Suara television rancak menguasai kawasan ruang tamu yang hanya ada Ellysha, Aryan, Marina dan Amar. Pada mulanya , hanya Marina, Ellysha dan Errysha menonton television tetapi Errysha masuk ke dalam bilik dan kemudiannya muncul Amar dan seterusnya barulah Aryan.
Aryan memandang wajah kedua-dua orang tuanya dan kemudian matanya jatuh pada Ellysha yang rancak bersembang dengan Marina . Suka melihat senyuman isterinya, tetapi lepas dia nak beritahu sesuatu adakah Ellysha dapat terima? Argh ketepikan. Dia tetap dengan keputusan dia. Muktamad !
"Papa, mama . Ryan mak beritahu something ni" akhirnya Aryan bersuara juga.
Ketiga-tiga pasang suara itu memandang ke arah Aryan serentak. Membuatkan Aryan semakin berdebar ingin berterus terang. Relaks !
"Apa dia? Beritahu aje lah" - Marina
"Ryan dah buat keputusan. Ryan nak bawak Ellysha pindah rumah. Kitorang nak duduk rumah sendiri. Ryan nak duduk rumah Ryan" terkeluar juga perkataan itu dari mulut Aryan.
Membulat mata Ellysha dan Marina mendengarnya. Amar hanya tenang tetapi ada sedikit terkejut. Ellysha memandang Aryan tajam. Kau suka buat keputusan tak bincang dengan aku , benci !
"Hah?!" Terkejut Marina.
"Tak boleh ke Ryan dengan Qaira tinggal je dalam rumah ni? Rumah besar kut. Cukup je untuk kita sekeluarga. Takkan Ryan dan Qai nak berpisah dengan mama" suara Marina sedikit sedih mendengar cerita ini.
Ellysha memandang Aryan dengan muka yang marah.
"Abang tak bincang dengan Ell pun" kata Ellysha tegas.
"Abang ingatkan nak suprise kan Ell" Aryan senyum.
Suprise konon ! Aku benci dengan suprise ni !
"Tengok Qaira pun taktahu. Duduk jelah sini. Rumah ni dah macam istana, boleh je nak duduk berapa ramai. Takkan korang nak biar rumah ni sunyi. Memanglah mama jarang ada rumah sebab pergi butik. Tapi malam mama selalu sembang dengan Qaira. Qaira dengan Qisya je teman bual mama" sayu suara Marina.
"Mama, Bukannya Ryan tak balik langsung. Ryan balik. Lagipun rumah tu Ryan dah biar lama sangat dah. Baru-baru ni Ryan kemas pun sebab Ryan nak pindah . Ryan nak duduk dengan Ell, kami nak berdua" beritahu Aryan.
Ellysha terdiam kaku. Serius dia tak suka !
"Biarlah diorang pindah. Ryan ni dah besar. Dia nak cuba hidup berdikari juga. Nak ada privasi diorang juga. Pandailah Ryan ni uruskan rumah tangga dia. Lagipun Ryan cakap dia akan balik kan. Nak risau apa sangat" sokong Amar .
Aryan angguk setuju dengan kata-kata Amar.
"Biar saja lah anak tu, dah besar panjangkan . Lagipun kalau diorang berdua ada privasi. Lagi cepat kita ada cucu nanti" gurau Amar dengan ketawa pada hujung kata.
Ellysha tergamam. Cucu? Boleh ke hubungan dia kekal sampai ke anak cucu? Dia tidak pernah terfikir untuk mengandung. Never ! Yang selalu bermain difikiran hanyalah cerai. Ellysha senyum pahit. Turut sama dengan Aryan.
"Memanglah saya nak cucu tapi bukan dengan cara berpisah macam ni, abang. Anak menantu saya boleh je bagi saya cucu kalau duduk dalam rumah ni" balas Marina kecewa sedikit.
Sudah hampir 2 bulan perkahwinan mereka. Marina masih anggap yang anak dan menantunya masih belum ada rezeki walaupun akikatnya mereka tidak pernah bersentuhan atas katil. Aryan tidak akan melakukan semua tu jika Ellysha tidak bersedia .
"Janganlah risau sangat. Rumah Ryan ni bukannya jauh sangat pun , dalam setengah jam je . Kita boleh pergi melawat bila bila kita nak" - Amar.
"Betul mama, mama nak datang bila-bila mama datang je. Rumah Ryan rumah mama papa juga. Lagipun Ryan nak hidup berdikari berdua dengan Ellysha. Kitorang nak luahkan masa berdua" balas Aryan dengan senyuman.
YOU ARE READING
Beautiful Suffering
Lãng mạnBeautiful Suffering ! MANY CHAPTERS BUT PENDEK (DONT SKIP, NANTI TAK FAHAM) Sejak pemergian ibu tersayang, hidup Ellysha berubah 360 darjah apabila ayahnya, Qamal berkahwin dengn Rashida. Perempuan yang berpura-pura baik didepan Qamal tetapi dibela...