Hoofdstuk 45

506 29 1
                                    

Alles was snel gegaan. We konden die avond gewoon terug naar de Ponti. Zodra we thuis kwamen, zijn Wolfs en ik direct naar bed gegaan. We waren allebei moe van alles wat er gebeurt is. We hebben allebei dan ook heerlijk geslapen. De volgende dag heb ik al onze kleren gewassen en Wolfs gezegd, dat hij opnieuw zijn koffer in moest pakken. Hij keek me aan alsof ik niet goed bij mijn hoofd was. Ik zei dat hij maar geen vragen moest stellen en gewoon zijn koffer weer in moest pakken. Tot mijn verbazing had hij ook echt geen vragen gesteld en gewoon zijn koffer ingepakt.

Nu staan we dan voor de deur van de Ponti, te wachten op onze taxi. Ik vond het wel zo makkelijk om met de taxi te gaan. Zo begint onze vakantie al voor onze deur. De taxi komt aan en legt onze koffers in de kofferbak. Wolfs en ik stappen achterin en gaan dicht tegen elkaar aanzitten. Van deze momenten kan in altijd zo genieten. Gewoon samen zijn en niks hoeven zeggen. Gewoon weten van elkaar dat het goed is.

Voor ik het weet zijn we al aangekomen bij schiphol. We vliegen naar Egypte. Ik heb een heel mooi hotel geboekt. All inclusive dus we hoeven niks te doen. We kunnen echt gaan genieten deze vakantie. Als we geen zin hebben om iets te doen dan kan dat. Hebben we wel zin om iets te gaan doen, dan kan dat ook. Je kan het zo gek niet bedenken of je kunt het er doen. Er zijn genoeg musea om te bezoeken. Ja ook daar heb ik aan gedacht. Ik houd er niet echt van, maar Wolfs wel en daarom heb ik ook daar rekening mee gehouden. Er is ook een groot waterpark, zo kunnen we lekker afkoelen.

We zitten in het vliegtuig. We zijn er bijna. De hele weg heb ik lekker tegen Wolfs aangelegen. Ik heb zelfs nog even geslapen. Ik had het nooit zo op vliegen. Dan heb ik zelf geen controle. Gek genoeg heb ik daar met Wolfs naast me helemaal geen last van gehad. Er wordt omgeroepen dat we onze gordels vast moeten maken. Dat betekend dus dat we gaan landen. Ik ben zo benieuwd wat Wolfs er van vind. Ik moet niet vergeten straks een foto te maken van zijn gezicht als hij ziet waar we de komende tijd verblijven.

Nadat we onze koffers hebben gepakt zijn we naar buiten gelopen. Daar staat als het goed is een taxi voor ons klaar. Zodra we buiten komen voel ik gelijk de warmte. Het is hele andere warmte dan in nederland. Thuis had ik het niet uitgehouden met deze temperaturen, maar hier is het prima te doen.

Voor ik het weet zijn we al aangekomen bij het hotel. Wolfs kijkt zijn ogen uit. En ik trouwens ook. Op de foto's zag het er al mooi uit, maar in het echt is het nog velen malen mooier. Het hotel ziet er mooi uit en de omgeving is werkelijk prachtig. We lopen hand in hand naar binnen en checken in. Het hotel bestaat uit luxe appartementen en hotelkamers. Voor deze vakantie heb ik natuurlijk een luxe appartement geboekt. We nemen de lift naar de vijfde etage en lopen naar het juiste nummer. Ons appartement ligt helemaal aan het einde van de gang. Ik maak de deur open en vraag of Wolfs even wil blijven staan. Ik loop gauw langs hem heen en houd mijn telefoon in de aanslag. Ik zou tenslotte een foto maken van zijn reactie. Nog voor hij kan vragen wat ik an plan ben zeg ik dat hij naar binnen mag komen. Precies op het juiste moment maak ik een foto. Ik bekijk de foto en die is echt leuk geworden. Zijn gezicht spreekt boekdelen. Hij heeft geen worden nodig om duidelijk te maken wat hij er van vindt. Op ons gemakje bekijken we het hele appartement. Je komt binnen in een soort van woonkamer. Er staat een grote loungebank met daarvoor een enorme tv. Er is een aparte slaapkamer met een enorm hemelbed. En een badkamer. Die zou ik best wel mee willen nemen naar huis. Er is een aparte douche. Een groot bubbelbad twee wastafels en een sauna. Ik kijk mijn ogen uit. Alle ruimtes zijn voorzien van airco, wat met deze temperaturen natuurlijk heerlijk is. We pakken allebei onze koffers uit en leggen onze spullen in de kast. Dat is wel zo makkelijk als we hier zo lang verblijven. Alles steeds uit je koffer moeten zoeken is niet heel erg handig.

Nadat we alles hebben opgeruimd, gaan we even een rondje maken over het terrein. Even kijken hoe alles eruit ziet en wat er overal te doen is. Zo kunnen we gelijk kijken wat we morgen allemaal gaan doen.

Wanneer houdt het op? (FM)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu