"Kırmızı balık kaç kaç"
Masamda oturmuş kitap okuyordum. 'Bir idam mahkûmunun son günü' buradaki ilk akşamımızdı. Birazdan aşağıya inip, yemek yiyecektik.
"Lilith, yemek için seni bekliyorlar."dedi Sarah. Karnı sabahkinden garip, duruyordu. Sanki aşağıya inmiş gibiydi ya da ben öyle sanıyordum.
"Şu kısımıda okuyup, geliyorum yengecim."Sarah odadan çıktı bende sayfayı bitirip, aşağıya indim. Odalardan getirilen masaları birleştirmişlerdi. Etrafınada sandalyeler koymuşlardı. Bir aile yemeği misali.
"Yemeğe başlayabilirsiniz."dedim masaya otururken.
"Size acil birşey söylemem gerekiyor!"dedi kırmızı saçlı 1.75 boylarındaki rehine.
"Çok mu önemli?"
"Evet!" elimle köşeyi işaret ettim. Rehine oraya geçti. Bende yanına gittim.
"İsmin ne?"
"Maria roman."
"Söyle bakalım neymiş bu önemli olan."
Eliyle Sarah'ı gösterdi.
"Bebek aşağıya inmiş. Doğmaya hazırlanıyor. Kadın doğum doktoruyum."
"Ne?!" elimi alnıma vurdum.
"Onu dışarıya çıkartmalısınız."
"Onu dışarıya çıkaramayız. Doğumu burada yapacaksınız."
"Ne? Burada doğum yapması çok riskli. Bebeği daha 7 aylık."
"Gerekli malzemelerimiz var. Sen bir doktorsun. Sana 2,3 tane hemşire veririz."
Ozan abim yanımıza geldi. "Bir sorun mu var?
"Bebeğin dünya'ya yakın bir zamanda merhaba diyecek."
"Burada mı doğum yapacak? Saçmalama!"
"Abi onu dışarıya çıkaramayız. Bizden birisi sanıp, vurulabilir ya da herşeyi anlatır. Doğumu burada yapacak. Maria yemekten sonra onu doğumla alakalı bilgilendir. Şimdi yemeğe."
Maria masaya doğru ilerledi. Ozan abim kolumu tutup, beni kendine çekti.
"Lilith saçmalama bebeği bu kaosun içinde doğuramaz. Doktar, hemşire ve malzeme gerkiyor. Hem steril bir alan oluşturamayız."
"Doktor Maria. Duru ve Demirel hemşire. Örgütte 1,2 doktor ve hemşire de var. Malzemeler bodrumda. Buradaki bir odayı steril hâla getirebiliriz. Bebeği burada doğuracak."
"Bebek maması geriyor ve daha birsürü şey."
"Ben hâllederim. Şimdi yemeğimi yemek istiyorum." masadaki yerime oturdum. Yemeğimi yemeye başladım. "Maria, Sarah, Duru, Demirel ve Alex yemekten sonra odama gelin." Sarah yemeğini yemiyordu. Yarısını yiyip, bırakmıştı. Karnını tutuyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÖLÜM OYUNLARI
AzioneDeli bir kadının 18 yaşında kurduğu bir örgüt;ölüm örgütü. Kendini, soygun yapıp, adam öldürmeye adamış bir kadın. Genç kadının en büyük hayali İspanya kraliyet darphanesini soymak. Bu hayalini gerçekleştirmek için güçlenmeyi bekliyor. Ve o gün geli...