BAB 48

442 27 0
                                    

Rose letak anaknya di atas katil lalu melabuhkan satu ciuman di dahi licin Louis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Rose letak anaknya di atas katil lalu melabuhkan satu ciuman di dahi licin Louis. Rose melangkah keluar dari bilik tidurnya dan menuju ke tingkat bawah. Senyuman manis Rose hadiahkan kepada Lucas yang sedang berbincang bersama Putra.

Sejak Putra kembali bersama keluarganya, Rose sering kali perasan sesuatu yang sedikit berbeza pada suaminya. Jika dulunya Putra selalu tersenyum padanya namun kini jarang sekali. Perasaan itu sama seperti pertemuan awal mereka.

Pintu diketuk terlebih dulu sebelum Rose melangkah masuk ke dalam bilik kerja Putra bersama sedulang makanan di tangannya.

"Jemputlah makan." Pelawa Rose pada Lucas dan suaminya.

Alhamdulillah Lucas sudah pulih. Mujurlah mereka cepat membawanya ke hospital. Jika tidak mungkin perkara yang jauh lebih teruk akan berlaku.

Lucas senyum, "Terima kasih Cik Rose."

Rose hanya membalas dengan senyuman nipis. Dia mengerling pada Putra yang masih sibuk menaip di laptopnya. Rose menghampiri suaminya.

"Abang, makanlah dulu. Nanti sambung balik." ujar Rose sambil mengelus bahu Putra.

Putra menoleh lalu mengangguk kecil, "Ya, nanti abang makan. Thanks sayang." Putra menundukkan kepalanya dan melabuhkan ciuman pada kekura Rose.

Rose senyum tawar. Tanpa disedari oleh mereka, Lucas nampak semuanya. Layanan Putra pada Rose dingin semacam. Jika sebelum ini Putra ringan mulut dan sering kali mengusik Rose.

Tapi...

Sejak dia kembali, caranya seperti orang lain.

Di mata Lucas dia masih sama cuma mungkin ketika dia bersama Rose, layanannya sedikit berubah. Mungkin juga Putra banyak berfikir hingga dia tidak perasan akan perubahan pada dirinya sendiri.

"Cik Rose, Tuan Muda dah tidur ke?" tanya Lucas, sengaja dia menukar suasana suram di situ.

Laju Rose mengangguk, "Penat agaknya. Semalaman saya melayan dia." Di hujung ayatnya, Rose ketawa kecil.

" Di hujung ayatnya, Rose ketawa kecil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Biasalah baby. Dia baru nak belajar tengok dunia."

Dalam diam, Putra curi-curi pandang dua manusia yang sedang berbual di sofa. Mata helangnya memerhati gerak-geri Rose sambil mengepal penumbuk.

THE BRIOC: HIS PRISONWhere stories live. Discover now