BAB 32✨

437 18 0
                                    

Dia menekan nombor pintu penthouse itu. Pintu besar itu ditolak perlahan. Kakinya melangkah sejenak sebelum terhenti. Bebola matanya memandang pembantunya yang setia di belakangnya sedari tadi.

"Warte draußen auf mich (Tunggu Aku dekat luar)" arahnya.

Pembantu lelaki itu mengangguk dan berjalan keluar dari pintu penthouse itu. Dia akhirnya melanjutkan langkahnya. Satu persatu anak tangga dia turuni. Susuk tubuh yang berada di sofa ruang tamu penthousenya itu makin jelas terlihat wajahnya.

"How did you come in?"

Lelaki itu tersenyum sinis memandang Nicole. Dia bangun dan menghampiri kedudukan Nicole yang tidak berapa jauh darinya itu. Dia mengelilingi tubuh itu beberapa pusingan manakala Nicole hanya memerhati tindak tanduk lelaki itu.

Lelaki itu berhenti di belakang tubuh Nicole. Bibirnya didekatkan ke telinga Nicole.

"Tak nak tanya siapa aku?" Ujar lelaki itu dengan suara mendayu.

"I can see who you are. I don't have time to play with you right now" ujar Nicole pula serius.

Lelaki itu tersenyum sinis lagi. Dia terus berjalan mendekati sofa merah itu kembali dan duduk. Cahaya dari tingkap yang menerobos masuk itu membuat matanya sedikit menyilau untuk memandang gerangan lelaki itu.

 Cahaya dari tingkap yang menerobos masuk itu membuat matanya sedikit menyilau untuk memandang gerangan lelaki itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"How did you come in, in my house?" Untuk kesekian kalinya dia menanyakan soalan itu pada lelaki itu.

" Okey Okey Aku jawab. Ada lelaki bodoh nih letak passcode rumah dia dengan nombor hari jadi awek dia. I got in with first try, amazing right?" Ceritanya teruja. Dia tersenyum senget plus mengejek.

"What you mean by that?"

"Dahlah, stop stoplah berlakon Nik. Mungkin kau boleh perbodohkan yang lain but bukan aku. " Ujar lelaki itu.

Nicole sudah bercekak pinggang memandang wajah lelaki itu. Dinding pipinya ditolak menggunakan lidahnya.

"I don't know what you talking about. Don't put your random thought as you will" bicaranya jengkel.

" Random thought? Let's see if it's really just a random thought. First, passcode number your penthouse is her birthday. What coincident right? Second, you understand when I'm talking in malay but you pretend not understand when you at the RIMAA Office. Third, you not asking me who am i like you already know who really am i, correct? Fourth, This penthouse is under name of Nik Haikal not Nicole. So how my explanation? Jelas untuk otak udang kau?" Senyumnya sinis.

Nicole menghempas tubuhnya di sofa berhadapan lelaki itu. Dia meraup rambutnya. Dia memandang lelaki itu dengan perasaan tidak puas hati. Dia ingatkan penyamaran dirinya sudah cukup sempurna tapi masih jauh untuk mengelabui mata lelaki itu.

"So apa kau nak?" tanya Nicole.

"Aku yang patut tanya kau soalan tuh. Apa yang kau nak? Aku rasa dah tak ada sebab untuk kau terus jadi Nicole. Kau dah dapat syarikat papa kau kan?"

"Sejauh mana kau tahu plan aku Aisy?"

"Jauh dari budak-budak yang lain" dia maksudkan Fawwaz, Fayaz, Taufiq dan Ammar.

Walaupun dia tidak tahu seluruh plan lelaki itu. Tapi serba sebanyak dia dapat mengagak tindak tanduk lelaki itu. Keberadaan lelaki itu di german juga dia tahu setelah saham syarikat Papa Nik mula di beli oleh syarikat di german beberapa tahun lalu. Sejak itu  dia mula mengambil tahu perubahan pimilikan saham syarikat Papa Nik itu diambil mutlak oleh syarikat German itu.

"Kau bagitahu budak-budak tuh ker yang Aku Nik?"

Aisy menggeleng. Dia hanya mendiamkan diri kerana dia tidak mahu menghancurkan rancangan temannya itu. Mungkin lelaki itu sudah merancang lama, cuma dia yang alfa untuk tahu rancangan itu.

"Good then"

Lega ia mendengar.

"Kau..."

Nicole memandang Aisy. Wajah berkerut Aisy dipandang.

"Kau tahu Syalida ada anak dengan kau?"

"Of course Aku tahu"

"Then, why you are not by her side when she needs you the most at that time? Kau tinggalkan dia 5 tahun Nik. Macam mana kalau kau hilang sekali lagi baby tuh? Kau nak meraung salahkan diri kau pun dah tak ada guna time tuh"

Akhirnya apa yang terbuku di hatinya sejak 5 tahun lepas terluah jua. Dia berani untuk melampiaskan persoalannya kerana Nik teman masa kecilnya. Dia yang menyaksikan masa susah senang pregnancy gadis itu. She cry a lot. She longing for him to be there for her.

Nicole diam. Dia mendongak memandang lelangit penthouse itu.

"Gila kalau aku tak takut untuk hilang permata kecil aku tuh..." Bicaranya perlahan.

Mata yang sedikit berkaca itu memandang Aisy yang turut memandang dirinya.

" Bila aku dapat call yang Papa aku mulakan rancangan untuk bunuh Syalida. He want to rid my one and only weakness. After that Aku terus gerak ke German. Aku buat projek besar and collaborate dengan syarikat Papa. He got so happy when his company got so much income and dia hold dia punya plan. Aku terus-terusan bagi dia projek besar atas nama syarikat German tuh. And he so clueless yang syarikat German tuh adalah syarikat aku"

Teranguk-anguk Aisy mendengar bicara Nicole.

"Dah berapa lama kau bina syarikat dekat German tuh?"

"Before kita buka RIMAA. Aku partner dengan my uni friend and open it's just for fun. But that company got bigger more than I ever imagined. Aku bina RIMAA hanya untuk dia. That time I really lost her, so bila Aku bina RIMAA aku just harap one day aku akan jumpa dia sebab company tuh. But look, I don't find her in that way. Company Uncle Ibrahim got weakest and he thought someone will not looking for her, then i got to see her again"

"Then itu takkan tukar fact yang kau hilang tanpa berita selama 5 tahun nih Nik. How about her feeling then? Dia tak tahu apa-apa pasal kau, kau sihat ke tidak, kau pedulikan dia atau tak, kau masih sayangkan dia atau tak and kau sorang jer tahu tentang keadaan dia and dia? Terkontang kanting tunggu berita dari kau" ujarnya.

"Aku tahu. Aku lepas tangan dari tanggungjawab yang Aku patut pikul. My time dengan Syalida. My time dengan Aufa. It's gone. I'm regret about that too... tapi kalau benda yang Aku buat nih boleh buatkan diorang selamat, then I willing to do so. Aku Sayang Syalida lebih dari nyawa Aku Aisy. I'm willing to do anything for her but I need to make sure to rid anything dangerous for them before I can stand besides them"

Aisy mengangguk faham. Dia tak adalah ingin masuk campur urusan lelaki itu. Dia hanya ingin lelaki itu menamatkan sandiwara mereka secepat mungkin.

"So bila kau nak bongkarkan identiti kau nih?"

"Belum masanya"

"I think it's already time for you to shine though"

Aisy bangun dan mendekati kerusi yang diduduki Nicole. Dia memberi telefon pintarnya kepada Nicole.

"If you don't want your girl got hold by this guy, you need to hurry then" ucap Aisy sambil menepuk bahu rakannya itu.

Nicole terus memandang slack ke arah Aisy.

"Damn Aisy! You really know how to triggered me now"

Dia terus melepaskan hela nafasnya dan bangun. Kunci kereta yang berada di atas meja di gapai. Dia terus berjalan ke pintu penthouse. Langkahnya terhenti dan dia memusingkan badannya memandang Aisy.

"What are you waiting for? Let's gooo!!"

Aisy tersengih lalu berlari mengikut jejak langkah lelaki itu.

Psycho LoverWhere stories live. Discover now