BAB 29✨

347 12 0
                                    

*so here author updated 2 boring chapter and 1 is so-so. Author tak tau nk fix guane doh 😣

Syalida berlari ke arah kaunter pertanyaan syarikat itu.

"Fawwaz ada dekat bilik dia tak?"

Tanpa mukadimah dia menanyakan soalan itu pada penjaga kaunter tersebut. Walaupun syarikat ini milik dia, boleh kata dia langsung tidak menjejakkan kakinya di situ.

Dia malu. Dia tengking Fayaz betul-betul di tengah lobi syarikat itu. CEO mereka mengandungkan seorang perempuan and of course ada  kontroversi yang berlaku. Walaupun kejadian tu dah 5 tahun berlalu tetapi tak mungkin dilupakan bagi pekerja - pekerja di situ.

"Sorry, Cik ada appointment ke?"

Dia menggeleng kepala. Setiap kali memang aku kena ada appointment ker.

" Kalau Cik nak jumpa Encik Fawwaz, Cik kena buat appointment dulu."

"Takkan CEO nak jumpa COO Company pun kena buat appointment dulu"

Terletus ketawa gadis itu mendengar kata-katanya.

"Haisshh Cik ni pun. Kalau nak berangan pun janganlah jauh sangat"

Dia memandang gadis di kaunter itu tidak puas hati.

"Saya tak main-mainlah. Saya CEO syarikat nih" tegas dirinya.

"Dahlah Cik, saya ada banyak kerja lagi nih. Shush shush" usir gadis di kaunter itu.

Dia meraup rambutnya ke belakang. Dia terus berpaling ingin pergi dari kaunter itu. Tak semena-mena kakinya terpeleot dan badannya terdorong ke depan. Satu tangan terus memeluk pinggangnya bagi menahan tubuhnya itu menghempap lantai marmar itu.

"Opsie girl. Careful okey."

Dia terus memandang gerangan yang menyelamatkannya. Matanya terus membulat.

"Nik!!"

Dia terus memeluk tubuh itu erat. Lelaki itu hanya diam membiarkan tubuhnya diperlakukan sedemikian. Satu tangan menarik gadis itu dan pelukkan itu akhirnya terlerai.

"Syalida, itu bukan dia" sambil memegang bahu gadis itu. Syalida berkerut tidak faham.

"Apa maksud you Fawwaz? That's literally him" sambil menunding jarinya ke arah Nicole.

" Dia Nicole, bukan Nik"

"Are you crazy Fawwaz!? Itu Nik! Aku kenal Nik. Aku tak mungkin salahlah"

Fawwaz terus memegang pipi Syalida. 

" Please don't argue with me right now Alid."

Fawwaz terus memegang tangan Syalida. Dia terus memandang Nicole yang masih setia berdiri memandang mereka.

"Sorry Nicole. I have something to discuss with her" dia terus pamit pergi dan menarik tangan Syalida supaya mengikuti dirinya.

Nicole tersenyum dan mengangguk. Matanya tidak henti memandang kepergian Fawwaz dan Syalida sehingga tubuh itu tidak lagi kelihatan di matanya. Dia terus berjalan keluar dari syarikat dan masuk ke dalam keretanya.

Senyuman itu terus mati. Tangannya dikepal erat. Giginya diketap dan deruan nafasnya mula kencang.

"Aku suruh kau jaga dia jer sial! Berani kau lovey dovey depan aku kan" marahnya.

Keretanya terus meluncur laju di atas jalan tar itu. He needs a place to vent his anger.

 He needs a place to vent his anger

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Psycho LoverWhere stories live. Discover now