هلا هلا...
وحشتوني كتير .. طبعًا زنقة امتحانات للكل وربنا معاكم والله .. فاانا قولت بم انها زنقة امتحانات فـ نفرفش على بعض شوية كده.😂💙
ممكن تلاقوا الاحداث مش مظبوطة عادي لأنه للامانة مكنش اسكريبت لـ لين ومعاذ فالأصل بس محبتش افضل كل ده بعيد يعني فقولت هنزله ليكم بقى ...
اتمني يعجبكم يا جميلات❤️❤️❤️_النهاردة هكلم ابوكي
قالها ثم صمت دون تعبير لـ تنظر إليه قليلًا قبل أن تكمل بغناء كالمعتاد بينهما :
_قالها وروحي راحت ياني.
_انا بتكلم جد.
قالها بقوة لتنظر إليه بذهول وقد اتسعت حدقتيها سألته بعدم تصديق :
_تكلم ابويا انا؟؟ ليه؟؟
_ابدا عندهم قطة عايزها.
قالها بسخرية من سؤالها الغريب بالمره لتكشر هي عن انيابها وهي تجيبه :
_طب خد بالك لاجل انها بتخربش ومبتاخدش بالها.
ضحك بقلة حيلة عليها قبل ان يتنفس وهو يجيبها ببسمه :
_اصل انا قولت كار الفريند زون ده مش نافع وبقى ماسخ فنخش كار الجواز زون بقى بيقولوا حتى صلاحياته اجمد.
انهي حديثه بغمزة وقحة جعلتها تشهق بخجل وهي تنهض وتتركه مكانه ناظرًا إليها بصدمة من ردة فعلها الغير متوقعه تمامًا !
................
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير"
كانت تنظر إلى الجميع بتيهة لا تعلم كيف وصلت إلى هنا .. لقد كانوا منذ خمسة أشهر فقط مجرد اصدقاء وإن كان بدرجة عالية قليلًا لتصبح الأن زوجته!!
وضعت يدها أعلى قلبها وهي تشعر بدقاته العنيفة تكاد تهزم ثابته لتوقف عن العمل عله يرتاح .. نظرت إليه لتجد نظراته ليست معلقة سوى بها هي وكأن من يباركونه مجرد هواء ...
ابتسمت له بعدم تصديق وهي تشعر باصدقائها بالعمل يحاوطونها مهنئيًا إيها وقد اكتشفت انه بالفعل يصعب إبعاد عدستيها عن خاصته ...
انتبهت أخيرًا إلى جملة صديقتها التى اردفت بخبث مقلدة أيها بالسابق :
_احنا الاثنين نرتبط ايه بس يا بنتي .. احنا اصحاب مع درجة عالية شويتين مش مجرد بيست فريند حتى لا.
حركت لها حاجبيها بمشاغبة لتتلون وجنتيها بالحمرة الطبيعية لحديثها .. انفض الجميع عنهما ليقترب منها أخيرًا وهو يتنهد براحة وكأنه قد أنهى سباق ما ثم أخذ استراحته ولكن ذلك كان اعظم سباق بالنسبة له ...
كانت تنظر إليه بمشاعر مضطربة للغاية لقد اكتشفت منذ تقدم لخطبتها بالفعل انها تحبه بل هي واقعة بالحب معه وأنها كانت تحاول اقناع عقلها بم ليس صحيح .. خاصة مع اختلاف الطبقات فيما بينهما ولكنه قد تغلب على افكارها وعلى العوائق لتصبح الأن زوجته!
أنت تقرأ
اسكريبتات انتٍ لي وحدي
Short Storyمهما زادت الخلافات .. مهما طال البُعد .. مهما اختلف القدر علي وجودنا .. ستبقي ملكاً لي .. فأنتِ لي وحدي !