إن الصلاة على النبي تُهدى بعشر أمثالها ،
اللهمَّ صلِ وسلم على نبينا مُحمد❤️.لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤✨.___________________________________
«كان الجميع منشغل في التجهيزات الخاصة بخطبة عمرو وهاجر التى ستقام غداً، فبعد عودة الشباب من عملهم إنشغل كلاً منهم في المهام المطلوبة منهُ ليستلم طارق وعمرو مهامهم في التأكيد على الحضور والذين كانوا من الأقربون لهم فقط بطلب من الجد راشد لعدم وجود أبنائه مصطفى ومحمود لعملهم خارج البلاد.
وانشغل عمرو بأمور الزينة والديكور للحفلة التى ستقام بالحديقة الخاصة بعمارتهم، مع مساعدة جاسم وزين لهم بينما كان انشغالهم الحقيقي في مهمتهم التى لا يعرف أحد عنه بإستثناء طارق، على جانب أخر كانت النساء من سميرة ونسمة وهناء منشغلات بأمور الطعام والشراب وغير ذلك بمساعدة البنات لهم.
*في الصالة الرياضية وخاصة بالغرفة السرية *
تحدثت جاسم بقلق ينتابه لِما إستمع لهُ
" إنت متأكد من اللي إنت بتقوله دا ؟ الخطر كبير على حياتك يا زين."
خرج صوت طارق الذي كان برفقتهم يؤيد حديث جاسم قائلاً
" جاسم عنده حق يا زين الموضوع خطر أوي. "
أجابهما زين بصوته الهاديء غير أبيًا بأي شيء
" وإذا خطر يا جاسم إنت عارف إننا مستعدين للتضحية في أي وقت، أنا مش هسمح دخول صفقة الأسلحة دي للبلد إنت عارف هتبقى دعم كبير للإرهاب وتهديد للأمن القومي واحنا كـَ حُماة للبلد مش هنسمح بـِ كدا أبداً ، والموضوع مش كدة بس؛ دا فيه تهديد كبير على دُرة مش هسمح يحصلها أي خدش من الشخص الغير معروف دا"
وقف جاسم من موضع جلوسه وتوجه إليه يربت على كتفه قائلاً بدعم ونبرة صادقة منهُ لصديقه الصدوق
"عارف إنك مش هتسمح بحاجة غلط تحصل، وبرغم عقيدتنا في التضحية لسلامة البلد أنا هحميك بحياتي يا صحبي."
إبتسم زين وهو يشير لـِ جاسم بألا يقلق ليستمعوا لصوت طارق الذي نبث بقلق واضح
"لا بقولكم إيه متتكلموش كدة، إنتو هتبقوا كويسين وهترجعوا بالسلامة أنا واثق."
إبتسم زين إليه يجيبه
" ربنا موجود معانا وإخواتك رجالة صاعقة مش قليلين ولا إيه يا ذئب؟ "
" الذئب هيستمتع، أشوفك بس يا چوكر وشوف مين هيحميك مني.. "
وقف طارق بجانبهم متحدثًا بخوف مصنطع على حديث جاسم
أنت تقرأ
دُرة الزين ( يتم تعديلها كتابياً )
Storie d'amoreحاضر مش هسألك عن حاجه بس بشرط. ="شرط إيه؟ " _ "تشرب معايا شاي! " = "إممم إستغلال واضح ، بس بشرط برضو." _ "إيه هو؟ " =" يبقى شاي بنعناع، بيقولك لا خير في شاي بلا نعناع."