29

15 0 0
                                    

"Thea!" Skriker Chris när vi kommit till deras bas, jag ser flera män här tills jag ser en tjej som tydligen heter Thea.
"Kan du snälla hjälpa henne?" Frågar Chris bedjande. Thea nickar och visar vi ska följa efter. Chris lägger ned mig på bristen.
"Vi pratar sen, okej?" Jag nickar lite.
"Dina sår i ansiktet, Thea du måste hjälpa honom." Thea ler lite.
"Tror du behöver mer hjälp för stunden." Jag lutar bak huvudet med en suck, jag ser efter Chris som lämnar rummet.

"Så du är tjejen som Chris haft ögonen på dom senaste åren?" Thea klipper upp mina byxor.
"Kanske eller vadå? Har han tänkt på mig?" Frågar jag.
"Varje dag." Säger Thea med ett leende.
"Konstigt, varför kom han inte tillbaka då." Mumlar jag och biter ihop när hon drar ut kniven och sätter stop på det direkt.
"Säkert av allt det här. Du vet han är rätt överbeskyddande." Jag nickar lite svagt. Jag kollar upp risker när hon börjar sy och jag känner mig redan illamående.

***
"Sådär! Allt klart. Jag kan gå och hämta ett par mjukisbyxor till dig? Vi har rätt många män här och dom blir säkert glada av att se dig i trosor bara." Jag skrattar lite lätt och ser efter henne när hon lämnar rummet.
"Emily?" Jag möter Chris ögon, jag känner jag blir varm om kinderna då jag bara sitter i trosor och då inser han och vänder sig om.
"Förlåt, eh.." jag lägger över täcket så han inte ser något men han har ju sett mig men av nån anledning så vill jag inte han ska se.
"Så." Mumlar jag, han vänder sig om och går lite närmare.
"Förlåt för att du fick va med om allt det där. Fan, jag skulle get Givemo en långsammare död eftersom han har... rört på dig." Jag skakar lite på huvudet.
"Han rörde mig väll på armarna för han var ju tvungen att ta in mig men han har aldrig du vet... gjort något sexuellt med mig." Jag känner jag blir varm om kinderna åter igen så jag kollar ned på mina händer i stället.
"Åh, det.. var bra." Jag hör en lättnad i hans röst så jag ler lite.
"Inga killar här inne. Du får ha koll på männen Chris. Dom kan vara lite på när en ung tjej kommer hit." Chris spänner käkarna och jag tar emot mjukisbyxorna.
"Åh dom vet att hon är min. Annars får dom fan med mig och göra." Han lämnar rummet lite smått irriterad, Thea och jag skrattar lite lätt och jag tar på mig mjukisbyxorna.
"Detta var din va?" Jag ser på mobilen.
"Vart hitta ni den?" Jag tar min mobil och ser massa missade samtal Av Nova och Simon.
"Inne i restaurangen." Jag nickar lite.
"Jag kan visa dig vart du kan sova." Jag följer efter henne men går väldigt sakta då det gör ont.
"Vart ska ni?" Jag kollar mot Chris.
"Jag ska visa henne vart hon kan sova." Svarar Thea. Han nickar lite.

***
När jag är ensam i sovrummet, sätter jag mig ned och väljer att ringa upp Nova.
"Emily! Herregud vart är du? Jag trodde du var död eller något! När jag ringde Arvid var du borta!" Jag hör små snyftningar och jag får lite skuldkänslor.
"Förlåt men jag blev typ kidnappad." Jag berättar hela händelsen.
"Men oj, så du är hos Chris nu?"
"Japp."
"Jag ska inte hämta dig eller något då? Finns ju fullt med män nu." Jag skrattar lite.
"Chris är rätt överbeskyddande plus att jag är tydligen hans."
"Han äger väll dig inte?"
"Nej. Men det var säkert en metafor. Han vill ju inte att någon av dom andra männen ska ta på mig." Thea skrattar lite lätt och sedan pratar vi ett långt bra tag.

***
Jag vaknar av att jag själv skriker, jag är kallsvettig och min andning är ojämn. Jag kollar klockan och ser den är runt ett på natten.
"Emily? Varför skriker du?" Chris har nu kommit in och satt sig på sängkanten.
"Mardröm." Mumlar jag, Chris nickar lite svagt innan han börjar gå mot dörren igen.
"Chris?" Han vänder sig om.
"Kan du inte stanna?" Han nickar och jag öppnar täcket så han kan lägga sig. Jag lägger mig nära honom med en kort suck och blundar igen.

Tur i oturenWhere stories live. Discover now