Dia perasan mata Alid yang merenungnya tak puas hati.
"I tahu I hensem, tak perlu pandang I macam nak terkam tu"
"Perasan"
Akhirnya gadis itu mengalihkan pandangannya ke tv. Dia melihat skrin tv itu, cerita upin ipin ditayangkan. Dia menggeleng. Tak padan dengan besar, cerita kartun pun still tenggok.
"Alid" panggilnya.
"Hmmm" Alid menyahut hanya menggunakan suara kerongkongnya sahaja.
"Kerja sekolah dah siap?"
Terus gadis itu berdiri tegak. Mungkin baru teringat yang dirinya ada kerja sekolah.
"Cikgu nampak beg sekolah Alid?"
Dia terus bangun dan memeluk gadis itu.
"Isshh Cikgu apa nih. Peluk-peluk pulak. Beg Alid manaaa. Cepatlah Alid banyak kerja sekolah nihhhh" dia cuba menolak pelukan Nik.
"Nak I tolong you buat tak?"
"Tak payah, nanti entah apa-apa Cikgu tulis. Cepatlah beg Alid mana?"
Dia termanggu mendengar jawapan Alid. Alid lupa ke Dia guru bahasa melayu gadis itu. Dia menggeleng pening dengan sikap gadis itu.
"Duk geleng-geleng pulak. Beg Alid Cikgu letak dekat mana?"
"Dekat dalam bilik bacaan. Pergilah. Nak I teman?"
"Tak payah, Cikgu duduk sahaja dekat sini"
Gadis itu manapak pergi.
"Alid"
Gadis itu terus berhenti melangkah dan memandang wajah gurunya itu.
"Malam ni kita keluar. I ada event, I nak you teman I"
" Tak pergi tak boleh?" Dia menanya.
"Boleh tapi I nak you temankan I, please"
Akhirnya Alid mengangguk setuju tapi dengan syarat.
"Cikgu kena cari baju untuk Alid. Dari atas sampai bawah, Cikgu kena uruskan sebab Alid nak settlekan kerja sekolah. Tak ada masa Alid nak cari semua tuh"
"Dianggap beresss" ujarnya.
Gadis itu terus berlalu. Senyumannya mati. Nanti sahajalah dia menyiasat perkara itu. Dia tahu kenapa gadis itu menolak pelawaan dirinya untuk menolong membuat kerja sekolah gadis itu.
Semalam, semasa gadis itu tertidur selepas punishment darinya, dia ada menyelongkar beg gadis itu. Kebanyakkan buku latihan di dalam beg itu pasti ada 3. Satu kepunyaan Alid, 2 lagi kepunyaan Suria dan Sonia.
Bila dia mencari nama itu di list nama kelasnya. Ternyata dua nama itu memang ada di dalam kelasnya. Panas hatinya apabila buah hatinya diperlakukan sedemikian. Dia terus mendail nombor rakannya.
"Hello Mar"
"Huish dengan tak ada salamnya. Cer cuba bagi Assalamualaikum, sejuk hati nih dengar"
"Kau tak payah nak berlagak alim, diri pun banyak dosa, ada hati nak nasihatkan Aku" bidasnya. Kecik besar sahaja dia melihat kawannya ni.
"Uisshh pedas betul ya"
"Sekarang ni kau nak kerja or tak nak. Kalau tak Aku boleh bagi dekat orang lain jer" ugutnya. Malas dia mahu membahas.
" Uissshhh gila tak nak. Komisyen berjuta-juta tuh. Tak habis duit kau yang berbillion-billion tuh kalau tak bagi Aku"
Rolling eye dia mendengar kata-kata Ammar. Dasar mata duitan punya kawan.
YOU ARE READING
Psycho Lover
Romance*Siapa nak baca cerita nih jangan berharap ada adegan terlampau ghairah ya. Setakat pemakaian terlampau seksi dan sedikit adegan ringan² sahaja* Alid or Syalida Umaira. Seorang gadis berkaca mata dan cantik actually just dia tak pandai nak hias diri...