"أليستْ كل أمورك بيد الله؟
فليطمئن قلبُكَ" ❤️.
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤✨.إستيقظت دُرة من نومها وهي تُفتح عيناها بإتجاهه ولكنه لم يكن بجوارها، نادته ولكنه لم يجيب حدثت ذاتها بأنه ربما هبط لـِ أداء تمارينه الرياضية، لتقرر النهوض لـِ أداء فرضها وتبديل ملابسها ثم ستبهط لهُ بالأسفل، بعد مرور وقت ليس بطويل خرجت من غرفتهم لتهبط للأسفل ولكنها توقفت لِما رأته أمامها.. ورقة معلقة خلف باب شقتهم، امسكت بها بإستغراب في البداية ولكن سرعان ما تغيرت ملامحها الهادئة إلى شئ من الخوف...
" صباح الخير يا حبيبتي، آسف إني مصحتكيش قبل ما امشي بس كان صعب عليا أعمل كدا أنا عندي مهمة أنا وجاسم مش عايزك تقلقي عليا أو على جاسم، ادعيلنا بس
دُرة لو حصل ليا أي حاجة مش عايزك تحزني ولا تعيطي لا عايزك تفضلي قوية وكويسة لأن حرم زين الحربي مش ضعيفة، واتأكدي لو أنا كنت بعيد عنك دلوقتي أو بعدين بس روحي هتفضل معاكِ.
بحبك يا دُرة الزين . "
كانت تلك الرسالة التى تركها زين لها قبل ذهابه لمهمته، تحولت ملامحها لشئ من الخوف لا تعلم لماذا ولكنها لأول مرة تقلق هكذا رُغم أنها قد نشأت في بيت به إثنان من رجال الشرطه ولكن هذه المرة يتخللها بعض الخوف، لتقوم بنفض تلك الافكار السيئة وتقرر الهبوط للأسفل والانضمام للعائلة..
أردفت نسمة بـِ بسمة عندما وجد دُرة تلقي عليها تحية الصباح / صباحك نور يا حبيبتي
نسمة بإنتباه لعدم وجود زين / الله أومال زين فين معقول لسه نايم؟
توترت دُرة وهي تترد أتخبرها الحقيقة أم لأ.. لتستمع لـِ نسمة وهي تكمل..
نسمة / وكمان جاسم لسه منزلش فينهم دول..؟
لم تجيبها دُرة لتلاحظ نسمة توترها لتقلق هي الأخرى ولكن عاودت سؤالها لها بهدوء..
نسمة / اي يا دُرة يحبيتي مالك أنتِ كويسة ؟
دُرة بنبرة يتخللها القلق/ أنا كويسة يا خالتو بس صحيت ملاقتش زين موجود افتكرته تحت بيتمرن وأنا نازلة لاقيته سايب رسالة ليا و..............
شرعت دُرة بالقص عليهم ما حدث، لتردد نسمة بدعاء
نسمة /ياحبايبي ربنا يحفظهما ليا يارب رجعهملي بالسلامة يارب يارب..
أنت تقرأ
دُرة الزين ( يتم تعديلها كتابياً )
Romantizmحاضر مش هسألك عن حاجه بس بشرط. ="شرط إيه؟ " _ "تشرب معايا شاي! " = "إممم إستغلال واضح ، بس بشرط برضو." _ "إيه هو؟ " =" يبقى شاي بنعناع، بيقولك لا خير في شاي بلا نعناع."