Dia termenung di meja balcony biliknya. Bagaikan semua kisah mula mengamit kenangan di dalam benaknya itu.
Falisya menguak pintu biliknya. Dia menghampiri Syalida yang masih jauh termenung. Tangannya menepuk lembut bahu gadis itu.
"Are you okey, dear?" tanyanya risau.
Wajah mendung gadis itu buatkan dirinya bertambah risau. Dia tak mahu gadis itu mengalami perkara yang sama. Peristiwa gadis itu mahu membunuh diri masih jelas di benak fikirannya walaupun sudah 5 tahun berlalu.
Dia tersenyum kecil memandang Falisya. Tangannya dipegang.
"Kalau Alid ada masalah, ceritalah. Sya boleh jadi pendengar" ujar Falisya memujuk.
"Sya rasa worth tak Alid tunggu dia macam nih? 5 year without any trace of him make me feel useless."
Sya terdiam. Tidak tahu mahu diolah bagaimana pertanyaan gadis itu. Gadis itu dah terlampau derita. Derita yang kami semua tak nampak. Falisya menggosok belakang badan Syalida.
"Kalau kami bukan di bawah Nik, mungkin kitaorang dah suruh kau lupakan dia Alid"
Suara lelaki yang menyampuk pebualan mereka dipandang. Terlihat Aisy yang melangkah masuk ke dalam bilik bersama Aufa dan Rizqi yang berada di gendongan lelaki itu. Lelaki itu duduk di meja bersama dua gadis itu.
"Kitaorang nih mungkin dah kenal lama dengan Nik but sometimes kitaorang tak boleh nak predict apa yang Nik fikirkan. Apa yang dia buat nih mungkin untuk kebaikan you atau it's just some impulsive decision yang dia buat."
Syalida hanya diam mendengar bicara Aisy. Dia sendiri pun boleh kata dia mahu give up untuk terus tunggu lelaki itu. Tapi ada satu perasaan yang dia masih sayangkan lelaki itu.
"You think, he... still love me? What about Aufa? Does he know it?"
"Fawwaz suruh aku rahsiakan perkara nih but if this story boleh buat kau lega then i will tell you. Kau ingat kejadian 2 tahun lepas, hari Fawwaz dengan Fayaz belasah senior kau tuh"
Syalida mengangguk.
"Masa hari kejadian tuh orang upahan Nik confront diorang. So that time baru kitaorang tahu yang selama nih setiap pergerakan you, diawasi. Kes kau dengan awek Fayaz "
"Don't tell me his do something to her?"
"Little but not harming her. Dia bakar apartment awek Fayaz sebagai tanda amaran supaya Fayaz tidak cabar kesabaran dia"
Syalida memandang lega. Tiada korban jiwa yang berlaku kerana dia. Sya memegang tangan Syalida.
"Alid, kenapa kau boleh jatuh cinta dengan dia? Apa yang aku nampak, kau selalu sakit disebabkan dia. Dia tinggalkan kau. He's psycho and dangerous for you" tanya Sya.
"He is good at cooking "
"Huh?" Sya dengan Aisy pandang tidak percaya.
"You know how handsome the guy can be when he can cook? I thought first he is a pervert that cannot be hide their true inner. Dia gatal tapi muka macam tuh, it's hard for you not to fall for him right?"
"Cakap jelah kau jatuh cinta sebab muka dia tuh. Banyak pulak selok beloknya" pangkas Sya. Syalida ketawa mendengar bicara Falisya.
YOU ARE READING
Psycho Lover
Romance*Siapa nak baca cerita nih jangan berharap ada adegan terlampau ghairah ya. Setakat pemakaian terlampau seksi dan sedikit adegan ringan² sahaja* Alid or Syalida Umaira. Seorang gadis berkaca mata dan cantik actually just dia tak pandai nak hias diri...