Part title

27 0 0
                                    


W każdym społeczeństwie musi zawsze istnieć jakaś osoba rządząca. Gdyby jej nie było w którymś państwie, zapanowałby prawdopodobnie totalny chaos i anarchia. Jednak nie każdy władca ma dobre decyzje i jego rozkazy mogą odnieść okropny skutek. Uważam, że władza ma destrukcyjną moc.
Pierwszym argumentem może być utwór „Quo vadis" Henryka Sienkiewicza, gdzie cezar Rzymu, Neron, był okropną i okrutną osobą, która za wszelką cenę chciał pozbyć się chrześcijan. Kazał nawet swojej słudze podpalić Rzym, aby później zrzucić całą winę na nich i skazać ich tym na śmierć. Organizował również krwawe publiczne pokazy, gdzie głównymi ofiarami byli chrześcijaninie, którzy nie mieli praktycznie żadnych szans na przeżycie. To właśnie przez Nerona w Rzymie zapanował chaos i okrucieństwo.
Kolejnym argumentem jest dramat „Balladyna" gdzie główna bohaterka chcę za wszelką cenę być królową i zdobyć koronę. Aby do tego dotrzeć, przyczyniła się do śmierci 6 osób, w tym swojej siostry i matki, do której wcześniej się nie przyznała i wyrzuciła z pałacu. Gdy osiąga ten wymarzony przez siebie cel, kobieta musi wydać wyroki na wszystkie okrucieństwa, skazując się tym samym na śmierć przez porażenie piorunem. Balladyna jest świetnym przykładem na udowodnienie, że jej chęć władzy zaprowadziła do destrukcji.
Podsumowując moje rozważania, władza ma bardzo istotną rolę w naszym społeczeństwu i w każdym kraju. Zawsze trzeba rozważnie wybierać władcę, a rządzący powinien być odpowiedzialny i niepochopny, gdyż jego decyzję mogą wpłynąć na cały świat.

One Shots FNIN ♡Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz