ADELIA menjerit kecil lalu terduduk di atas katilnya. Dadanya naik turun akibat nafas yang mulai termengah-mengah seperti seorang atlet yang baru saja menghabiskan larian marathon. Laju air matanya mengalir tanpa sedar, peluh dingin membasahi dahi licin bersama bibir merah bertukar tona pucat.
"Kenapa ni, sayang?" soal Haziq. Terbangun daripada lenanya tika mendengar suara jeritan Adelia. Riak wajah berubah sedikit resah.
"Tak ada..." Kepala menggeleng. Air matanya pantas diseka menggunakan belakang tangan itu. Tak ada apa-apa, Adel... Ya, tak ada apa-apa...
"Jangan tipu abang, Adel. Apa yang tak ada sampai Adel menjerit tadi?" kasar nada suara Haziq. Bingkas dia bangkit daripada perbaringannya lalu duduk menghadap isterinya. Menginginkan jawapan.
"Bagitahu abang, Adel. Apa yang jadi? Kenapa? Please jangan pendam sendiri." Tangan Adelia digenggam erat. Air mata si isteri masih lagi mengalir menandakan Adelia belum berasa tenang.
"Tak ada, saya mimpi aje. Mimpi buruk," balas Adelia bersama senyuman datar. Berusaha untuk mengelak.
"Mimpi buruk apa sampai menangis macam ni?"
Adelia kemam bibir merahnya. Sungguh rasa takut semakin membelenggu diri, sedari tadi air mata tidak berhenti mengalir keluar.
"Sayang, bagitahu abang. Jangan nangis," lembut saja nada Haziq memujuk isterinya. Pantas, tubuh kecil Adelia dimasukkan ke dalam dakapan. Masih berusaha untuk menenangkan gadis itu.
"Betul tak ada, mimpi aje."
"Jangan tipu, mimpi pasal accident lagi ke?" Haziq hela nafas berat.
"Ma-Macam mana awak tahu?"
"Ibu bagitahu abang. Abang suami Adel, abang kena tahu semua tu. Dah, tak payah nangis lagi. Tak jadi cantik dah..." Ibu jari lelaki itu perlahan-lahan mengesat air mata Adelia yang sudah membasahi pipi mulus itu. Semakin dia cuba menatap wajah itu, semakin jiwanya runtuh.
"Cuba tidur..."
"Saya tak boleh tidur," Adelia gelengkan kepalanya. Berkali-kalipun dia cuba memejamkan mata, mimpi itu masih lagi menyinggah dalam ingatannya.
"Do you feel better if I hug you?"
"Saya tak nak kacau tidur awak. Awak boleh aje abaikan saya, tidurlah... Tak payah risau pasal saya, saya tak nak susahkan awak," balas gadis itu dengan nada lemah. Tubuh segera berbaring di atas katil dengan keadaan tubuh membelakangi tubuh suaminya.
"Adel, tak baik membelakangi suami." Haziq tarik tubuh Adelia. Perlahan tubuh gadis itu cuba menghadap ke arahnya sehingga keempat-empat mata saling bertatapan.
"Adelia, abang kahwin dengan Adel bukan main-main. Abang nak kahwin dengan Adel sebab abang nak jaga Adel seumur hidup abang," bisik lelaki tersebut. Dalam pandangan Haziq menyebabkan Adelia mengemamkan bibirm merah itu. Berusaha dia cuba pejamkan mata, tapi air mata terlebih dulu yang mengalir.
YOU ARE READING
𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐇𝐚𝐳𝐢𝐪 𝐑𝐚𝐟𝐚𝐞𝐥
Romance𝐔𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐓𝐞𝐧𝐠𝐤𝐮 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐕𝐨𝐥 𝟏 Known as His Perfect Wife Tengku Haziq Rafael | Adelia Amanda "Dia gadis sempurna untuk Tengku Haziq Rafael." Start : 2022 End : 2022 ➾ Cringe storyline ➾ Mental Health ➾ Mature ⚠️ No Plagiarism Allowed