Majlis yang sudah lama dinantikan ahkirnya telah pun tiba. Majlis sanding Daiyan Fitri dan Ayra Elisya gah berlangsung di kediaman Villa keluarga Fitri.
"Flower?" panggil Fitri perlahan.
Ayra memusingkan badannya menghadap Fitri. Fitri terpegun melihat kejelitaan sebenar Ayra. My bidadari Fitri cantik gila my. Ujarnya di dalam hati. Sungguh dia terpesona melihat wanita yang sudah sah bergelar isterinya berpakaian cantik seperti ini.
"abang?" sapa Ayra. Ayra memandang jejaka kacak yang segak dalam baju melayu berwarna off white itu dihadapannya.
Tiba-tiba tubuh sasa itu melorot jatuh.
"eh abang?" Ayra menyambut badan suaminya itu. Tegak semula si Fitri. Eh mamat ni.
"abang ok tak?" soal Ayra risau. Muka Fitri dah macam orang tak cukup darah saja gayanya.
"okk. Ayra tu cantik sayang. Cair abang" puji Fitri. Sempat Ayra menampar manja lengan Fitri.
Tok tok tok.. Kedengaran pintu kayu itu diketuk dari luar. Pintu kayu itu dikuak perlahan. Muncullah Puan tania.
"Fitri? Dah siap ke??" soal Puan Tania. Dia menjelurkan kepalanya untuk melihat anak serta menantunya.
"dah mummy" ujar Fitri dan Ayra serentak.
"ok jomlah ramai orang tunggu dah ni" ujar Puan Tania.
Mereka pun berjalan beriringan menuju ke pelamin yang tersergam indah di luar rumah bersama paluan kompang.
Paluan kompang tiba sejurus mereka berjalan menuju ke pelamin.
Pengantin baruuu
Pengantin baruuu
Duduk bersanding
Tersipu malu. Ehwah ehwahhBacaan doa dibacakan, dan saat yang paling dinantikan. Persembahan tarian tradisional daripada pengantin perempuan. Eceh Ayra.
Ayra membuka heels nya dan turun dari pelamin. Dia menjadi main point dalam tarian itu. Lagu lemak manis dipasang.
Persembahan itu telah disertai oleh Farah, Ariana, Tasnim dan beberapa orang lagi. Terlopong jugalah dia tengok isterinya yang lincah menari. Nampak anggun sahaja. Jangan kata tak terpesona. Dah berapa kali gamaknya dia jatuh cinta tengok Ayra.
"wah cantiknya kak Ayra. Tengok dia menari nampak anggun" puji Sarah. Mereka sekeluarga duduk dimeja berdekatan dengan PA sistem.
"betul betul betul" sokong Yanti. Setuju dengan pendapat Sarah. Kak Ayra memang nampak cantik sangat.
"untung abang Fitri. Dapat bini cantik, pandai masak, perfect lah kata kan" sambung Huda. Air jus oren disisipnya.
"hmm kita bila lagi?" ujar Yanti sambil menjeling kedua sepupunya.
"itu laa" kata Huda dan Sarah serentak.
>>>
Selesai sahaja membuat persembahan Ayra kembali duduk disamping Fitri. Tak lekang senyuman terukir cantik dibibir Fitri.
YOU ARE READING
MR'S DAIYAN FITRI (C)
RomanceKarya sulung Pertemuan mereka bagaikan deja vu, apabila seorang perempuan dalam usahanya untuk menurunkan berat badan telah dipertemukan oleh seorang jejaka tampan disebuah padang bola. "aduh! Siapalah makhluk yang sepak bola nii? Ish kuajar betul"...