Om 10 uur loop ik het bureau weer binnen. Mechels had me gisteren nog gezegd dat ik vandaag wat later mocht komen, zodat ik niet weer de hele tijd zou gaan ijsberen. Ik had verassend genoeg best goed geslapen vannacht. Dat komt goed uit want ik wil er goed bij zijn als we Wolfs gaan redden.
Tot mijn verbazing ging om 11 uur mijn telefoon al. Het was Twan met de vraag of ik alles had geregeld voor de overdracht. Het hield in dat ik Wolfs terug zou krijgen als hij de maffia leden terug zou krijgen. Ik vertelde hem dat ik er klaar voor was en vroeg hem of hij dat ook was. Ik kreeg geen reactie terug. Hij had alweer opgehangen.
Het telefoontje werd weer uitgepeild maar ook dit keer ging hij weer via Brazilië. Ik weet nu zeker dat dat niet klopt. Ik hoopte maar dat hij snel terug zou bellen, zodat ik Wolfs weer snel terug heb. Het duurt mij allemaal veel te lang. Ik wil eigenlijk al vertrekken en zelf een beetje gaan zoeken welke loods het is. Maar Mechels heeft het me nog een keer verboden. Als Twan door zou krijgen dat ik me niet aan de afspraak zou houden, dan zou dat nog wel eens ernstige gevolgen kunnen hebben. Niet alleen voor mij of voor Wolfs, maar voor iedereen.
Het lijkt wel uren te duren voordat er weer gebeld wordt. De techniek heeft alles nog een aantal keren gechect, zodat er echt niks mis kon gaan. Iedereen die bij ons team hoorde had zijn oortje al in gedaan. Iedereen staat klaar om te vertrekken. De leden van de maffia werden in een gewone auto vervoerd door 2 agenten in gewone auto's. Dat is hoe Twan wilde dat het zou gebeuren en zo gebeurde het dus ook. Niemand wilde risico lopen en Mechels al helemaal niet, want het ging hier wel om 1 van háár mensen.
Twan zei niet veel aan de telefoon. Hij belde met de telefoon van Wolfs. Waarschijnlijk deed hij dat zonder dat hij het door had, want deze keer kon het telefoontje zonder problemen uitgepeild worden. Ik moest Twan iets langer aan de telefoon proberen te houden, zodat ze de preciese locatie konden bepalen. Ik vraag hem daarom dus nog een keer of ik even met Wolfs mag praten. Zo rek ik het gesprek een beetje, weet ik hoe het met Wolfs gaat, kan ik hem zeggen dat het allemaal wel goed komt en weet ik zeker dat we hem terug kunnen krijgen in ruil voor de maffia.
Het was gelukt om de preciese lokatie te bepalen. Er waren al een aantal teams onderweg om te observeren bij de loods en in te kunnen grijpen als het uit de hand zou lopen. Het feit dat dat zo was stelde mij al enigsinds gerust. Zo kon ik iets beter wachten op het bureau voor we echt konden gaan vertrekken. Eerst wilde Mechels niet dat ik mee zou gaan. Maar ik heb haar ervan weten te overuigen dat het van groot belang was dat ik wel mee zou gaan. Ik had zelfs gedreigd dat ik dan toch zou gaan in mijn eentje. Dat heeft volgens mij geholpen, want ze stemde toch in.
Twan had gezegd dat we met de leden van de maffia naar een afgelegen plek moesten komen. We wisten inmiddels waar de loods was waar Wolfs zit. En dat is niet ver van de plek waar wij heen moesten komen.
Eenmaal daar aangekomen zien we helemaal niemand. We wachten geduldig tot we Twan zouden zien. Na 5 minuten kwam hij ook, maar hij was alleen. Ik dacht bij mezelf, zo die durft helemaal in zijn eentje. Maar als snel bleek dat niet het geval te zijn. Ik had van Mechels de opdracht gekregen in de auto te blijven zitten. Ik mocht er pas uitkomen als alles klaar was. Zo zou ik niet zelf mijn eigen gang gaan. Ik ben ook al die tijd dat we nu hier op het terein staan netjes blijven zitten. Ik hoor via mijn oortje dat er wordt gevraagd waar Wolfs is. Twan reageert dat hij Wolfs niet heeft meegenomen. Hij wil eerst zijn leden terug voor hij ons zegt waar we Wolfs kunnen vinden.
Ik bedenk me geen seconde. Ik weet in welke loods hij zit en dat dat niet ver van hier is. Ze zijn allemaal zo bezig met Twan en de mannen die hij dit keer heeft meegenomen, dat ze vast niet door zullen hebben dat ik er vandoor ga. Ik stap zo snel en zachtjes mogelijk de auto uit. Ik loop in de richting van de loods. Onderweg kijk ik goed om me heen of niemand mij volgt en of er niet ergens onderweg nog meer mannetjes van Twan zitten. Dat blijkt niet zo te zijn. De loods komt nu in zicht. Ongemerkt begin ik steeds harder te lopen. Het laatste stukje ren ik zelfs. Ik zoek een ingang, maar het duurt even voor ik er een heb gevonden die niet geblokkeerd is. Ik weet niet wat ik zie als ik naar binnen stap...
Wat zou Eva zien als ze binnen staat? En zou ze Wolfs daar inderdaad kunnen vinden?
Comment/vote?