Antrakt 45
《Can》Tanıdık, stajyer doktor, Mehmet, sınıfta kal
"Bu mutlu olabileceğin bir şey değil İnanç. Adamı tanımıyorum, adımı biliyor ve ben onunla buluşacağım."
İnanç, kucağında bir kase dolu mısırı ve izlediği dizisi ile oturduğu yerde benim adına mutlu olduğunu söyleyip, yeni ilişkimi desteklediği yönde konuşuyordu. "Merak etmiyor musun? Ben varyaaa gay olsam bana mı aşık diye düşünürüm kesin."
Onun bu umursamaz haline ayak uyduramadığım için gergince kıpırdandım. "Ya tehlikeli biriyse diyorum, aloo kime diyorum ben.".
"Olum eve geliyor, iki kişiyiz. Yani ne kadar tehlikeli olabilir? Teyzem ve annem üst katta yaşıyor, karşı dairede komiser var altta asker bir adam. Girişte kareteci bir arkadaş da var. Karakol bir kilometre uzağımızda, hastane de yakın."
Tüm olasılıklara bir çare düşünmüş şekilde rahatına bakarken bedenim gergin oturuyordum.
Buraya geldiğim ilk gün sonunda İnanç'ın annesi üst katta oturan teyzesinin yanına taşınmıştı. Ne kadar olmaz deyip rahatsız ettiğimi söylesem de teyzesi ablam ile takılmak iyi hissettiyor demişti.
Bir haftadır bu evin düzenine ve oturma odasında ve sabahları toplanan koltuk yatağıma alışmıştım.
En son dün akşam telefonuma gelen mesajla ne olduğunu anlayamadan, İnanç'ın verdiği gazla eve davet etmiştim.
"İçmek yok." Dedim dediklerini boşverip. "Ya sen beni siklemezdin normalde kanka, Ne oldu sana?"
İnanç ters ters bana bakıyorken onu unursamadan çevrede biriken çöpleri elimle toparlayıp oyalanmaya başladım.
"Ne alakası var? Sen bağımlı değil miydin."
"Değildim güzel kardeşim, degildim."
Bana söylenirken elimle topak yaptığım paketi kenarda duran içi boşalmış poşete tıktım.
"Kola cips falan yaparız. Çerezleri de açarız. Kendimi ilkokulda evime ödeve gelen çocuğu ağırlayacak gibi hissediyordum."
Cidden böyle hissediyordum. Adamla ilk kez buluşacaktık, yani o gün hariç. Bugün beni tek beklerken birden yanımda İnancı görmesi ile gümleyebilirdi belki ama yapacak bir şey yoktu.
"Adam seni ilk buluşmada sikeceğinin hayali ile geliyor, sen ödev diyorsun."
Ona sinirle bakarken gergince poşeti ona doğru salladım. Öyle bir amaç güttüğünü sanmıyordum. Ama neden bana yaklaşmak istediğini anlayamıyordum da.
"Gay olduğum alnımda mı yazıyor?"
Cümlemle kaşları kalkmış bana doğru aniden dönmüştü."Ooo gelişmeler var. Hem kim kime üç randevu teklif eder. Demek ki biliyor bir şeyler." Onun dedikleri üzerine göz devirip kenarda duran kuşa parmağımı soktum. "Bilemiyorum. Belki ruh hastaları edebilir."
Gergince durakladım. Sonra parmağımı tıknalayan kuşla aniden elimi çektim."sikim boncuk sikim, askim, sikim."
Kuşun konuşması ile garipsedim. Sadece küfür edebiliyordu. "İnanç, sikim, boncuk inanç sikim, inanc annecik sikim, sikim."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Entracte
RomanceCan yıllardır İlkeyi seviyordu, İlkeyi sevmeyi bile seviyordu. İlke ise Can'ın varlığından rahatsız olduğunu söylüyordu. Ama sonuç olarak; Can pek iyi biri sayılmazdı... İlke'de öyle. ~melodram • • b x b • • 04.07.22