BAB 65

415 20 2
                                    

Perlahan-lahan Fahd melangkah ke arah sebuah pintu yang terbuka sedikit. Pengawal semuanya sudah tumbang dek ditembak oleh sniper tadi. Di belakang Fahd ada lima orang pengawal De'eagle yang ditugaskan untuk membantu Fahd.

Fahd berjaya masuk ke dalam kawasan rumah. Rasanya seperti dapur bila lihat ada kelengkapan memasak yang sudah berhabuk. Macam sudah lama tidak diguna pakai.

Ew, pengotor.

Pergerakan mereka beku apabila terdengar beberapa orang suara pengawal yang menuju ke arah dapur juga. Fahd dan yang lain segera menyorok. Rasa nak tercabut saja jantungnya ketika ini. Rasa nak terkucil pun ada.

Allah.

Besarnya dugaan aku hari ini.

Fahd pekup mulut sendiri bila dia nampak lipas yang berada tidak jauh darinya. Pengawal yang bersembunyi bersamanya mula menggelengkan kepala mereka.

 Pengawal yang bersembunyi bersamanya mula menggelengkan kepala mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Risau jika Fahd menjerit nanti.

"Arh..."

Fahd tidak jadi menjerit bila salah seorang pengawal berlari ke arahnya lalu memijak lipas tersebut hingga penyek. Bunyi itu menyebabkan dua orang pengawal tadi menoleh ke belakang.

"Kau dengar tak tadi?" soal si lelaki berambut putih itu.

Seorang lagi kawannya mengeluh, "Kau ni dari tadi lagi. Bunyi lah, nampak lah. Aku dah cakap kan, kita dalam hutan. Tak payah tegur apa-apa. Dah lah, jom!"

"Err.. tapi aku..."

Diheretnya si kawan ke luar banglo, "Aku cakap jom!"

"Eh nanti lah... woi." tergopoh-gapah dia berjalan bila ditarik oleh rakannya menuju ke arah Matteo.

Fahd dan pengawal itu menghembus nafas lega. Hampir saja kantoi semua disebabkan lipas terbang. Itulah, dapur tak pernah guna, berhabuk, kotor, memang lipas terbang singgah la. Risau ada babi hutan pula nanti.

"Thanks Libra." ucap Fahd pada lelaki yang bernama Libra itu.

Libra tundukkan kepalanya sedikit. Libra merupakan orang bawahan yang dipercayai oleh Danish dan Dante. Keluarga Libra sudah lama berkhidmat dengan De'eagle Association dari berabad lagi. Sama seperti keluarga Dante.

"Are you okay, sir?" tanya Libra prihatin.

Fahd angguk, "Yup."

Mereka kembali ke posisi asal dan berjalan keluar dari ruangan dapur dengan berhati-hati. Fahd toleh ke kiri dan kanan, mereka tiba di kawasan yang agak lapang. Rasanya ruang tamu. Mereka bersembunyi di sebalik dinding apabila bunyi kasut tumit tinggi kedengaran.

Perempuan?















=========================================

THE BRIOC: HIS PRISONWhere stories live. Discover now