Uzun bir süreden sonra yeni bölümle geldim. Bu bölüm biraz aile saadeti ve yen krizlerin kıvılcımlarını atalım istedim. İlerleyen bölümlerde görüşmek üzere.❤️🔥
***
Dairemde oturmuş Şah Sultan'ın gelmesini bekledim. Kısa bir süre sonra içeriye girdi. Elif benim isteğim ile içeriye geçmişti. Şah Sultan'ın karşısına geçtim ve hafifçe eğildim. Kendinden emin bir şekilde karşımda duruyordu.
"Hiç zaman kaybetmeyerek her şeyi Hünkar abime anlatmışsın."
"Sizi inandırmak zorunda değilim lakin olanları ben anlatmadım."
"Buna inanacağımı mı sanıyorsun? Sana şu kadarını söyleyeyim Mahpeyker, beni karşına aldığına pişman olucaksın?"
Başımı salladım ve hafifçe tebessüm ettim. "Ben pişman olacağım şeyler yapmam Sultanım, şimdi başka diyeceğiniz bir şey yoksa birazdan evlatlarım burda olurlar. Onlarla ilgilenmem gerekiyor."
"Gerçek yüzünü yavaş yavaş gösteriyorsun, sana da bunlar yakışırdı zaten."
Son sözünü söyledi ve daireden çıktı. Bende bana ait olan yerime geçtim. Evlatlarımı beklemeye koyuldum.
*Dilruba Sultan Dairesi*
Dilruba Sultan yanında duran şehzadesi ile yemek yiyordu. Evladıyla sohbet edip vakit geçirdikten sonra şehzade Mustafa derslerinin başına geçmişti. Dilruba Sultan ise dairesine gelen kişiyi beklemediği için önce şaşırmış sonra da huzurda durmuştu.
"Hünkarım, hoş geldiniz?"
Sultan Beyazıt, Dilruba'nın önünde durmuş ve sonra da koltuğa geçip oturmuştu. Dilruba Sultan ise müsade isteyerek Sultan Beyazıt'ın yanına oturmuştu.
"Evlatlarım nerede?"
"Mustafam derslerinin başına geçti, Hümaşah ise hamamda Hünkarım."
"Uzun zaman oldu onlarla görüşmeyeli?"
"Benden vazgeçince evlatlarımdan da vazgeçer oldunuz."
"Ben hiç bir evladımdan vazgeçmem Dilruba, ne yaptıysan sen ettin."
Dilruba Sultan bir şey dememiş ve başını sallamakla yetinmişti. Narin hatuna evlatlarını getirmesi için emir vermişti. Uzun bir süre sonra şehzade Mustafa ve Hümaşah Sultan daireye gelmişti. Hünkar babalarının huzurunda durmuş sonrada elini öpmüşlerdi. Sultan Beyazıt evlatlarıyla hasret giderdikten sonra daireden ayrılmıştı.
Mahpeyker Sultan'ın dairesine doğru ilerledi. Haremden geçerken şehzade Ahmet'i ve Nurbahar Sultanı görmüştü. Sultan Beyazıt, Nurbaharın dairesine gitmesini istemiş ve Şehzade Ahmet'in elinden tutarak Mahpeyker Sultan'ın dairesine götürmüştü.
*Mahpeyker Sultan Dairesi*
Dairemde evlatlarımla birlikte oturmuş sohbet ediyorduk. Dersleri ve talimleri hakkında muhabbet etmişdik. Desturla birlikte Hünkarımız daireye girdi. Ayağa kalktık ve huzurda durduk. Beyazıt'a bakarken yanında Ahmet'in de olduğunu farkettim. Beyazıt koltuğa oturdu. Ahmette babasının yanına oturdu. Evlatlarım teker teker babalarının elini öptükten sonra yerlerine oturdular.
Uzun bir süre konuşup sohbet ettiler. Akşama doğru hep birlikte yemek yedik. Sonra Ahmet kendi dairesine geçti. Hünkarımız bir müddet daha kaldıktan sonra oda has odaya doğru ilerledi. Evlatlarımda kendi dairelerine geçince bende dinlenmek için yatağıma geçtim.
Sabah erkenden kalkmış ve hazırlıklara başlamıştım. Bir yandan ağalara yapmaları gerekeni anlatıyor bir yandan da Nazlı kalfanın hazırladığı has bahçeyi kontrol ediyordum. Bugün Hünkarımızın isteği ile has bahçede şehzadeleriyle talim yapıcaktı. Herşey hazır olmuştu sonunda.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İktidar Oyunları
Historical FictionOsmanlı Sarayına köle olarak satılan bir cariyenin Hünkarını ve Şehzadelerini koruma çabaları... Bu aşkın, iktidarın, korkunun, acının hikayasi. Osmanlı'nın en güçlü Sultan'ının hayat macerası. Kimseye boyun eğmeden ve evlatları uğruna her yolu den...