Memandang tinggal 4 hari sebelum raya, Ayra dan Fitri ditugaskan untuk mengambil abang sulung Fitri di airport.
Sedang mereka menunggu akhirnya muncullah Dani Fareq, Abang sulung kepada Daiyan Fitri.
Melihat wajah yang sangat dia kenali itu laju tangan disuakan kepada abangnya. Mereka bersalaman.
"abang.. lama betul kau tak balik?" ujar Fitri
"lamalah jugak. Eh mana adik ipar aku? Nak tengok juga" Fareq menyambut huluran tangan adiknya.
"ada tu. Tadi dia pergi tandas. Ha tu" Kedua orang itu terus menghadap Ayra.
Dan tak semena-mena Ayra dan Fareq menjerit.
"tak sangka kan, Dani. You ni abang ipar i?" Ayra
"I lagi tak sangka you, adik ipar I" ujar Fareq. Mereka sekarang dalam perjalanan pulang ke villa Puan Tania.
"Flower, Jangan panggil Dani. Panggil abang Fareq. Dia kan abang ipar sayang?" pesan Fitri perlahan.
"eh haah la. Lupa-lupa" Ayra
"eh ni weh... you tahu tak si Yana dengan Sam tu" Ayra membuka cerita.
"hah sape eh?" Fareq cuba mengingat.
"alaa, yang selalu gaduh dulu tu. Time kita main basket dulu tu. Alaaa tak ingat ke?" Ayra bertanya pada Fareq. Ayra terpaksa menjengah kerana Fitri sedang memandu manakala Fareq berada di kerusi penumpang hadapan.
"ouhhh haa kenapa dengan dorang" soal Fareq.
"dorang dah nak kahwin dah nyah. Macam tak caya an mula-mula. Tapi tu la. I pun dapat jemputan hari tu. Lepas majlis kitaorang rasanya" ujar Ayra.
"laa really. Akhir nya doa I makbul" Fareq mengaminkan tangannya.
"haahh. Dulu you pernah doakan dorang. Tak sangka mulut you masin"
"itu la tu" Fareq.
"wahh korang punya borak rancak. Korang dah lama ke kenal?" sapuk Fitri.
"aduh abang. Lupa sayang nak bagitahu. Ini la bestie sayang dulu.. time main basket dulu. Ni kawan abang khalef dulu abang. Itu yang rapat semacam je. Hehe" cerita Ayra
"ouh" Fitri
"Ayra.. macam mana you boleh kenal dengan adik i?" tanya Fareq pula.
>>>
Setibanya di villa puan Tania Fitri mengangkat semua barang milik Fareq keluar dari bonet kereta. Sudahlah Ayra dan Fareq pergi tinggal dia. Dua ketul tu kalau dah jumpa geng memang tak ingat orang lain.
" Assalamualaikum" Fareq member salam.
Salam disambut oleh puan Tania.
" waalaikumussalam. Fareq anak mummyy... rindunyaaa" Puan Tania terus memeluk erat anak terunanya itu.
"duduk la. Papa dengan yang lain pergi bazar tadi" Puan Tania.
"ouh yeke" Fareq.
Puan Tania melangkah menuju ke dapur untuk menyediakan juadah berbuka.
Melihat Fitri yang bersusah payah membawa luggage itu sempat dia menjeling Ayra dan Abangnya yang sedang santai berborak di sofa ruang tamu. Jeles ke tu Fit.
Fitri turut menghempas pintu rumah itu. Biar isteri dan abangnya perasan akan ke'jeles'an beliau. Malangnya mereka masih lagi sambung borak. Malas malas dia turut melaburkan punggung nya disebelah Ayra.
YOU ARE READING
MR'S DAIYAN FITRI (C)
RomanceKarya sulung Pertemuan mereka bagaikan deja vu, apabila seorang perempuan dalam usahanya untuk menurunkan berat badan telah dipertemukan oleh seorang jejaka tampan disebuah padang bola. "aduh! Siapalah makhluk yang sepak bola nii? Ish kuajar betul"...