Assalammualaikum dan selamat datang kepada para pembaca ke cerita pertama saya. Pertama kali saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih atas kesudian anda kerana telah memilih cerita saya sebagai bahan bacaan masa lapang anda.
Selamat datang saya ucapkan kepada yang baru mendalami cerita ini, segala pahit manis, suka dan duka yang diceritakan di dalam cerita ini hanyalah rekaan semata-mata dan tiada kaitan antara yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia.
Maaf kerana mengambil masa yang lama untuk saya publish semula cerita ini. Hal ini kerana, saya sangatlah sibuk dengan urusan saya ditempat baharu.
Preview
Pertemuan mereka bagaikan deja vu, apabila seorang perempuan dalam usahanya untuk menurunkan berat badan telah dipertemukan oleh seorang jejaka tampan disebuah padang bola.
"aduh! Siapalah makhluk yang sepak bola nii? Ish kuajar betul" detis gadis itu. Atau lebih dikenali sebagai Ayra Elisya.
"excuse me miss? Boleh pass bola tu tak?" ujar lelaki tampan yang baru saja tiba disitu untuk mengambil semula bolanya. Beliau lebih dikenali sebagai Daiyan Fitri.
>>>
Pertemuan kali pertama itu membuatkan mereka menjalinkan persahabatan secara tak diduga.
Tanpa mereka sedari daripada persahabatan mereka, akhirnya lahir sebuah cinta. Cinta yang memperkuatkan jodoh mereka. Cinta dan kasih sayang mereka sudah lama terjalin, tetapi? Sadarkah mereka?
>>>
Setelah peristiwa tak dijangka itu menimpa Ayra. Mampukah Fitri menjadi seorang hero untuk menyelamatkan heroinnya?
"Ayra tiada kaitan dalam hal ni Kahar!" Daiyan Fitri.
"Lew mati sebab kau!" Kahar.
"aku tak boleh Lew!" Daiyan Fitri.
Selepas rahsia 4 tahun lepas terbongkar. Mampukah Kahar menerima kenyataannya? Mampukah dia memaafkan Fitri?
>>>
Keakraban mereka telah menjerumus kepada perkahwinan? Siapa yang paksa Ayra dan Fitri berkahwin? Secara paksa atau memang hati sudah lama merelakannya?
"kamu berdua akan berkahwin" Puan Tania
"bila majlis tu mummy?" Ayra Elisya
"esok sayang"
>>>
Mampukah Fitri menanggung segala pahit manis ini bersama Ayra? Sanggupkah Fitri mendengar segala rahsia yang lama tersimpan selama ini? Dan mampukah dia mempertahankan perkahwinannya diusia yang sangat muda ini?
>>>
Dengan lafaz bismilah BOLEH AKU PANGGIL KAU FLOWER? membuka tirainya..
YOU ARE READING
MR'S DAIYAN FITRI (C)
RomanceKarya sulung Pertemuan mereka bagaikan deja vu, apabila seorang perempuan dalam usahanya untuk menurunkan berat badan telah dipertemukan oleh seorang jejaka tampan disebuah padang bola. "aduh! Siapalah makhluk yang sepak bola nii? Ish kuajar betul"...