När jag kom hem igår blev ju mamma och pappa skit förbannade såklart men när jag förklarat och så vidare så blev dom mindre argare. Tänker inte gå på fest något mer.
Jag öppnar dörren till skolan och min blick fastnar på Olivia som står och väntar vid min skåp, jag ler lite och går fram.
"Herregud, jag vet inte ens vart du försvann. Jag följde med Melvin hem igår." Jag öppnar mitt skåp.
"Så du och Melvin är officiellt nu?" Hon får ett stort leende på läpparna.
"Men berätta, vart var du?" Jag lägger in mina grejer fast håller i tröjan som jag fick låna av Ethan.
"Jag var väldigt packad och jag skulle leta efter dig för jag ville inte vara kvar så när jag öppnar en dörr så fastnar min kvala klänning i handtaget och jag ramlar ju och den går sönder. Och på samma veva är Ethan där och han tog hem mig eller hem till han." Jag suckar och stänger skåpet.
"Ajajaj, vad tycker Mr. Överbeskyddande om det?" Jag skrattar lite.
"Han blev arg." Min blick fastnar på Ethan som står och pratar med sina polare. Jag håller tröjan i handen och börjar gå mot honom. Hans blick möter min och jag stannar framför honom och då inser jag hur lång han faktiskt är. Hans gröna känslokalla ögon möter mina ljusbruna. Han svarta fluffiga hår ligger perfekt.
"Har du stirrat klart eller?" Hans vänner skrattar lite och jag fryser till lite men harklar mig.
"Här, tack för lånet eller något." Jag ger honom tröjan och han tar emot den medan hans vänner O:ar.
"Har Ethan Collins legat med Emily Ferras?! Aj aj aj, vad kommer Lucas säga nu." Säger en kille högt så alla kollar mot oss.
"Käften. Jag har inte legat med den här slampan." Jag känner hur det hugger till i bröstet av nån anledning.
"Jaha men jag trodde du njöt av det igår?" Jag flinar lite och vänder mig om och går till Olivia medan jag hör hur Killarna skrattar och O:ar.
"Har du legat med Ethan?!" Jag skakar på huvudet.
"Aldrig i livet." Min bror kommer verkligen inte gilla att höra detta men förmodligen sprids inte det falska ryktet upp till treorna. Jag suckar och tar Olivias hand och börjar gå mot min lektion.***
Jag går i den tomma korridoren mot toaletten. Min hjärna är helt död efter mattelektionen så jag förtjänar en rast. Jag suckar när jag ser Ethan gå ut från killarna badrum och stannar framför mig.
"Jaha så du tyckte om att jag hade armar runt om din midja och tryckt om min bara överkropp?" Mumlar han, vi kollar varann i ögonen.
"Gjorde inte du?" Jag ler och går förbi honom men då trycker han mig mot väggen, armarna över mitt huvud så jag kan inte göra något motstånd.
"Sluta vara så jävla irriterande och så jävla påfrestande." Viskar han mot mitt öra, jag flämtar kort till när jag känner hans andetag mot min hud.
"Berätta för mig vad du känner då?" Han skrattar lite.
"Du är tjejen som har bra betyg, har allt du vill ha men egentligen bakom masken är du inte så jävla oskyldig och är en stygg tjej." Hjärtat dunkar snabbt och jag lovar att jag känner elektricitet mellan oss.
"Jag kanske är en stygg tjej. Runt omkring dig." Viskar jag mot hans läppar, jag hinner inte blinka innan han trycker sina läppar mot mina. Jag besvarar den direkt och våra tungor brottas med varann som det är bara oss i stunden. Det känns så jävla bra men så fel.Vi båda släpper ifrån och andas. Vi kollar varann i ögonen.
"Det här är fel." Mumlar han. Jag nickar instämmande.
"Lucas får inte reda på det här." Jag nickar igen.
"Ingen får." Han nickar nu, han släpper mig och kollar på mig ett litet tag innan vänder sig om och går. Själv står jag kvar som ett frågetecken. Det här är så fel. Jag tar mina fingertoppar på mina svullande läppar så jag fortfarande känner hans läppar mot mina. Hela jag känns knäsvag och känner hur fel det här är men mina känslor säger; jag vill ha honom.
YOU ARE READING
Tur i oturen
RomanceTvå individer som inte riktigt gillar varann men dom är inte fiender. Ethan är personen som undviker känslor, går på fester och är på en väldigt dålig plats i världen just nu medans Emily, tjejen som har det perfekt, har allt hon tyckas vill ha får...