Cerita kawan aku..
Kisah ni terjadi waktu aku pergi rumah pakteh aku di kelantan waktu tu. Dekat dengan kem desa pahlawan rumah pakteh aku ni. Dalam lima minit je nak ke kem. Jadi kisahnya kami sampai dari kedah betul-betul margrib,dan kami tinggalkan dulu barang-barang dalam kereta cepat-cepat masuk dalam rumah sebab orang tengah azan. Tak elok duduk luar rumah. Jadi bila dah habis azan,dah solat semua baru kami ambil barang dalam bonet masing-masing. Kami pergi tiga buah kereta waktu tu. Nak pergi family day dekat terengganu masa tu. Kira esok berangkat serentak dengan keluarga pakteh aku la. Jadi sebab esok dah nak gerak awal pagi aku tak ambil banyak barang. Cukup untuk aku guna malam ni je. Baju tidur,kain batik dengan alatan mandi aku la..termasuk baju mak ayah aku sekali. Habis mandi sepupu aku tiba-tiba datang sambil berbisik.
"Eh,Mas. Kau ada bawa pad tak? Aku datang haidlah.."
Nasib baik aku jenis yang pergi mana-mana memang usung beg kecil untuk isi benda-benda penting macam ni. Tapi beg tu dalam kereta lah pulak.
"Ada..tapi kat dalam kereta. Jap aku ambil." Aku pun pergi keluar bukak bonet nak ambil beg kecil tu.
"Mas...ada tahi bintanglah." Kata sepupu aku sambil tunjuk kat atas. Aku pun langut tengok uiii....ada dua biji tengah terbang. Laju pulak tu berapi-api lagi. Jatuh pun senyap je. Selalu tahi bintang ni kalau jatuh ada bunyi meletup sikit. Ni senyap je. Elok dah tutup bonet nampak lagi dua biji terbang ke arah yang sama. Aku dengan sepupu pun pelik juak. Masuk dalam rumah aku tanya kat mak aku.
"Itu orang hantar santau tak pun polong bukan tahi bintang..apalah kau ni..." Kata mak aku. Terngaga aku dengan sepupu. Dahsyat gila sampai empat biji dia hantar. Ni memang busuk perut buta hati habis dah ni sampai sanggup buat orang macam tu sekali. Na'uzubillah...
YOU ARE READING
CHERITA
ParanormalDalam ni dikumpulkan segala cerita-cerita mistik yang terjadi dalam hidup aku,kawan-kawan aku and ada juga yang rekaan.