We zijn ondertussen al een week verder, het is maandag morgen en nog steeds vakantie.
Ik kan niet wachten tot dat ik eindelijk aan mijn hbo opleiding kan beginnen! Na de meivakantie hebben we nog 1 weekje school, en dan begint mijn zomervakantie.
Inshallah zal ik slagen voor mijn examens zodat ik eindelijk kan beginnen aan mijn hbo opleiding.
Ik sta op uit mijn bed en loop naar beneden waar mijn moeder en vader samen op de bank zitten. Dat is ook zeldzaam.
Mijn vader is een lange slanke man, maar wel gespierd. Hij heeft groene ogen en een platkapsel, wel is mijn vader al 57 jaar oud.
Ondanks zijn oude leeftijd staat hij erop dat Souhail en ik alleen maar merk aantrekken.
'Goedemorgen!' Zeg ik vrolijk. Ze groeten me beide terug en staan op.
'Saloua...' Zegt mijn moeder zacht terwijl ze haar rok glad strijkt.
'Ja yemma, wat is er aan de hand?' Vraag ik nieuwsgierig.
'Kan je Souhail snel erbij roepen.'
'SOUHAIL HIERKOMEN YALLAH!' Schreeuw ik luid.
'Zo konden wij het ook!' Zegt me vader lachend.
Souhail komt naast me staan en kijkt verward naar mijn ouders en dan naar mij.
'We moeten jullie wat vertellen.'
'We houden heel erg van jullie, we verwennen jullie ook heel erg. Ik dank allah swt elke dag dat hij mij jullie geschonken heeft maar...'
'Ewa Rafika als jij niet kan praten doe ik het wel!' Zegt me vader geïrriteerd.
'Wij willen nog een kind, en die gaan we maken ook... Inshallah' Me vader en moeder kijken elkaar blij aan en omhelzen elkaar.
Souhail en ik kijken elkaar vol ongeloof aan en vliegen elkaar om de hals. Het was altijd mijn droom om nog een broertje of zusje te hebben.
Ik loop naar mijn ouders en we geven elkaar een groepsknuffel inclusief Souhail. Dat is ook zeldzaam.
'Oké genoeg geweest.' Zegt Souhail en verlaat de woonkamer samen met mijn vader, ik ga naast mijn moeder zitten en staar naar haar buik.
Hoe zal het zijn als ze zwanger is? Het lijkt wel een droom...
'Niemand zeggen maar ik ben al zwanger.' Fluistert ze in mijn oor.
'Hoelang al?' Vraag ik blij.
'4 maanden.' Uit reflex geef ik een gil.
Mijn moeder staat op en begint te dansen. Dat is ook zeldzaam.
'YOEYOEYOE!' Schreeuwt ze luid. Ik sta op en doe met haar mee.
'Stop met die gekke zaghrita!' Schreeuwt me vader boos vanuit de gang.
Lachend loop ik naar mijn kamer en stap de douche in. Na het douchen droog ik me af en trek ik een zwarte rok aan tot mijn knieën met daarop een fel blauwe doorzochte hemd zonder mouwen. Dat is ook zeldzaam, maar het is gewoon warm.
Ik doe mijn gouden ketting om en borstel mijn sluike gladde haren die net over mijn schouders komen. Ik maak me perfect op en zet nog wat lipgloss.
Ik ga zitten op me bed en bekijk mezelf in de spiegel. Wat zal ik vandaag doen aangezien ik er zo leuk uit zie?
Ik pak mijn telefoon en scrol door mijn WhatsApp berichtjes, opeens krijg ik een appje van de jongen die ik zag op mijn werk in de bas.
Ik ben echt verliefd op hem... Heel de week denk ik al aan hem. Hij heeft me duizenden berichtjes gestuurd de afgelopen tijd, veel lieve berichtjes. Ik had 1x zelfs tranen laten vallen. Amal had hem mijn nummer gegeven, ik was hayeck boos maar heb haar na een uur weer vergeven.
Hij liet ook telkens rozen en cadeautjes bezorgen, mohim hij doet veel moeite maar dat veranderd mijn standpunt nog steeds niet. Ik hoef en wil geen relatie klaar punt uit.
Jaouad: goedemorgen princes, wat doe je vandaag?
Saloua: idk.
Ik zie dat hij aan het typen is maar dan word ik gebeld door Amal.
~ EWAAAAA ZINAAA HET IS HAYECK WARM VANDAAG LAHN KOM WE GAAN STAD WELLA?!
- Amal! Ik ben niet doof e mogool, maar ik heb geen zin in stad sorry
~ Ewa ga daten met Jaouad!
- ik hoef geen relatie en zo kom je alleen maar in de verleiding.
~ tfoe 3lik shibania, als jij hem niet neemt neem ik hem wel!
- ik maak je af wollah!
~ zie je wel je geeft om hem, ga tenminste met hem praten Saloua ik meen het als hij niet echt van je hield zou hij niet zoveel moeite doen niet dat je lelijk bent hoor maar er zijn genoeg meids hier in Arnhem als hij je alleen wou voor sex?!
- maar Hanan...
~ nikste Hanane! Niet iedereen is als Issam je doet Havo er zit toch geen izan in je hoofd! Wollah ik word er moe van om je dit telkens uit te leggen. Tot dat niemand je meer wilt en je alleen woont later je ouders zijn er niet voor altijd hoor?!
- saffi... Ik zal hem vandaag opzoeken. Maar alleen als vrienden he! Zonder andere intenties.
~ ik ben trots op je hbiba maar ik ga even shisha halen en dan maybe naar Hanane beslamaaaaaaa
En ze legt neer. Wow dat was me pas een gesprek... Normaal praat Amal nooit zo verstandig... Maar misschien moet ik hem gewoon een kans geven... Gewoon als vrienden. Meer niet.
Jaouad: saffi wil je iets samen doen? Waarschijnlijk ga je nee zeggen net als al die andere keren hiervoor maar ja je bent het waard
Saloua: Ja, zie ik je om 2 uur bij dat meertje achter die bank?
Jaouad: Eindelijk, allah heeft mijn smeekbedes verhoord. Alhamdulilah.
Ik lach zachtjes en zet mijn telefoon weg. Zie ik er wel goed genoeg uit?
Ach ja wat boeit het. Ik doe mijn rayban zonnebril op en trek mijn fel blauwe adidasjes aan doe overeenkomen met mijn blousje.
Ik vul mijn mk tas met alle benodigdheden en spuit snel nog wat parfum.
Ik loop naar beneden en trek mijn lerenjasje aan.
'Saloua?! Wanneer ga jij stoppen om die goedkope izan schoenen aan te doen!' Roept me vader boos.
'Wat pa?!' Zeg ik terwijl ik hem raar aankijk.
'Vanaf morgen gaan al die addidas schoenen weg, alleen maar dure dinges. Soms ben jij echt een schande.'
Ik rol met me ogen en loop het huis uit. Hoort hij zichzelf wel praten? Hij klinkt als een wijf.
~
Hoe dichter ik bij het parkje kom, hoe harder mijn hart begint te kloppen. Vanuit mijn ooghoeken zie ik een Marokkaanse jongen naar me zwaaien maar negeer hem volkomen.Jaouad on my mind...
Als ik bij het parkje aankom sta ik gelijk stil, mijn mond valt open. Mijn hart begin sneller te kloppen...
Ik kan niet geloven wat ik zie...
JE LEEST
Pijnlijke liefde
RomanceIs dit liefde? Noemt men dit liefde? Nou als dit liefde is, dan hoef ik er niks van. Was ik maar die 'highclass bitch' gebleven die geen enkele jongen vertrouwde, dan zat ik hier nu niet met pijn en 'liefde', pijnlijke liefde. ~ Saloua el (...) Hoog...