episod 32

355 23 0
                                    

part ni ke korang tertunggu tunggu tu? hehe sian korang... baik la enjoyy


"Akak. Cantik kan sungai ni?" tanya Farah. Kini mereka berlima sedang lalu di sebatang sungai yang berada di kampung itu. Niat mereka hanyalah untuk ke kedai berdekatan.

"cantik" Ayra.

Dengan tak semena-mena si Farhan di tolak masuk ke dalam sungai oleh kedua abangnya Fareq dan Fitri

"woii basah giler!" Farhan

"hahahaha pandan muka kau" ujar Fareq.

Farhan menghulurkan tangannya meminta bantuan Fitri menyambut tangan Farhan. Tapi dia lebih licik. Dia tersenyum sengit dan menarik abang keduanya ke dalam sungai dengan bantuan Fareq.

Berdekah mereka menetawakannya. Lalu Fitri berbisik sesuatu di telinga Farhan. Ok boleh ni
Mereka keluar dari sungai dan terus mengejar Fareq. Apabila dapat abang sulung mereka, Farhan dan Fitri mencampakkan Fareq ke dalam sungai. Siap kira lagi tu. Bushhh habis basah ketiga tiga beradik tu.

Ayra dan Farah juga tidak melepaskan peluang merendamkan kaki kedalam sungai.

Keriangan mereka disambut oleh kemarahan Puan Zaiton.

"YA ALLAH CUCU AKU!!!!. PATUTLAH LAMBAT SANGAT RUPANYA PERGI MANDI SUNGAI!!! BALIK SEKARANG!!!" laung Puan Zaiton.

Jerkahan itu mengejutkan mereka berlima yang sedang seronok bermain air sungai itu.

"makkk... tok ma marahh. Cabut!!" Fareq.

"tok ma mengamukkk... ayokk abangg!!" Farhan.

Bertempiaran mereka berlima berlari pulang kerumah tok manya. Tok ma siap kejar pakai penyapu lagi tu. Berdesup mereka berlari. Tak pasal-pasal cucu menantunya pun kena sekali. Eceh. Semua salah Fareq. Kalau dia tak tolak Farhan tadi. Mesti tak kena marah depan orang kampung.

"ya Allah korang dari mana ni?" hairan Encik Adrianmelihat anak-anakseta menantunya basah kuyup.

"Astagfirullahaladzim. Kenapa basah basah ni??" Puan Tania pula bertanya.

"kitaorang dari sungai my" jawab Ayra

"EH! BUAT APA LAGI TU. PERGI MANDIIII. CEPATTT KEJAP LAGI NAK BERBUKA SUDAH" jerit puan Zaiton.

Mengelabah kelima-lima cucunya itu. Shuh hilang kelima-lima cucunya.

"ya Allah ibu, mana ibu jumpa dorang ibu?" Encik Adrian

"sungai hujung kampung tu. Ya Allah geram betul aku" puan Zaiton

"ish ish ish. Sabar la ibu.. biasa la tu budak budak" Encik Adrian

"masalahnye cucu aku tu umur dah 25. Si sulung tu ish geram aku. Dia boleh tonyoh adik dia dalam sungai tadi. Kalau lambat sikit tu. Mesti lepas maghrib nanti dorang balik" bebel Puan Zaiton.

"sudahlah ibu. Mari masuk. Letaklah penyapu tu. Tadi ada orang kampung tengok ibu marah cucu cucu ibu tu" pujuk Encik Adrian.

"iya la nak masuk la ni" Puan Zaiton meletakkan penyapu di hujung tangga.



"ni semua salah kau bang. Cepatlah sikit woi Fitri!" Farhan. Dia turut mengetuk pintu zink tandas itu. Tandas yang berada di luar rumah ditenung lama. Biar betul Fitri ni mandi ke buat apa?

"banyak cantik muka kau. Aku ni tadi kena biat tau telinga dengan tok ma" Fareq

"pandan muka. Kau mula dulu" Farhan

"kalau korang tak campak aku tadi" Fareq

"abangg?? Lama lagi ke??" tanya Ayra yang tiba-tiba muncul dibelakang Fareq dan Farhan.

MR'S DAIYAN FITRI (C)Where stories live. Discover now