Olivia och jag kliver in huset som den stora festen är. Hög musik spelas och luktar massor med alkohol. Som tur är att hela familjen vet var jag är ifall nått skulle hända.
"Ska vi hämta något att dricka?" Jag nickar åt Olivia och hon drar iväg mig. Hon hittar allt drickbart och vi tar något och slänger i oss. Vi tar något annan drink med oss när vi går iväg.
Jag möter Ethans blick, jag ler och känner hela kroppen blir varm.
Vi rör oss ditåt, jag ser på bordet något pulver på bordet. Jag kollar mot Ethan som flackar till lite med blicken.
"Hej." Säger jag i hans öra. Han möter min blick med ett leende. Han visar att jag ska sätta mig i hans famn så jag gör det.
"Så du är Emily ja." Jag kollar mot killen.
"Och du är?"
"Wille." Jag nickar åt svars, känner Ethan drar mig närmre, jag vänder bak blicken mot honom.
"Behöver du vatten?" Han skakar på huvudet och ser han stirrar på nått. Jag följer blicken och möter Chris ögon. Jag ler stort och går fram och kramar om honom.
"Vad gör du här? Jag trodde du inte skulle komma?"
"Trodde inte jag heller men tänkte varför inte." Jag ler och börjar gå tillbaka, jag sätter mig tillbaka på Ethans knä.
"Det här är då Chris som började i skolan igår." Säger jag till dom. Vissa säger hej och börjar prata med honom direkt.
"Hur känner du honom?" Viskar Ethan i mitt öra, jag kollar bak mot honom.
"Barndoms vän." Jag och dricker av innehållet. Ethan bara nickar och verkar helt borta och jag vet han har tagit droger. Jag kollar efter Olivia men ser henne inte någonstans.
Jag kollar mot Chris som är inne i ett samtal. Jag hade aldrig kunnat gissat på att jag kunde få se honom igen.
"Vill du ha?" Jag väcks ur mina tankar och kollar mot den liknande cigarretten fast troligen någon drog. Varför frågar Ethan mig det? Han skulle aldrig. Jag möter Chris blick och hans käke är spänd.
"Ska du ha eller?" Säger nu Ethan argare. Jag ser hur alla tittar på mig, jag suckar och tar den och blåser in. Jag hostar och ger den till en annan kille.
Ethan lägger handen på mitt lår och kramar. "Var väll inte så svårt?" Mumlar han mot min hals, jag ställer mig upp.
"Jag måste på toa." Jag tränger mig förbi folkmassan. Fan vad obekväm jag blev. Det här är inte den Ethan jag lärde känna.
Allt svingar till men jag håller mig på benen, jag hittar badrummet och går in å låser. Jag gör mina behov snabbt.***
Allt dunkar och snurrar, jag skrik- sjunger till musik och dansar med Olivia. Äntligen hittade jag henne och nu har vi bara allmänt roligt.
Jag stannar upp bara för å andas. Klockan är säkert runt 2 på natten nu och vi borde dra hemåt. Jag hinner inte långt förens jag får en knuff och åker in i något glasskåp med ryggen först. Allt blir tyst, musiken sänks till och med.
"Aj... fan." Mumlar jag, allt bara snurrar.
"Herregud, Emily." Hör jag Olivia.
"Kan ingen se sig för när ni dansar?" Skriker hon nu, hon tar tag i min arm och hjälper mig up.
"Emily? Vad fan har hänt?" Jag kollar lite bak mot Chris som har ett oroligt ansiktsuttryck.
"Jag... ja..." jag får inte ens fram något längre.
"Kan du ta henne? Låt henne sova hos dig för hennes föräldrar har inte det bästa omdömet om henne plus skriv att hon sover hos mig." Hör jag Olivia säga, ett par armar ta mig och just nu dom tryggaste.
YOU ARE READING
Tur i oturen
RomanceTvå individer som inte riktigt gillar varann men dom är inte fiender. Ethan är personen som undviker känslor, går på fester och är på en väldigt dålig plats i världen just nu medans Emily, tjejen som har det perfekt, har allt hon tyckas vill ha får...