BAB 6

945 28 0
                                    

Xander mula memetik gitar sambil cuba mengikut rentak Laith yang sedang mengetuk permukaan meja kayu itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Xander mula memetik gitar sambil cuba mengikut rentak Laith yang sedang mengetuk permukaan meja kayu itu. Fahd pula menggoyangkan kepalanya. Mereka bertiga sama-sama memainkan rentak itu mengikut palatau sendiri.

Asal boleh.

"Weh Laith." panggil Xander.

"Hah?" Laith angkat kepala. Tangannya masih menepuk permukaan meja itu.


Aaa...

Awalnya teman biasa..

Fahd ketawa kecil melihat Xander dan Laith mula menyanyi. Tangannya turut mengetuk permukaan meja sama seperti Laith.

Ni mesti lagu dekat tiktok. Duga Fahd dalam hatinya.

B!

Biasa menjadi sukaa...

Kata Fahd. Disambung oleh Xander pula.

Cc!

Cantik parasmu menggoda...

Laith menyebut huruf dan Fahd menyambung lirik. Kemudian diikuti oleh Xander dan kembali kepada Laith.

D!

Detak jantung berbicara...

Giliran Xander pula menyanyi berlatarkan suara Fahd dibelakang.

Dirimu...

Yang ku puja...

Dirimu yang membuatku jatuh cintaa...

Laith menyambung. Xander pula menjadi penyanyi latar tidak berbayar. Dari dalam rumah ada sepasang mata yang sedang melihat ke arah mereka sambil tersenyum.

Sikat!!!

Inginku mengatakan i love you and i miss you...


Persembahan mereka disudahi dengan Fahd. Mereka bertiga akhiri persembahan tak berbayar dengan tepukan gemuruh untuk diri sendiri. Orang syok sendiri macam nilah.

"Eh majlis tunang kau orang bila? Please buat hari cuti." tanya Fahd pada Laith yang sedang meneguk air mineral.

Xander masih gila memetik gitar walaupun dia tak tahu lagu apa. Main petik aje. Asal boleh.

"Lagi tiga bulan. Aku nak bagi masa untuk dia lepak jap. Enjoy masa bujang puas-puas. Abah pun tak suruh kami bertunang lama-lama. Maybe sebulan aje."

Pak!

Xander memukul kepala Laith dengan sisi tapak tangannya.

"Sakitlah binatang!"

THE BRIOC: HIS PRISONWhere stories live. Discover now