"Its okey you. I sanggup jadi gigolo dekat tempat you"
Adrian memandang tajam ke arah Firash. Pipi Firash dicengkam kuat oleh tangan kekar Adrian. Nik hanya memerhati tanpa perasaan terhadap pasangan itu. Dia melangkah ke arah tangga dan duduk menyilang tangan di kaki tangga itu.
"What shit you're talking right now Baby?" Adrian memandang ke dalam anak mata Firash. Dia tak suka perkara itu disebut lelaki itu. Firash miliknya. Haknya.
"Dah tu, you nak tenggok I mati?" Dia melepaskan cengkaman Adrian.
"You takkan mati Baby."
"Apa jaminan you? Nyawa you ke? You ingat dengan you korbankan nyawa you I akan selamat ke? You tak dengar ke apa dia cakap? Selepas you mati dia tetap akan bunuh I"
Dia juga tidak sanggup melihat lelaki itu dibunuh. Dia lebih sanggup dirinya digadai daripada dia harus hilang Adrian.
Mendengar keluhan kegeraman disamping mereka membuat tubuh mereka sedikit tersentak.
"Berapa lama lagi nak kena tunggu korang habis berbincang?"
Nik memandang tidak puas hati. Kening yang terjongket itu terus menerus menanyakan soalan kepada dua batang tubuh yang berlutut dihadapannya.
"Nik!!"
Nik mengalihkan pandangannya ke arah suara itu. Terlihat Mama yang sudah bercekak pinggang memandang dirinya.
"Apa Nik fikir untuk membunuh dalam rumah Mama ni? Ni Adrian tau, adik kamu. Tergamak kamu nak bunuh adik kamu sendiri" bebel Puan Ifah menahan geram melihat anak lelakinya itu.
"I will do everything if they hurt what's mine" ucapnya tegas sambil matanya masih memandang Adrian dan Firash.
" Kamu jangan mengarut Nik Haikal. Hari ni hari bahagia Mama jumpa bakal menantuhhh Mama okey. Jangan rosakkan hari kebahagiaan Mama Nik" tegas Puan Ifah
" Syalida mana Ma?" Soal Nik sambil bangun mendekati tubuh tua itu.
"Ada dekat luar. Tengok Aufa main basikal." Jawab Puan Ifah dengan senyuman lebar.
" Nik pergi luar dulu" dia terus berjalan ke arah pintu belakang.
" Adrian. Firash. Berlutut apa lagi tu. Nak tunggu Nik datang balik, pancung kepala kamu ke?"
Adrian memandang Puan Ifah. Boleh bangun ke? Tapi kalau Nik hanya tinggalkan mereka sebentar sahaja macam mana. Mama kenal anak Mama"
Adrian akhirnya bangun juga. Dia turut membantu Firash yang ingin bangun.
Nik berjalan mendekati tubuh Syalida. Syalida tersenyum memandang Aufa yang bergelak tawa bersama Uncle Jafar. Baru hari ini mereka bersua tetapi sudah akrab.
"Tak main sekali Sayang?"
Syalida menggeleng. Tangan lelaki itu digenggam erat olehnya.
"B, Diorang mana?"
"Siapa?"
" Ala... Diorang... Yang lelaki tadi"
" Owhhh. I dah bunuh" selamba dia menjawab.
"Huh! Kenapa you bunuh diorang?"
" Sebab diorang ganggu you la..."
Syalida terdiam sejenak. Terharu. Eh apa aku fikir nih!!
YOU ARE READING
Psycho Lover
Romance*Siapa nak baca cerita nih jangan berharap ada adegan terlampau ghairah ya. Setakat pemakaian terlampau seksi dan sedikit adegan ringan² sahaja* Alid or Syalida Umaira. Seorang gadis berkaca mata dan cantik actually just dia tak pandai nak hias diri...