Arkadaşlar sanırım bazı okurların aklında soru işareti kalmış. Asiye ve Osman'ın dini nikahı konusunda.
Osman dine çok çok uzak birisi ama müslüman. Hiç duydunuz mu Osman'ın ağzından müslüman değilim diye.!!!
🌿Ama burda bir yanlışlık var Osman çok çok dindar değil ve dindarlara mesafeli ama müslüman. Yok mu böyle insanlar? Vallahi de dolu...
Kendisi de dedi ya " deist ve ataist olma yolunda ilerliyordum... Döndüm..." dedi. Ama Osman ilk baştan beri Asiye'ye nikahını gerçek olarak düşündü.!!! Yani oyun yapmadı bu konuda!! Annesine de dedi defalarca " Asiye bir ömür boyu benim karım olacak... " diye. Ve Osman sadece sevgi konusunda intikam... dedi...!! Hem dini nikahları da usulüne uygun kıyıldı!! Resmî nikah bile annesi yüzünden öyle oldu. Evet Osman'ın hataları çok fazla.
Günümüzde ki çok dindar olmayan ama müslüman olan doğru dürüst dini bilgisi olmayan erkeklerin nikahı olmuyor mu?🌹Artı o kesitte yıllar geçmiş olsa dahi nikahları geçerli boşanma yok ki. Yani Asiye ve Osman gerçekten karı ve koca...! Osman asla boşanmayı ağzına dahi almadı...
Eskiden askerlik 3 yılmış veya çalışamaya gidenler yıllarca gelemezmiş ve çoğunun karıları da oluyormuş... Bunu hocalar bile diyor boşanma yoksa nikah sahihtir yıllar geçse dahi... Ama isteyen herkes nikah tazeleye bilir... Bu konuda aklınızda kuşku olmasın... Asiye gibi dini hassasiyetleri olan birisi bilmiyor mu bunu yoksa öldürseler kocasına kadınlık yapmaz çeker giderdi...!🌹🌹Ve Asiye'yi anlaya bilmek için çok başka boyutta olmak gerekiyor bunu sakın yanlış anlamayın lütfen önce kendi nefsim adına yazıyorum bunu.
İnsan nefisleri mertebe metebedir.
Şahsım adına bazen kara kara düşünürüm " acaba benim mertebem hangisi..." diye. Asiye kuzum demekki nesfi mertebede oldukça üstlerde ki Allah rızasını öne alıp kendi nefsini ve gururunu geriye attı... Osman gibi bir bilim adamı ve profesörün, gönlü zengin, eli bol, birisinin dinin güzelliğinin farkına varıp İslama girmesi ne kadar da güzel olur değil mi? İşte şu anda Asiye'nin yaşadıkları çok ağır ve zor olsa dahi sonucunda hem kendisi için hemde kocası için mükafatlar dolu olacak ama şunu unutmamak lazım ki Allah yoluna gönül verenin imtihanları bol olur tıpkı Peygamberlerimizin, evliyaların, sahabelerin... olduğu gibi. Ama O'nlar daha zorlarıyla mücedele ettiler...🌹🌹 Asiye Osman'ın çorak gönlüne ve maneviyatına, bayırlaşmış gönül toprağını ilk olarak, takip edildiğini bilmeden, üç yıl boyunca yaşantısıyla kazmaya başladı...
Evlendiler, kazıp ekim için uyugun kıvama getirdiği çorak toprağına tohumlarını attı O'na yanlışı doğruyu hem diliyle hem de hal diliyle gösterek...
Şimdi de Asiye gidecek ve Osman'ın gönlü pişmanlıkla, aşkla, hasretle yanacak ve tohumlar pişecek ısınacak, Osman gözyaşlarıyla o tohumları sulayıp çatlatıp, filizlenmeye hazır hale getirecek...Ve ve işte bundan sonrası daha da 😭😭 gözyaşı dolu olacak Rabbim nasip ederse yazmamı...
Osman'ın toprak altında ki çatlayan filizini gün yüzüne, Asiye'nin rahmine kendisinin attığı tohumu 3 yaşında ki oğlu çıkartacak... Yani Asiye'nin yetiştirdiği pırıl pırıl yavrusu babasının hidayetine sebep olacak. Şu anda bunları yazarken bile yüreğim pare pare oldu 😭😭 Çünkü çok derin sahneler içerecek...
Yani Asiye, imanıyla Allah'a sığınıp oğlunu alıp gidecek yüreği yana yana ama bu gidiş zor bir ayrılık olsa dahi hem minik oğlunun hemde kocasının kurtuluşuna vesile olacak...
Asiye Osman'ın çorak gönlüne ve maneviyatına acı dolu bir şekilde tohumlarını ekti, Osman intikam almak için evlendiği karısının rahmine ilk zifaf gecesinden tohumunu yani hidayet vesilisini ekti Allah'ın izniyle.
Yani ince detaylar...Osman, Asiye'yi ilk tanındığı zamanlar
Bir Nefsi Emmare idi.
Şimdi yavaş yavaş Nefs-i Levvame yoluna giriyor... Asiye ve oğlunu bulunca da Nefs-i Mülhemeye ulaşacak... Ve sıra sıra yükselecek birisi...1. Nefs-i Emmâre: Allah'ın emirlerine uymayan, yasaklarını çekinmeden yapan ve zevkine tabi olan nefistir.
2. Nefs-i Levvâme: Allah'ın emirlerine bazen uyan, bazen uymayan, işlediği günahlardan dolayı üzülen ve sevaplardan dolayı sevinen nefistir.
3. Nefs-i Mülheme: İlhama mazhar olmuş nefistir.
4. Nefs-i Mutmainne: İmân esaslarına inanan, İslâm'ın emir ve yasaklarına uyan, bu konularda hiç bir şüphe ve tereddüdü olmayan, neticede Allah ile manevî bir bağ kuran ve bunun lezzetine ulaşan nefistir.
5. Nefs-i Radiye: Her yönüyle Hakk'a yönelen, Allah'tan gâfil olmama şuuruna eren ve O'ndan razı olan nefistir.
6. Nefs-i Mardiyye: Bütün benliği ile Hakk'a teslim olan ve böylece Allah'ın kendisinden razı olduğu nefistir (Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'an Dili, İstanbul 1970, VIII, 5817).
7. Nefs-i Kâmile: Bütün kötülüklerden sıyrılıp manevi olgunluğa eren nefis. Bu mertebeye erişen bir kişinin bütün sıfatları güzeldir ve her hali ibadet sayılır (Süleyman Uludağ, Kuşeyri Risalesi tercümesi, s. 222, 277, 290).🌹🌹 Asiye kuzuma ne kadarda güzel gidiyor....
" Ağlama karanfil beni de ağlatma
Sil gözyaşlarını
Yeşerecek sevdam kutlu tohumlarla
Körpe dudaklarda
Aldırma söylenen o sözlere
Sen dağıt etrafa mis kokunu
Umudu sevgiyi özlemlerini
Ve hasretlerini
****
Susadım karanfil
Çöllerde kavrulan kurumuş toprak gibi
Kelepçe vurulmuş yemyeşil gövdeme
Ben özgürlüğe hasret
Aldırma söylenen o sözlere
Sen dağıt etrafa mis kokunu
Umudu sevgiyi özlemlerini
Ve hasretlerini...."Yusuf Meral
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sabr-ı Sükût 4.Seri (Ahde Vefa Asiye)
RomansaNOT:ÇALINTI VEYA EN UFAK BİR KOPYALAMA DURUMUMDA AVUKAT KUZENİM VE ABLAM TARAFINDAN GEREKEN TÜM YASAL İŞLEMLER YAPILACAKTIR... KURGUMUN HİÇ BİR KURUM VEYA KURULUŞLA ASLA VE ASLA EN KÜÇÜK BİR İLGİSİ YOKTUR TAMAMEN HAYALİDİR... "Ah ah bilimiydim ki...