„Chybí nám Tony," poznamenal Clint, když přehlédl jejich skupinku, co se porůznu rozesadila v jejich společné komnatě. Suplovala jakýsi obývací pokoj. Byla rozměrná, vkusně zařízená několika křesly a zdobenými pohovkami, a vedly z ní troje dveře, které pokračovaly chodbičkami do ložnic. „A taky Loki a Thor."
„Tonyho jsem viděl naposledy, než nás ti jejich služební odvedli," odpověděl Steve a zamračil se. „Myslel jsem, že ho někdo přivede."
„Tony je s Lokim," řekla Natasha a protáhla se na křesle. Překřížila natažené nohy v kotnících před sebou a pokrčila rameny. „Viděla jsem, že ho vede ještě s tím blonďatým rytířem někam pryč. Zajímavé ale bylo, že vedl on Lokiho a ne Loki jeho."
Bruce povytáhl obočí a bezděky si hrál s třásní na čalounění pohovky. „Jak to myslíš?"
„No," zamyslela se, „vypadalo to, že nevnímá, co se kolem děje. Tony ho doslova táhl za ruku za sebou. Šel jak loutka na provázku."
„Co to znamená?" vydechl Steve a pohlédl na Bruce, jako by snad mohl vědět nějaké vysvětlení. Ten však jen pokrčil rameny.
„To znamená, že můžeme spadnout do pěknejch sraček, pokud Lokimu hráblo. Teda ještě víc než doteď," zhodnotil Clint suše. „Furt mu úplně nevěřím, ale jestli je jedinej, kdo může chytit Saurona..."
„Vždyť mu stejně nefunguje magie, tak moc pomoct nemůže," odvětil Steve. „Jaký to tedy bude rozdí?"
Clint povytáhl obočí. „Chceš, aby zešílel? Paseku může udělat i s tím omezením, co má."
„Nebudeme z toho dělat drama," klidnil je Bruce a dal si záležet, aby se na kapitána nepodíval. „Co my víme, třeba mají bohové nějaké formy transu. Panikařit můžeme až potom." Rozhlédl se, přestal žmoulat střapec a položil si ruku na břicho. „Neříkal někdo o něčem k jídlu? Mám hlad."
„A mně se chce spát," opáčila Natasha znuděně. „Potřebuju nahnat ten deficit."
„To bys měla, jinak se zejtra na té hostině opiješ moc brzo," zasmál se Clint.
„Nemluv o jídle," zaúpěl Bruce a teatrálně se zlomil v pase.
Steve obrátil oči v sloup. „Tamhle je nějaká zlatá šňůra. Určitě je to zvonek na služebnou, nebo tak něco. Zazvoním a –" Zaklepání na dveře přitáhlo jejich oči k nim.
„Jste tu všichni, výborně," zahlásil Thor, jenž vstoupil, aniž by čekal na vyzvání. Za ním vstoupilo několik dívek nesoucích tácy s nejrůznějším masem, omáčkami, chlebem, ovocem, vínem a pivem. „Doufám, že je všechno v pořádku."
„V naprostém," přikývl Bruce zasněně a natáhl se pro kus pečeného kuřete. Pokud to bylo kuře.
„Nevíme, kde je Loki s Tonym," informoval ho Clint a zatímco si bral korbel s pivem, pohledem vyprovázel obzvlášť hezkou služebnou z komnaty.
„Můžeš být klidný," uklidňoval ho, přisedl si k nim pustil se do jídla. „Jsou spolu v Lokiho komnatách. Zřejmě tam zůstanou."
Clint s Natashou si vyměnili pohled. „Tony tu chůvu bere dost vážně," utrousila a natáhla se pro hrozen vína.
Steve pokrčil rameny. „Aspoň je Loki pod dohledem."
Thor přikývl. „Připojí se k nám ráno. Ukážeme vám palác a začneme pracovat. A večer..." usmál se postupně na každého z nich, „se budeme bavit a seznamovat."
***
Královna Ásgardu už poněkolikáté toho večera a noci zvedla oči směrem ke dvoukřídlým dveřím z těžkého dubu zdobených zlatým vyřezáváním.
ČTEŠ
Kameny moci (Ironfrost)
FanfictionLoki si za svůj útok na New York odpykal svůj trest. Nebo si to aspoň myslel. Poté, co ho Thor odnese z místa, kde ho našel, a nechá ho v péči Tonyho Starka, však spolu s ním začíná zjišťovat, že tak snadné to nebude. Navrácení schopnosti kouzlit vš...