"Ik ben blij dat je dat zegt Eef. Ik wilde ook met jou praten, maar ik wachtte op het goede moment. Ik wil je zeggen dat het me spijt! Ik heb jou nooit af willen luisteren, maar Sophia zei dat het wel moest. Uiteindelijk heb ik gedaan wat ze zei. Maar dat ging eigenlijk tegen mijn gevoel in. Ik ben zo stom geweest!"
"Het geeft niet Wolfs! Ik heb het je vergeven. Eerst was ik inderdaad boos, maar later dacht ik waarom eigenlijk? Je deed het om mij te helpen. En daar ben ik blij om. Wie weet hoe het anders was afgelopen."
"Ik wil gewoon dat je weet dat ik er spijt van heb. Ik wilde het je gelijk vertellen dat we achter David aan zaten. Maar ook dat mocht ik niet. Ik hield het gewoon niet meer en daarom heb ik het je toch verteld. Ik vond het zo erg dat je me eruit zetten. Ik snapte je wel, maar het deed me pijn om jou zo te zien."
De tranen rolde in middels over mijn wangen. Ook Wolfs zag ik moeite doen om zijn emoties in bedwang te houden. Ik huilde niet omdat ik boos was of verdrietig. Maar juist omdat ik blij was. Ik was blij dat ik de moed had verzameld om een gesprek te vinden. En ik was blij dat Wolfs en ik zo open tegen elkaar konden zijn. Het voelde zo fijn en zo vertrouwd.
"Eef ik wil je ook nog even zeggen dat het me spijt dat ik naar Sophia ben gegaan in haar hotel. Ik was van de weg een beetje kwijt. Ik wist niet of je het me zou kunnen vergeven, na alles wat we hebben meegemaakt." "Natuurlijk kon ik het je vergeven! Juist na alles wat we al hebben meegemaakt."
"Ik ben blij dat je er zo over denkt. Ik wilde die avond Sophia vertellen dat jij het wist, maar dat liep iets anders dan ik had verwacht. Je weet de rest en ik ben er niet trots op. Sophia heeft gewoon misbruik gemaakt van de situatie. Ik zou nooit voor haar zijn gevallen, maar ik was er met mij hoofd niet bij."
"Laten we het naast ons neerleggen. Ik ben blij dat we er over hebben gesproken! Het doet me goed om te weten hoe jij dacht en wat je voelde. Ik vergeef het je allemaal, echt waar! En ik wil niet dat je je schuldig gaat voelen. Ik wil gewoon doorgaan zoals we dat eerst ook deden."
"Oké Eef laten we dat dan ook doen. Ik ben ook blij dat we er over hebben gesproken. Dat deed me echt goed!"
Ik was wel opgelucht na dit gesprek. Ik ben blij om te horen dat die nacht met Sophia niks voor hem betekende. Ik heb hem nog niet gezegd wat ik voor hem voel, maar dat komt nog wel. Ik vind het voor nu wel genoeg geweest en ga lekker naar bed. Ik geef Wolfs nog een knuffel en loop naar boven. Morgen moet ik er weer vroeg uit om te werken.
In bed denk ik nog een tijdje aan ons gesprek. Ik hoor Wolfs ook naar boven komen en luister nog even tot dat het helemaal stil is. Vlak daarna val ik rustig in een diepe slaap.
JE LEEST
Wanneer houdt het op? (FM)
FanfictionDit verhaal gaat verder vanaf het einde van seizoen 9.