gnuggar mig i ögonen och ska precis vända mig om men känner att jag sitter fast eller att snarare någon stoppar mig. Jag vänder på huvudet och ser en fucking kille i min säng?!?
"Vad i helvete" mumlar jag och kollar mig omkring. Jag ser en amerikansk fotboll, koll affischer, svarta väggar plus mörk brunt golv och massa andra killgrejer. Det här är inte mitt rum. Jag lyfter lite på täcket och ser killens arm är runt min midja plus att jag har bara underkläder på mig. Åh herregud. Snälla säg inte att jag förlorat oskulden med en helt total främling!
Killen bakom mig börjar röra på sig och jag stelnar till.
"Vad i helvete." Mumlar han och jag stelnar ännu mer till när jag hör vem det är. Ethan. Hjärtat dunkar hårt.
"Emily?!?" Skriker han när han tagit bort armen. Jag sätter mig upp i panik, jag är som förstelnad.
"Juste... fan." Säger hans mörka morgonröst. Jag kanske inte minns allt från igår.
"Vad... vad i helvete gör jag här?" Säger jag till slut och vänder blicken mot honom när han ställer sig framför sängen i bara mjukisbyxor så min blick fastnar på hans six-pack.
"Jag körde hit dig, du var jävligt packad och hög dessutom. Vi har inte legat om du undrar det, det var du som tog av din klänning." Jag möter hans ögon.
"Du... du körde mig hit?!? Varför i helvete sover du med mig då??" Han kliar sig lite på pannan.
"Din bror skulle slagit ihjäl mig om jag kom hem med dig som är helt packad och dessutom hög. Din klänning är trasig så han kunde trott lite vad som helst så jag hade Inge val. Och jag vill inte sova på soffan så detta var det enda valet och jag var väldigt trött och du klagade inte så." Han får ett litet flin på läpparna på slutet.
"Herregud. Men... du körde en bil när du var full! Du kunde ha krockat och dessutom så var du hög med"
"Men vi lever." Jag skrattar lite uppgivet. Olivia, mamma, pappa och Lucas. Fan, vad kommer dom säga??
"Jag ser hur hjärnan kokar på dig och jag vet du inte är tjejen som gör såhär men du är inte ensam. Du kommer må bättre imorrn." Jag reser mig upp och jag ser hur han stirrar på mig.
"Stirra inte på mig jävla idiot." Han flinar bara och vänder sig om, jag kollar mig lite omkring och tar första tröjan som ligger på golvet, tröjan går till mitten av låret så det får funka.
"Nu kan du väll dra ut från huset." Hans känslokalla röst är tillbaka.
"Visst. Bättre än att vara här." Jag tar min mobil som ligger på nattduksbordet och lämnar huset och går ned för trappen. Jag går ut från huset på ett svep och ringer Lucas som svarar på en sekund.
"Kan du hämta mig hos Lucas?"
"Självklart." Vi lägger på och inom 10 minuter kommer en svart bil och parkerar. Jag sätter mig i passagerarsätet och Lucas börjar köra.
"Vad i helvetes har du på dig och vart Fan har du varit? Skulle inte du och Olivia komma hem och varför i helvete är du hos Ethan?!" Jag suckar och lutar bak huvudet då mitt huvud värker.
"Min klänning gick sönder och jag var lite väl packad. Och jo det skulle jag men kunde inte hitta henne så då bara hittade Ethan mig och tog hem mig hos han för annars skulle du slå ihjäl han och det var bra för honom för han var snäll och gjorde inget mot mig heller."
"Jaja. Men jag vill inte se du är med honom mer och mamma och pappa har varit helt oroliga." Jag är tyst och kollar ut genom fönstret.

Tur i oturenحيث تعيش القصص. اكتشف الآن