🍁 - Bab 93

6.5K 136 1
                                    

Meja bigboss disebelahnya dipandang sepi. Pen ditangan dia main-main dan diputarkan pada jari jemarinya. Sudah tiga jam setengah Aryan tidak masuk semula dalam office. Risau juga dia dibuatnya. Aryan kata hanya ingin membeli makanan tapi kenapa masih tidak pulang. Agak pelik. Takkan lah beli makanan lama sampai macam ni. Pada mulanya, boleh lah berfikiran positif tapi ini dah sangat lama.

"Aih lama betul dia pergi.. ke menggatal ni.." rungut Ellysha dan terus sandarkan badannya dikerusi itu. Dia mengeluh berat.

Meja itu dipandang lagi. Akhirnya, Ellysha terus bangun dan menuju ke arah pintu, pintu kaca itu dibuka. Dia terus melangkah keluar. Semua pekerja yang sibuk bekerja itu dipandang saling berganti. Akhirnya dia beralih pada seorang lelaki yang paling dekat.

Belum panggil lagi, lelaki itu telah memandang Ellysha. Ellysha hanya menghadiahkan senyuman dan mendekatinya dengan lebih dekat.

"Awak ada nampak Aryan?" Soal Ellysha. Mana tahu Aryan ada datang tapi tidak masuk ke dalam bilik office.

"Err..bos? Tak ada pula nampak, Puan. Last saya nampak berapa jam lepas lah. Itu pun pagi tadi..", balasnya dengan senyuman lebar.

"Ouh tak apa lah... thanks" Ellysha senyum dan menundukkan hormat.

Kakinya terus melangkah semula ke arah bilik office dengan perlahan-lahan, hati masih dalam keadaan tertanya. Pintu dibuka dan dia menghampiri mejanya. Ehh.. tak pernah dia balik lambat mcam ni. Kenapa tiba-tiba je? Ellysha terus melabuhkan punggungnya.

"Kedai mana dia pergi ni. Restaurant mana punya jadi pilihan hati dia?" Kepala yang tidak gatal digaru sedikit. Pelik. Tak pernah pula Aryan cerita. 

"Tak lain tak bukan.. mesti ada sesuatu dia buat ni. Kau jangan terus terperdaya, Ell. Suami kau kan suka candy-candy kan kau.." Ellysha cuba untuk menenangkan dirinya.

Ellysha mengeluh berat. Lantaklah, sekarang kau sambung buat kerja kau. Kerja kau banyak lagi ni. Kau kena setup meeting suami kau, kau kena bagitahu siapa client dia.. dah dah.. kau buat kerja kau, Ell pujuk hati Ellysha.

Beberapa minit kemudian..

Mata Ellysha tertumpu pada telefon bimbitnya yang berbunyi. Telefon itu diambil dan dia melihat gelaran siapa yang menghubunginya. Senyuman terukir apabila membaca nama tersebut.

"Assalammuaaikum mama?" Suaranya agak ceria.

"Tak ada lah busy sangat. Kenapa mama?" Soalnya.

Senyum pada bibir terus hilang. Matanya juga membulat akibat terkejut. Jelas ada perubahan diwajahnya apabila mendengar cerita Marina. Mulut dicekup dan mata mula berkaca.

"Apa?"

Ellysha berlari anak mendekati kesemua keluarganya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ellysha berlari anak mendekati kesemua keluarganya. Tan Sri Amar dan Puan Sri Marina didekati dengan pantas. Sempat lagi dia memandang semua wajah yang ada saling berganti. Ellysha memandang wajah anaknya yang dipegang oleh Rashida sekilas.

Beautiful SufferingWhere stories live. Discover now