ENJOY YOUR READING GUYSSSS...
Ketukkan di pintu menyentak lamunan Syalida. Siapalah pulak yang duk ketuk pintunya bagai nak roboh itu. Tak lain tak bukan minah tuh lah tuh.
"Isyaaa, kalau setiap hari macam nihhh, roboh tau pintu bilik Alid nih"
"Alah apa susah, roboh tukar jelah yang baru"
Amboi! Senangnya dia berbicara. Tahulah papa tuh berduit. Falisya terus masuk ke biliknya dan merebahkan badannya ke atas katil.
" Welll, siapa yang hantar kau tadi? "
" Aisy( it sounds like 'I see') "
" Kalau kau faham then bagitahulah aku, siapa yang hantar kau tadiiii?? "
"Haishh nama dia A.I.S.Y Aisy. Issh kau nih buat aku naik darah jelah "
Dia menghempap buntutnya ke atas katil.
" Handsome tak? Anak siapa? Dia taken ke single? "
" Eh ehh kau nih, ke situ pula dia "
"Hahaha yalah. Tak boleh bawa berbincang betul ya. Hurm Then apa jadi dengan Cikgu Nik?"
" Mana jadi apa-apa "
Falisya memandang dia pelik. Dia terus duduk dan menghadap diriku.
" Takkanlah tak ada apa-apa. Dia siap culik kau tadi, takkan tak ada apa-apa Alid. So apa hubungan kau sebenarnya? "
Syalida sudah mengaru kepalanya. Patut ke dia cerita perkara sebenar kepada Falisya?
" Tu tak penting. Yang penting sekarang nih. Kau tahu intelligence Papa siapa? Macam mana Papa boleh sembunyikan data aku? "
Terjungkit kening Falisya mendengar soalan Syalida. Something wrong somewhere gitu. Tapi itu bukan rahsia pun so dia bagitahu jelah.
" Tau. Abang Rayyan "
" Abang Rayyan!! "
Terkejut dia mendengar nama abang sepupu Falisya itu. Dia tidak pernah menyangka Abang Rayyan itu intelligence Papa sebab dia kenal Abang Rayyan sebagai COO Company Wisma Maju sahaja.
" Nak upah intelligence mahal tau. Nih nasib baik Abang Rayyan tak minta bayaran, kalau tak, gadai rumah, gadai syarikat pun belum tentu dapat bayar dia tahu "
" Kenapa Abang Rayyan sanggup buat semua nih erk?" gumamnya.
Falisya mendengar soalan Syalida yang perlahan itu.
" Kau lupa ke yang Abang sepupu aku tuh suka dekat kau?"
Dia baru tersedar. Macam mana dia boleh lupa nih.
.
.
.
Dia memandang guru lelaki yang sedang mengajar di hadapan kelas itu. Selepas 2 hari dia cuti sekolah then now dia nampak wajah lelaki itu. Sedikit sebanyak dia lega sebab lelaki itu masih bernyawa. Semua andaian buruk bagai berlalu pergi begitu sahaja.
Dari segi penampilan he look the same. Still kemas pada umumnya. But his face sedang gambarkan dia sangat2 penat. Lingkaran bawah mata mula menghiasi wajah kacak itu. Pipi yang sedikit cengkung dari kebiasaannya. Suara yang selalu gah itu mula kedengaran longlai tapi still tegas.
Dan yang paling ketara , 'HE NOT LOOKING AT ME AT ALL'.
Yeah I ulang balik dengan bahasa melayunya ' DIA TAK PANDANG AKU LANGSUNG BEB '.
Dia tak pandang aku wehh. Apa masalah mamat nih sebenarnya?
So what's now? Apa hubungan kitaorang ? Mentallah dia macam nih. Setiap pergerakan lelaki itu tidak lepas dari matanya.
Adakala mata mereka bertembung pasti lelaki itu melarikan pandangannya itu dahulu. Geram pulak dia melihatnya.
Habis sahaja kelas terus dia membontoti langkah guru itu. Dia tahu lelaki itu perasan akan kehadirannya tapi sahaja dia tak mengendahkan dirinya.
Dia melihat guru itu duduk di meja bilik guru itu. Dia berdiri di sebelah guru itu.
"Apa yang Cikgu nak sebenarnya?"
Dia bercakap separa berbisik memandang bilik guru itu masih di penuhi guru-guru lain.
"What did you mean, Syalida?"
"Saya rasa Cikgu faham maksud saya"
"Sebab I tak faham sebab itu I tanya"
Eh. Eh. Dia buat tak faham pulak. Sengaja mahu menguji kesabaran dirinya ke apa. Kang Aku penampor baru faham 7 petala bumi 7 petala langit agaknya.
"Cikgu menghindar dari saya kan?"
"Kan senang you straight to the point terus. Ini nak berliku-liku payah lah" sinis guru itu menjawab dirinya.
"Answer me Cikgu"
Ahhhh!! Geramnya. Dalam hatinya sudah menumpuk-numpuk rasa marahnya terhadap guru itu.
"Yeah i avoiding you right now? Did you have problem with that? "
" Yeah I have. Patutnya Cikgu sekarang merayu minta maaf dekat saya not this kind of attitude"
Guru itu tersenyum sinis.
" Bukan ini ke you nak Miss Syalida. Leave you alone. Ahhh maybe you still tak puas sebab you still boleh nampak muka I. I promise you, one day aku takkan munculkan diri Aku depan kau lagi. Sorry I need to go to my class"
Berdesing telinganya apabila lelaki itu membahasakan dirinya Aku dan Kau. Terasa lain sangat. Bagaikan dia berbicara dengan orang asing dan lelaki itu seperti tidak punya perasaan padanya lagi.
Dia memandang guru itu yang berlalu keluar dari bilik guru. Hatinya rasa bagai dicarik - carik dengan kata2 Nik.
YOU ARE READING
Psycho Lover
Romance*Siapa nak baca cerita nih jangan berharap ada adegan terlampau ghairah ya. Setakat pemakaian terlampau seksi dan sedikit adegan ringan² sahaja* Alid or Syalida Umaira. Seorang gadis berkaca mata dan cantik actually just dia tak pandai nak hias diri...