42. Bölüm

35 1 0
                                    

Yeni bölüm geldi. Umarım beğenirsiniz. Keyifli okumalar.





*2 Ay Sonra*

Bugün türbeyi ziyarete geldim. Duamı okudum ve içlerinde sevdiğim adamın ve iki evladımın olduğu tabutu izlemeye başladım. Ağlayarak onlara olan özlemimi dile getiriyordum. Mehmet'imin sandıkasına doğru ilerledim. Oğlumun sandıkasına dokundum. Öptüm. Tabutun üstünü saran örtü sanki oğlum gibi kokuyordu.

"Mehmedim. Bunu sana reva görenlerin hesabını bizzat ben sorucam oğlum. Sana bunu yaşatanlar aynısını yaşamadan ölmeyecekler."

Sandıkasına tekrardan dokundum ve Mehmet'in yanında duran küçük sandıkaya baktım. Oraya doğru ilerledim.

Hiç bir şey demeden hepsinin önünde durdum ve son bir kez duamı ettim.

Dışarıya çıktığım anda Rüstem Paşa'yla karşılaştım

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Dışarıya çıktığım anda Rüstem Paşa'yla karşılaştım. Huzurda durdu. Başıyla bir faytonu işaret etti.

"Sultanım, Gevherhan Sultanım sizi sarayımızda bekliyor."

"Gelemeyeceğimi söyle, zira eski sarayda kalmam daha iyi olucak."

"Olmaz öyle şey Sultanım. Siz oraya ait değilsiniz. Sarayımız dururken sizin orda olmanız yakışı kalmaz. Hem sultanlarınız da orda."

"Merak etme paşa en yakın zamanda evlatlarımla birlikte kendi sarayımda olucam."

Arkama döndüm ve Gül ağanın önünde durduğu faytona bindim. Gül ağada arkamdan bindi.

"Nereye gidiyoruz Sultanım?"

"Eski saraya Gül ağa. Zira konuşmamız vede halletmemiz gereken mühim hadiseler var."

Gül ağa arabacıya doğru seslenmesiyle fayton hareket etti. Eski saraya vardığımız vakit hızlıca daireme geçtim. Daireme girdiğimde Nazlı kalfayı gördüm. Koltuğa oturdum.

"Nazlı, sen Gevherhan'ın konağına git, Elif'i al ve Topkapıya götür. Bundan böyle Elif'te şehzadelerimin yanında kalıcak. Saraya gitmişken neler olup bittiğini öğren ve bana haber getir."

"Siz nasıl isterseniz Sultanım."

Nazlı kalfa huzurda durdu ve daireden çıktı. Gül ağaya döndüm.

"Gül ağa sende Rüstem paşa'yı vede bana bağlı olan bütün paşaları yarın öğle vakti buraya çağır. Eski divanı kur. Zira onlarla konuşmam gereken mevzular var."

Gül ağada huzurda durdu ve daireden çıktı. Arkama yaslandım ve ne yapmam gerekenler hakkında uzunu uzun düşündüm.

*Topkapı Sarayı*

Nazlı kalfa Elif hatunla birlikte saraya girmiş ve şehzadelerin kaldığı daireye ilerlemişlerdi. Elif'i içeriye almış ve şehzadeleri kontrol ettikten sonra hareme doğru ilerlemişti. Narin kalfa ile karşılaştı.

İktidar Oyunları Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin