Kahvaltı masasındaydık. Hava güzel olduğu için abim akşam bahçede oturup çay falan içelim diyordu. Üstelik bizim arkadaşlarımızı da çağırmamızı istiyordu. Farklı bir mutluluk vardı ve anlam veremiyordum.
"Hadi Asiye ya. Kardeş değiller mi bunlar çağır işte." dediğinde Asiye güldü. "Tamam abi tamam." Doruk'u çağırmasını istemişti ve tabi ki Melisa içindi. Kızdan hoşlanıyordu ve bugün beraber vakit geçirmek istiyordu. Sırf kendisi için de hala güvenemediğim Doruk'la, Asiye'nin beraber takılmasına bir şey demiyordu.
"Ee Ömer yok mu senin arkadaşın? Ha dur dur adı neydi?" dediğinde göz devirdim. Sanki bilmiyordu. Ayrıca Berk'e karşı bu saçma tavrı ne alakaydı anlamıyordum. "Berk." dediğimde kafa salladı. "Ona da haber ver hatta Aybike ve Oğulcan'a söyleyin onlar da arkadaşları varsa çağırsınlar." "Niye abi bizbize oturamıyor muyuz?" diye sorduğumda elindeki çatalı bıraktı ve bana baktı. "Kalabalık olsun güzel olur. Değişiklik olur yani." "Aynen aynen. Melisa gelecek ya ondan tabi." dedi Asiye ve abim de güldü. Bu aralar çok gıcık oluyordum. O yüzden de bu muhabbete karışmak istememiştim.
"Neyse hadi kalkın toplayın mutfağı. Ben de gidip bir şeyler alayım akşam için." dedi ve masadan bir zeytin daha alıp kalktı.
Kapıdan çıkıp gittiğinde Asiye bana döndü. "Çağıracak mısın Berk'i?" diye sorduğunda omuz silktim. "Bilmiyorum. Abim bir tuhaf onu incitir diye korkuyorum. Onun canı sıkılırsa olay çıkarırım tutamam kendimi." "Sor sen yine de Berk'e belki gelemek ister. Süsen, Doruk. Hepsi gelirse ayıp olur. Üzülür beni niye çağırmadılar diye." Haklıydı. Aslında üzülse belli etmezdi ama üzülürdü, tanıyordum sevgilimi. "Doğru söylüyorsun. Ben çağırayım. İsterse gelir, gelmezse ben biraz burada takılır sonra onun yanına gideri." dediğimde Asiye gülümsedi ve kafa salladı. Ardından ikimizde kalktık ve mutfağı toparlamaya başladık. Umarım akşam güzel geçerdi.
Odama geçtim ve kapıyı kapattım. Yatağa geçip oturdum ve telefonu çıkarıp Berk'i aradım. İlk çalışta açtı ve gülümsedim.
Berk: Alo Ömer.
Ömer: Bebeğim. Napıyorsun?
Berk: Bahçedeyim. Kitap okuyorum. Sen?
Ömer: Oturuyorum öyle. Hangi kitabı okuyorsun?
Berk: Yeraltından Notlar.
Ömer: Hmm güzel kitap.
Berk: Okudun mu? Ya ben de beğendim 2 saattir okuyorum. Sen beğenmiş miydin?
Ömer: Aşkım ben okumadım ya.
Berk: Off Ömer okudun sandım heyecanladım. Oku ama güzelmiş.
Ömer: Okurum yavrum. Sen iste 100 kere aynı kitabı okurum.
Berk: Yok aşkım. Başka kitaplar öneririm ben sana hatta birlikte de okuruz nasıl fikir?
Ömer: Muazzam harika. Her istediğini yaparım. Birtanem ben sana bir şey soracaktım aslında.
Berk: Sor tabi canım.
Ömer: Akşam bizimkilerle ve herkesin birkaç arkadaşıyla bahçede oturacağız da. Herkes arkadaşını çağıracak işte Süsen, Doruk Melisa falan. Ben de sana sormak istedim. Gelir misin? Ama bak istemezsen sıkıntı yok ben senin yanına gelirim.
Berk: İsterim aslında ama sen zor durumda kalacaksan gelmem.
Ömer: Ya canım benim ne zor durumu. Gel sen o zaman. Hatta ben gelip seni alayım mı?
Berk: Şey Ömer ben zaten arabayla geliyorum yani biraz garip olmaz mı?
Ömer: Hahaha doğru. Neyse o zaman akşam 8 de bizim eve bekleniyorsun yavrum.
Berk: Tamamdırrr. Şimdi kapatmam lazım kitabımı okumam gerek. Çok öptümmm.
Ömer: Aşkımm ben de çok öptüm. Çıkarken haber ver bana güzelim.
Berk: Tamam. Akşam görüşürüz.
Ömer: Görüşürüz yavrum.
Dedim ve yüzümdeki sırıtmayla telefonu kapattım. Çok tatlıydı yine. Umarım akşam bir yolunu bulup öpüp sarılabilirdim.
"Hoşgeldiniz." dedi abim. Doruk ile Melisa gelmişti. Abime baktığımda otuz iki diş sırıttığını gördüm. Aramız iyi olsaydı takılırdım ama içimdrn gelmiyordu. Süsen ve benimki hala gelmemişti gerçi saat daha 8 de olmamıştı.
"Ee naber nasılsınız?" "İyiz Kadir sen nasılsın?" diye sordu Melisa gülümseyerek. İyi kızdı yani öyle görünüyordu. "Çok iyim seni yani sizi gördüm daha iyi oldum." dediğinde gülüştüler tekrar. Göz devirmemek için kendimi zor tutuyordum. Berk sanırım her şeye göz devirmekte haklıydı.
Onu düşünürken arabası yaklaştı ve Süsen ile birlikte arabadan indiler. Direkt Aybike ile ikimiz ayağa kalktık ve onlara doğru ilerledik. Aybike hemen sıkıca sarıldı. Ben de istiyordum ama abimin gözü üstümdeydi. "Hoşgeldin Kızıl." dediğimde gülümsedi. "Hoşbuldum." "Gelin hadi geçelim masaya." dediğimde masaya doğru yürüdük ve oturduk. Yanyanaydık. Çok güzel kokuyordu ve çok tatlıydı yine. Kesinlikle bizim bu gece buradan erken ayrılmamız gerekiyordu.
"Hoşgeldiniz gençler. Berk nasılsın? Ailen nasıl?" diye sordu abim. Kaşlarımı çattım ne alakaydı ailesi? "İyim teşekkürler. Siz nasılsınız?" diye sordu gülümsüyordu ama rahatsız olmuştu. "İyi biz de iyiz." dediğinde ortam sessizleşti ve herkes önündekileri yemeye başladı. Çok şükür susmuştu. Berk'e döndüğümde sarmalardan yiyordu ve belli ki çok beğenmişti. Biraz yaklaştım ve eğildim. "Biraz daha ister misin?" dediğimde gülümsedi. "Ben alırım bir de lavaboya gitsem iyi olur."
"Ömer bir şey mi oldu?" diye sordu abim. Sabır çektim içimden ve ona döndüm. "Ben lavaboya gidecektim de Ömer'e onu soruyordum." "Tamam gel ben sana göstereyim hem çay da alacaktım." dedi abim ve ayağa kalktı. Berk'e döndüğümde o da anlam vermemişti. "Gerek yok ben gösteririm." "Tamam dedim Ömer. Hadi Berk." dediğinde Berk ne yapacağını bilemeyerek ayağa kalktı.
İçeri giren abimin peşinden gitti. Amacı neydi çözemiyordum. Takmıştı kafayı bize resmen. Umarım cidden yardım etmek için gitmiştir diye içimden geçirdim ve beklemeye başladım.
5 dakika sonra abim elinde çayıyla dışarı çıktı. Yüzü gülüyordu ve sandalyesini çekip oturdu. Stres basmıştı niye hala çıkmamıştı bu çocuk. Yanına gitmek için ayağa kalktığımda abim "lavaboda Ömer."
dedi. Dinlemeyerek adım attığımda Berk çıktı. "İyi misin?" "Değilim. Biraz midem kötü oldu çok yedim sanırım." dedi yüzünden bile belliydi. "Tamam. Hadi doktora gidelim." "Yok ben eve gitsem iyi olacak. Görüşürüz." dedi ve benim konuşmama fırsat vermeden yanımdan geçti.
"İyi geceler Berk." dedi abim ve ona dönmeden "iyi geceler." deyip arabasına bindi. Hastaydı ama yine de bir garipti. Abime dönüp baktığımda gözgöze geldik. Farklı bir ifade vardı ama çözemiyordum. Umarım bu bakışların Berk'le bir alakası yoktur.
💙❤ *Kadir ne yapıyor Ömer Bey bunun Berk ile ne alakası var?*