Dia membetulkan coatnya. Kakinya melangkah masuk ke sebuah cafe di Berlin, German. Kerusi yang kosong didudukinya. Sesekali dia melihat orang yang berpusu-pusu di luar cafe itu melalui tingkap transparent cafe itu.
"Nicole, lange nicht gesehen"
(Nicole, long time no see)Dia memandang gerangan yang menyapanya itu. Dia tersenyum memandang jejaka tinggi lampai itu.
"Patrick, schön dich wiederzusehen"
(Patrick, nice to meet you again)Dia berjabat tangan dengan lelaki itu. Patrick adalah business partnernya di German. Akhirnya mereka berdua duduk.
"Warum sind Sie also in dieses deutsche Land gekommen?"
(Jadi kenapa kau datang ke tanah bumi german nih?)*Diorang bercakap dalam bahasa german tapi I tulis macam biasa ok.
Dia diam, wajahnya mula serius. Apa yang dia akan katakan mungkin biat orang tak percaya.
" Aku nak hancurkan empayar Tengku Arrifin bin Tengku Mohtar" kata Nicole dengan serius.
"Tengku Arrifin? Papa kau!!?"
Terkejut Patrick dengan kata Nicole. Nicole tersenyum sinis.
"Kau tak rasa tuh cruel sangat ker? Walau apa pun dia tetap papa kau"
"Papa? Dia tak pernah anggap Aku anak pun" ujar Nicole dengan ketawa sinisnya.
Patrick mengangguk faham. Bukan dia tidak tahu kisah kehidupan Nicole.
Ting!
Nicole mengambil henponnya di dalam poket seluar. Satu mesej dari nombor yang dia tunggu, ditekan. Matanya tajam melihat gambar yang dihantar.
Giginya diketap menimbulkan urat di mukanya. Hatinya membara.
"Nicole, whats wrong?"
"Nothing, just someone mess with my thing"
Dia melihat gambar lelaki sedang menyelitkan rambut Syalida ke telinga gadis itu. Dia akhirnya membalas mesej itu.
~ Perhatikan mamat tuh. Jangan sampai dia sentuh hak aku.
Roger and out~
Dia menutup kembali henponnya. Terdetik juga hatinya ingin kembali ke tanah Malaysia itu. Tapi bila memikirkan Papanya yang ingin hancurkan dirinya buat dia tekad untuk menghancurkan papanya dahulu.
Selama 3 tahun dia berada di Itali dan sekarang di German. Dia harus kukuhkan setiap syarikat dia ada.
"So what your plan?" tanya Patrick. Dia sendiri masih tidak yakin dengan tindakan Nicole untuk hancurkan empayar Papanya. Papanya itu tengku kot. Orangnya pula berpengaruh. Boleh ke?
"Aku akan jadi CEO baru empayar Papa Aku. By hook or by crook, I will do anything to get what I want" ujarnya.
"So, apa yang Aku boleh tolong?"
Dia tersenyum sengget memandang Patrick. Dalam kepalanya sudah memikirkan berpuluh strategi untuk hancurkan papanya.
'You wait and see'
...
Seronok dia bergelak ketawa dengan rakan-rakan barunya itu. Tapi yang tak seronoknya bila senior lelaki itu datang menyibuk di sebelahnya.
Sedang seronok dia berbual dia merasa ada yang menyentuh telinganya, dia terus menepis. Matanya terus berpusat ke wajah lelaki di sebelahnya itu. Tajam dia memandang wajah seniornya, Irfan.
YOU ARE READING
Psycho Lover
Romance*Siapa nak baca cerita nih jangan berharap ada adegan terlampau ghairah ya. Setakat pemakaian terlampau seksi dan sedikit adegan ringan² sahaja* Alid or Syalida Umaira. Seorang gadis berkaca mata dan cantik actually just dia tak pandai nak hias diri...