"Huh? Hilang?!!"
Dia memandang wajah 5 lelaki dihadapannya kini. Balik sahaja sekolah dia dijemput oleh Aisy, Ammar, Taufiq, Fayaz dan Fawwaz.
" Untuk dia hilang macam nih, it's a crazy decision. Syalida just you can make him do this way. Dia takkan buat keputusan bodoh macam nih" kata Aisy tegas.
"So korang nak salahkan I, macam tuh?!"
" No, we don't mean that way. Syalida you need to understand us."
"Faham korang? Jadi siapa nak faham I? Your friend yang hilang tiba-tiba tuh ker? Eh, kalau dia kisah pasal I, dia takkan fikir untuk hilangkan diri dia macam nih lah"
"Aisy relax. Kita tak patut marahkan Syalida lagipun he already remind us to take care of her" ujar Fawwaz.
"Syalida, he left us this"
Fawwaz menghulurkan selembar kertas padanya. Dia terus mengapai kertas itu.
(Gambar nih penting untuk korang download/ ini surat Nik)
"You are his treasure. He love you Syalida. Even masa dia hilang ingatan sekalipun, he never abandoned you." Ujar Fawwaz.
Air mata hangat mula menitik dipipi Syalida. Esakan dari gadis bernama Syalida itu turut membuat 5 sekawan itu sedih.
"I thought everything gonna be okay. Dia kata dia tak boleh tinggalkan I but akhirnya dia tinggalkan I " kata Syalida tersekat-sekat nafasnya.
" Itulah you, bila orang ada tak nak hargai. Bila orang tak ada baru terhegeh-hegeh nak menangis bagai" sinis Fayaz.
"Fayaz!! Shut your mouth!!" Marah Fawwaz ke arah adiknya itu.
Tipulah kalau dia kata dia tak terasa dengan kata-kata Fayaz. Hatinya bagai dicarik. Salahnya kah lelaki itu pergi?
"Syalida, biar I hantar you balik" tawar Fawwaz.
"Korang semua boleh balik pejabat. Kita jumpa dekat sana" arah Fawwaz.
"Jom Syalida "
Dia hanya menurut. Sepanjang perjalanan dia hanya diam walaupun Fawwaz cuba berbicara dengannya.
"You jangan terasa dengan kata-kata Fayaz tuh. He just angry for a moment. He quite close with Nik, bagi dia Nik adalah savior kitaorg. Nik very influence person masa sekolah dulu. Yeah he tengku, right. Kitaorang nih pulak balaci-balaci jer, i mean mangsa buli. But one day, the day his father and mother got divorce, dia pukul semua gangster sekolah sebab dia nak lepaskan kemarahan dia. We save. From that day, kitaorg dah tak jadi balaci orang. Sejak itu kitaorang berkawan dengan Nik."
Fawwaz mengerling Syalida disebelahnya. Syalida tidak pamerkan apa-apa riak pada wajahnya itu. Tidak tahulah gadis itu mendengar atau tidak ceritanya itu.
"Syalida aku tahu jauh kat sudut hati kau, kau dah mula sayang dekat Nik. Tapi kebenaran yang tiba2 kau kena hadap buat kau back to zero balik. One day Nik pasti akan balik dekat kau, dan Aku akan tunaikan apa yang Nik nak. Kitaorang akan jaga kau"
Syalida hanya diam memandang jalan raya itu. Sungguh dia rasa tidak tertarik dengan perbualan tersebut. Sampai sahaja di rumah agam Dato Ibrahim dia terus masuk.
Fawwaz memandang tubuh itu sehingga gadis itu hilang dari pandangannya. Dia risau melihat gadis itu.
' Apa yang sebenarnya kau fikir nih Nik '
Sungguh dirinya tidak faham. Serabut pula fikirannya ini. Dia terus memandu keretanya sampai ke syarikat RIMAA. Dia berjalan menyelusuri lobby syarikat itu. Sesekali dirinya disapa oleh pekerja-pekerja disitu.
Dia masuk ke bilik meeting. Dia adalah orang kanan Nik. Manakala Aisy pula PA Nik. Ammar bekerja sebagai intelligence Nik. Taufiq is doktor but sometimes dia try belajar business. Fayaz seperti dirinya tapi Fayaz more kepada penjaga kandang Nik. Kandang harimau putih dan uruskan orang hati busuk.
"For now Nik tak ada dekat sini. And kita pun tak tahu sampai bila Nik akan hilangkan diri. Aisy, apa sahaja urusan, go through dengan aku dulu. You pun sama Aisyah. Ammar, aku nak kau fokus, cari dekat mana Nik. Fayaz kau bereskan kerja kat kandang and bila free datang masuk pejabat. And Taufiq kau kerja macam biasa but jangan terlampau sibukkan diri kau. Andai kata kitaorg semua busy, Aku nak kau tenggokkan Syalida." kata Fawwaz serius.
"Why Aku kena jadi babysitter budak tuh pulak"
Fawwaz memandang tajam ke arah Taufiq.
"Kau tuh doktor exclusive Nik. Now Nik tak ada, so automatically Syalida is your bos now. Jadi gaji kau tuh dibayar oleh Syalida, Faham?"
Taufiq mengeluh dan hanya menurut. Tidak mahu bergaduh dengan Fawwaz. Akhirnya Fawwaz menyuruh mereka bersurai. Dia meraup rambutnya ke belakang. Baru satu hari lelaki itu menghilang, sudah membuat dirinya penat begini.
Pada hari esoknya, Fawwaz menunggu Syalida pulang dari sekolahnya. Dia menyandar tubuhnya di atas bonet keretanya.
Fawwaz memandang setiap tubuh pelajar yang lalu melepasinya. Ada juga pelajar yang terkinja-kinja mahu Melihat dirinya. Tidak dinafikan dia ada rupa. Rupanya yang berkumis cantik dan dijaga rapi. Jawline yang timbul. Serta mukanya juga ada campuran arab malaysia itu menambahkan lagi maskulinnya itu.
Dia mendekati Syalida apabila matanya menangkap kelibat itu dalam kerumunan pelajar.
"Syalida!" Dia sedikit menjerit memanggil gadis itu kerana bising pelajar-pelajar di situ mengelamkan suaranya.
"You nak apa lagi!" Marah Syalida.
"Ikut I kejap"
Syalida hanya menurut kata Fawwaz. Dia membuntuti Fawwaz ke keretanya. Fawwaz menghulurkan sebuah beg kecil kepadanya.
"Apa nih?" Dia memandang pelik beg itu.
"Dalam tuh ade duit, kunci and kad kredit. Gunalah ikut kemahuan you. Dan henpon nih ada nombor kitaorang semua. You boleh contact kitaorg if you need anything. Ahh one more"
Dia mengeluarkan seutas gelang dari poketnya. Dia hulurkan kepada Syalida.
"Gelang nih ada tracker. I nak you pakai"
"What? Kalau you nak intip I, baik you kurung jer I kalau macam nih"
"Syalida I don't mean that way. This tracker just function bila you tekan button nih. You jangan salah faham. I nak you gunakan bila you rasa you dalam bahaya. Your safety is our priorities now."
Syalida akhirnya menerima gelang itu. Dan Syalida mula terbiasa dengan kehadiran lelaki-lelaki itu dalam kehidupannya. Lebih-lebih lagi Fawwaz yang selalu menjaga self neednya. Fawwaz lah yang sentiasa hantarkan duit tunai kepadanya. Selalu menjadi drivernya.
Berbanding yang lain, Fawwazlah yang selalu bertanya khabar dirinya. Kawan-kawan Nik yang lain hanya buat endah tidak endah sahaja perihal dirinya.
.
.
.
cerita tak sedih manapun sebenarnya but whyyy saya nangis do😭😭 Emosi tiberrr....
YOU ARE READING
Psycho Lover
Romance*Siapa nak baca cerita nih jangan berharap ada adegan terlampau ghairah ya. Setakat pemakaian terlampau seksi dan sedikit adegan ringan² sahaja* Alid or Syalida Umaira. Seorang gadis berkaca mata dan cantik actually just dia tak pandai nak hias diri...