„Tak tady jste," zkonstatoval Thor, jakmile vešel do jejich improvizované dílny s Fandralem a Hawkeyem v závěsu.
„Chyběli jsme vám?" zazubil se Tony, aniž by vzhlédl od rozdělané práce. Na pravé ruce měl červenozlatou rukavici, které z ukazováčku vycházel světle modrý plamínek směrem ke kovové krabičce. V půli cesty se setkal s Lokiho plaménkem, jasně zeleným. Oba paprsky současně spojovaly kousky kovu dohromady a uzavíraly jednotlivé skulinky, aby jimi nic neprošlo.
„Velmi," ozval se Fandral ve stejné chvíli, kdy Tony zvedl hlavu. Mohl tak vidět, že rytíř hledí přímo na Lokiho, který zůstával zaujatý prací.
Tonyho znovu píchla u žaludku žárlivost. Co na tom, že Loki strávil noc s ním a fakticky se zdálo, že mezi nimi vzniká jakýsi vztah, kterému ani jeden z nich pořádně zatím nerozuměl. Jakmile se vedle něj postavil blonďatý hezoun, opět si začal připadat jako méněcenný. Nenáviděl ten pocit, jakkoliv mohl být – a zřejmě byl – iracionální.
„Pokud Anthonyho potřebujete, tak jsme tady už hotovi," oznámil Loki stroze. „Já půjdu najít Bruce."
„Bruce je s náma venku," vložil se Clint do hovoru. „Chce vědět, jak bojujeme. A proto vás hledáme. Tony potřebuje trénovat a ty bys měl taky znát domluvený signály a tak. A taky bysme tě rádi viděli v boji."
Loki zamrkal. „Doteď jste mě nepotřebovali."
„Měl jsi jinou práci," vysvětlil Thor. „Ale vzhledem k tomu, že na ní dnes stejně nepracuješ, tak můžeš jeden den trénovat s námi."
Clint, který těkal očima z Tonyho na Lokiho od chvíle, kdy přišel, se zatvářil jako nevinnost sama. „Vidím, že jste po dnešní noci plní endorfinů, tak by vám to mělo dneska extra dobře jít."
Tony povytáhl obočí. „Takhle se tomu tak teď říká?"
Fandralovi zvadl úsměv, ale za okamžik se opět tvářil mile jako předtím. „Tak pojďme, ostatní na nás čekají."
Loki přikývl a obrátil se k bratrovi. „S Anthonym jsme vyrobili schránky pro kameny. Zařiď, ať je někdo do nich uloží."
„Proč?" ptal se Thor obezřetně.
„Protože se nám zatím nepodařilo zaměřit ostatní kameny. Nevíme, kde jsou. To však neznamená, že Sauron nemůže vidět ty naše," vysvětloval trpělivě. „Schránky odstíní jejich záření, takže budou pro techniku i magii neviditelné. Je to důležité, pokud nechceme riskovat válku na Ásgardu za podmínek, které se nám nebudou líbit."
Thor na něj chvíli hleděl, než se mu ústa roztáhla do úsměvu. „Jsem mile překvapen, bratře."
Loki měl na jazyku svou obvyklou odpověď, že není jeho bratr, ale při pohledu na usměvavé vrásky kolem Thorových očí si to rozmyslel. Ukázal mu vzpomínku. To, že se k němu choval ostře, neznamenalo, že ho opravdu chtěl hodit k obrům zpět. Ne. Byl jen vystresovaný, protože jednal proti vůli Všeotce. Zachránil ho i přes to, že mu hrozilo nařčení z velezrady. Nedokázal k němu být jízlivý jako obvykle. Dokázal jen kývnout s něčím, co vzdáleně připomínalo pokus o smířlivý úsměv.
Thor popadl schránky do náruče a vydal se s nimi do pokladnice, zatímco ostatní se přesouvali na tréninkové místo.
„Zkazil jsi mi radost," postěžoval si Clint Tonymu. „Vy oba."
„Proč?" ptal se Tony zmateně. Fandral kráčel vedle Clinta a zaujatě poslouchal s pohledem upřeným před sebe.
„Čekal jsem, že budete zapírat," přiznal s pokrčením ramen, „a ne že mi to prakticky odsouhlasíš."
ČTEŠ
Kameny moci (Ironfrost)
FanfictionLoki si za svůj útok na New York odpykal svůj trest. Nebo si to aspoň myslel. Poté, co ho Thor odnese z místa, kde ho našel, a nechá ho v péči Tonyho Starka, však spolu s ním začíná zjišťovat, že tak snadné to nebude. Navrácení schopnosti kouzlit vš...