"Hai Riya!" Panggilan itu menyedarkan aku daripada lamunanku terhadap tiga hari lepas.
"Eh, Afif!" Aku tersenyum melihatnya. Afif mengambil tempat di hadapanku.
"Mana Yad dengan Izz?"
"Ada kat dalam tu. Tengah father-son punya bonding. Ibunya ni tak mahulah mengacau." Gurauku.
"So, how's your life?" Dahi aku berkerut mendengar soalan Afif itu.
"As you see, still breathing." Afif ketawa kecil.
"Afif taulah awak bernafas lagi, kalau tak, takdelah awak dekat depan Afif ni." Aku garu perlahan kepala aku yang berbalut tudung sarung.
"Dah tu, apa maksud Afif?"
"Maksud Afif, hubungan awak dengan Yad? Okay dah?" Sudah aku agak soalan ini akan ditanya. Semua yang datang sini, semua tanya tentang hubungan aku dengan Ziyad. Cis. Sayang sangat dengan Ziyad tu. Laki aku tu!
"Macam ni jelah." Ringkas jawapan aku.
"Awak still tak boleh terima Yad?" Aku mengeluh perlahan. Soalan ini lagi. Soalan yang sama tapi dalam versi yang berbeza.
"Kenapa eh semua orang tanya pasal benda ni je?" Aku sudah mula naik angin.
"Afif tanya je. Jangan marah, Riya." Ujar Afif takut-takut.
"Saya ada sebab saya sendiri. Jujurnya saya sendiri keliru apa yang patut saya buat. Saya takut kalau saya terima abang Yad balik, Aulia akan datang semula rampas abang Yad." Luahku. Aku sudah menganggap Afif seperti abangku, jadi semuanya aku luahkan padanya. Tiada niat untuk memarahinya pun.
"Kalau pasal Aulia tu, awak tak payahlah risau..." Aku memandang Afif.
"Sebab?"
"Malaun tu tak akan kacau awak dengan Yad lagi dah."
"Maksud Afif?" Aku betul-betul tidak faham.
"Dia dah jauh daripada sini." Balas Afif dengan ringkas.
"Saya tak fahamlah." Rungutku. Habis tu Aulia pergi mana?
Afif hanya tersenyum nipis dan fikirannya menerawang ke peristiwa setelah Ziyad keluar daripada hospital.
"Kau ingat aku nak sangat ke ha dekat kau? Aku cuma nakkan harta kau je lah! Kau dah musnahkan hidup aku dengan orang yang aku cinta, jadi rasakan! Aku dah musnahkan hidup kau pulak!" Aulia ketawa jahat. Tanpa Aulia sedari, ada tiga figura manusia berpakaian serba hitam dan memakai topeng muka sedang memerhatikannya tidak jauh daripada tempat Aulia sekarang.
"Abang Fif dah ready?" Ujar Zifad. Zifad dan Afif serta seorang wanita berkerjasama untuk memberi pengajaran kepada Aulia. Semuanya untuk balas dendam atas penderitaan yang dialami oleh Ziyad dan Riya. Yang berpunca daripada Aulia.
Afif mengangguk.
"Ikut plan kita tadi." Perlahan-lahan mereka bergerak ke arah Aulia. Aulia yang seperti larut dalam dunianya sendiri sambil bersandar di kereta langsung tidak perasan akan kehadiran mereka.
Wanita yang bersama Afif dan Zifad itu dengan laju memegang kedua-dua belah bahu Aulia dan dilekapkan pada pintu kereta Aulia. Aulia mengaduh kesakitan.
"Ko-korang ni siapa?!" Jerit Aulia. Wajahnya jelas menunjukkan yang dia sedang berada dalam ketakutan.
"Diam!" Tegas wanita itu. Terhenjut bahu Aulia apabila mendengar suara wanita itu.
"Korang na-nak a-apa daripada aku?" Tergagap-gagap Aulia menyoal. Zifad mula menghampiri Aulia dan mencengkam kuat rahang Aulia.
"Sakitlah! Lepaskan aku!"
YOU ARE READING
WHEN HE FELL HARDER
RomanceBertunang secara paksa oleh ibu bapa dengan budak 18 tahun? Sangat mengarut. Habis tu kekasih hati dia ni nak campak mana? "Kenapa kau tak bantah je?" ~ Ziyad Hadeef "Sebab... sebab Riya memang nak kahwin dengan abang Yad!" ~ Nur Dariya Sungguh Ziya...