بارت خاص

2K 84 106
                                    


♡دُرة الزين♡

ربي نسألك هدوء النفس وطمأنينة القلب وإنشراح الصدر ربي نسألك توفيقاً يرافق خطانا وحياه مليئه بكل ما يُرضيك عنا 🤲🏻❤.

يا حول الله.. ❎
لا حول ولا قوة إلا بالله.. ☑️

ياساتر .. ❎
يا ستار.. ☑️

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

بارت خاص أتمنى يعجبكم وكـ تشويق للجزء الثاني ❤

♡♡♡

*في إحدي المدراس خاصة بـِ غرفة المدير *

كان يعلو صوته وهو يصرخ بهم بما فعلوه بإبنه الذي يكاد لا تتضح ملامحه من كثرة ما تعرض لهُ من ضرب..

المعلم حسنين /  شايف إبني حصل فيه إيه  بسببهم مش هرحمكم يا مجرمين دا إبني متبهدل هروح بيكم في داهية..

أواب /  إبنك اللي غلطان وهو اللي مد إيده الأول.

التفت حسنين لمن تحدث ليجده طفل في عامه العاشر ولكن نظراته لهُ  لا تبدو كنظرات طفل أبداً  ..

المعلم حسنين / اه أنت  بقى اللي ضربت إبني دا أنا هشرب من دمك.

نظر لهُ نظرة باردة ورثها من أبيها مبتسماً لهُ بكل برود يتملكه..  بينما تحدث شقيقه المجاور لهُ

أوس/ قرب من أخويا بس وصدقني محدش هيشرب من دمك غيري..

التفت حسنين للجهة المجاورة ليجده طفل يمتلك نفس الملامح والشكل مثل من تحدث في البداية ليتضح لهُ أنه توأم متماثل.. خشى حسنين نظراته لهُ ولكنه حاول أخفاء ذلك وهو يصيح بهم..

حسنين / عيال قليلة الرباية أنا  اللي هاخد حق إبني اللي بهدلتوه وبإيدي ياااا لمامــة.....

رفع يده مع جملته تلك ليضربه ولكنه صُدم وهو يرى يده معلقة بيد أخرى تمسكه بقوة ليلتفت حسنين بنظره لمن تجرئ على مسكه هكذا...

زين / اللي يرفع إيده على أولادي أكسرهاله

أردف بها زين بنبرة قوية جعل المدير يقف من كرسيه متحدثاً بخوف محاولاً لتهدأت الأجواء فهو يعلم من هو زين الحربي جيداً.

المدير / زين باشا إتفضل يافندم، هو بس حصل مشكلة بسيطة إن شاء الله هتتحل يافندم متقلقش

المعلم حسنين / لا مش بسيطة ولا زفت ولا يهمني باشا ولا غيره عيالك متربوش لأن إظهار محدش كان فاضي يربيهم..

دُرة الزين ( يتم تعديلها كتابياً ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن