EPILOG

440 21 0
                                    

5 tahun kemudian

"jangan lari lari sayang.." Ayra menegur anak-anaknya yang sedang berlari sakan di dalam rumah.

"ibu ibu ibuuu!!" jerit Athar dan Aryan serentak.

"iya sayang. Kenapa?" Ayra memandang kedua kembarnya.

Fitri yang baru pulang dari kerja terus menghampiri anak dan isterinya.

"bila ibu nak mengandung lagi? Athar jeles la tengok kawan Athar dah ada adik. Nak baby. Ibu dah lama kan tak mengandung?" soal Athar.

Tergelak Ayra melihat wajah comel anaknya. Fitri pula tekun mendengar apa yang dibualkan.

"itu kena bincang dengan Ayah kamu" Ayra terus mencuit pipi gebu anaknya dan suaminya.

"ala bolehlah ibu..." kini Aryan pula yang bersuara.

"kalau boleh nak dua. Satu untuk Ayran. Satu untuk Athar" ujar Ayran selamba. 

"ewahh suka suki je anak Ayah niii" Fitri terus memeluk tubuh kecil Ayran.

"pandai mintak-mintak sekarang"  ujar Ayra. Pening dia dengan gelagat anak kembarnya.

"ahhh ayah. Geliii" gelak Ayran yang sudah kegelian digeletek Fitri.

"hah mana nak lari?" Fitri menangkap pula si Athar.

"ahh jangan ayahh. Geliii" Athar.

Ayra melihat kemesraan anak beranak itu. Lalu dia mengusap perutnya yang masih kempis. Dia di sahkan mengandung. Usia kandungannya baru 2 bulan.

Tiba-tiba bukk. "Assalamualaikum!" Fareq menerjah pintu rumah Fitri.

"anak anak unclee!!! ehh budak budak gemoii niiiii" jerit Fareq teruja.

"uncle Fareqqq!!" jerit kembar itu. Si Athar dan si Ayran sudah berlari mendapatkan uncle gilanya itu.

Datang dah pakcik tak betul korang ni. Lagi satu. Dia datang rumah adiknya semata-mata anak buah je? Dah la tak salam tuan rumah. Datang-datang terus cari anak buah. Ceh. Bertuah punya Fareq.

"jom main gusti-gusti jom Athar? Ayran ?" ajak Fareq.

"jomm!!" laju dua ketul tu ikut uncle dia.

"kita main kat atas jom. Cepat-cepat. Siapa lambat dia busuk!" ujar Fareq. Dia sudah bersedia untuk berlari ke tingkat atas.

"eh uncle yang busuk. bau cuka" ujar Athar.

"cuka?" hairan Fareq. Cuka?

"cuka cuka je kata orang busuk. Dia tu bau monyet!" ujar Aryan.

"heyy. siapa ajar ni?" berkerut kening Fareq.

"uncle Farhan. Dia suruh kata kat uncle yang bau uncle macam monyet! bucuk!" ujar Ayran lagi.

"tak guna kau Farhan" bisik Fareq sendiri. Berani kau ajar dua ketul ni yang bukan-bukan. Siaplah kau.

Fitri menghampiri Ayra dan mengusap perut kempis Ayra.

"terima kasih sebab jadi isteri abang. Dan ibu kenapa anak-anak abang" ujar Fitri.

"kalau abang tak sepak bola tu kena Ayra mungkin Ayra dah kahwin dengan Hayyan" usik Ayra. Sengaja dia ingin melihat riaski suaminya.

"abang rampas Ayra daripada Hayyan. Cause you're mine. Only can be mine. Mr's Daiyan Fitri" Fitri.

"hahaha.. sweet la abang ni kadang kadang" ujar Ayra.

"untuk Flower abang akan sentiasa sweet. Biar potong kaki" ujar Fitri.

"cehhh. malu la kitew" ujar Ayra.


LOL BLUSHING KE TUW..

MR'S DAIYAN FITRI (C)Where stories live. Discover now